Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025

Θεσσαλονίκη: Άδεια πηγαινοέρχονται τα τρένα του προαστιακού

 Πολλά δρομολόγια είχαν μηδέν επιβάτες ενώ το «ρεκόρ» μέχρι στιγμής ήταν 28 επιβάτες

Άδεια πηγαινοέρχονται τα τρένα του προαστιακού προς τη Σίνδο, τρεις εβδομάδες μετά την ανακοίνωση της ενίσχυσης των δρομολογίων, με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των φοιτητών
του ΔΙΠΑΕ.  Aπό τις 19 Νοεμβρίου στην υπάρχουσα γραμμή του προαστιακού του δρομολογίου Θεσσαλονίκη- Λάρισα,προστέθηκαν άλλα έξι «τοπικά δρομολόγια», τρία πρωϊνά και τρία απογευματινά, από τη Θεσσαλονίκη με τελικό προορισμό τη Σίνδο, όπου τους επιβάτες περιμένει ένα λεωφορείο της γραμμής Τ1 του ΟΑΣΘ για να τους μεταφέρει δωρεάν στο ΔΙΠΑΕ. Από τότε πολλά δρομολόγια είχαν μηδέν επιβάτες ενώ ο μέγιστος αριθμός μέχρι στιγμής ήταν 28 επιβάτες, «ρεκόρ» που σημειώθηκε μόνο μία φορά.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Από την αυτοψία που έκανε το emakedonia.gr την πρώτη ημέρα έναρξης του δρομολογίου του προαστιακού προέκυψε ότι ελάχιστοι φοιτυτές ήταν ενημερωμένοι για την εναλλακτική του προαστιακού και σχεδόν κανένας δεν ήταν διατεθειμένος να αλλάξει συνήθειες. Το ίδιο διαπιστώσαμε και κατά στη σημερινή διαδρομή μας με τον προαστιακό και το λεωφορείο 52 του ΟΑΣΘ, κάτι που εξάλλου επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία που μας διέθεσε η Hellenic Train.

Μέσος όρος από 4 έως 15 επιβάτες

Το πρώτο πρωινό δρομολόγιο τις μισές ημέρες είχε 1-3 επιβάτες, μόνο τρεις ημέρες είχε πάνω από πέντε και μία ημέρα έφτασε τους δέκα, με μέσο όρο 3,9 επιβάτες. Κι αν την πρώτη μέρα δικαιολογείται να μην γνωρίζουν τα νέα δρομολόγια οι φοιτητές ή να μην έχουν προσαρμόσει το πρόγραμμα τους σε αυτά, δυο εβδομάδες μετά η επιβατική κίνηση δεν έχει βελτιωθεί θεαματικά. Τα πρωινά δρομολόγια, είτε από Θεσσαλονίκη προς Σίνδο έχουν μέσες πληρότητες από 3,8 έως 9,8 επιβάτες ανά δρομολόγιο και μόνο δύο ημέρες (1,2 Δεκεμβρίου) υπήρχαν πάνω από 20 επιβάτες στο τρένο που αναχώρησε στις 9 το πρωί. Κάπως καλύτερη είναι η κατάσταση στα μεσημεριανά και απογευματινά δρομολόγια από τη Σίνδο προς τη Θεσσαλονίκη (γιατί αντιστρόφως πολλά τρένα αναχωρούσαν με μηδέν επιβάτες). Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, βέβαια, οι συρμοί κάθε άλλο παρά ασφυκτικά γεμάτοι είναι, με μέσες πληρότητες 14,7, 15,2 και 13,5 επιβάτες ανά συρμό στα δρομολόγια των 14:55, 15:50 και 17:05 αντίστοιχα. 



Τα στοιχεία δεν επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις ούτε του διευθύνοντος συμβούλου της Hellenic Train, Roberto Rinaudo, ότι το δρομολόγιο «βελτιώνει την πρόσβαση στην εκπαίδευση και την εργασία» και συμβάλλει «στη διαμόρφωση ενός πιο συνδεδεμένου αστικού περιβάλλοντος», ούτε του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας Σιδηρόδρομοι Ελλάδος (ΟΣΕ), Χρήστου Παληού, ότι: «η ενίσχυση της σύνδεσης Θεσσαλονίκη - Σίνδος δείχνει στην πράξη πόσο αποτελεσματικά μπορεί να βελτιωθεί η προαστιακή εξυπηρέτηση της πόλης»

Δεν βολεύει όσο η γραμμή 52

Στο σημερινό δρομολόγιο των 09:40 για τη Σίνδο υπήρχαν άλλοι τρεις επιβάτες. Η Έλεν και η Λένια, φοιτήτριες Τεχνολογίας Περιβάλλοντος, ανέφεραν στο emakedonia.gr  ότι ο προαστιακός δεν είναι βολικός, γιατί υπάρχουν μόνο τρία δρομολόγια το πρωί και όταν φτάσουν στον σταθμό θα πρέπει να μετεπιβιβαστούν στην γραμμή Τ1 για να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους, όταν η αντίστοιχη λεωφορειακή γραμμή του ΟΑΣΘ αναχωρεί με συχνότητα κάθε 7 λεπτά και φτάνει απευθείας στο ΔΙΠΑΕ. «Μια φορά με το που φτάσαμε στο σταθμό της Σίνδου έφυγε αμέσως το λεωφορείο και χάσαμε την ανταπόκριση. Η Τ1 δεν είναι στην εφαρμογή της τηλεματικής, οπότε δεν ξέραμε τι ώρα θα περάσει. Επίσης έχουμε και βραδινά μαθήματα που δεν καλύπτονται από τα δρομολόγια του προαστιακού».



Η Ελισάβετ (φωτ.), διδακτορική ερευνήτρια στο ΔΙΠΑΕ, σήμερα χρησιμοποίησε για πρώτη φορά των προαστιακό σε συνδυασμό με το μετρό. Μέχρι πρότινος χρησιμοποιούσε το αυτοκίνητο της για να μεταβεί στο πανεπιστήμιο, αλλά στην επιστροφή ήταν πολύ δύσκολο να ξαναβρεί θέση στάθμευσης στην περιοχή του Φαλήρου. «Ελπίζω ότι, σε συνδυασμό με το μετρό θα με βολέψει στις μετακινήσεις μου, γιατί το 52 στην επιστροφή έχει συνωστισμό, ενώ μετά το σχόλασμα των εργαζόμενων στη δυτική είσοδο της πόλης υπάρχει φοβερή κίνηση, μπορεί να χρειαστεί 40 λεπτά έως και μία ώρα μέχρι να φτάσει στον ΝΣΣ» λέει. 

Άδεια τα αρθρωτά της γραμμής Τ1

Ελάχιστα λεπτά μετά τις 09:55 που φτάσαμε στο σταθμό της Σίνδου κατέφτασε το αρθρωτό λεωφορείο της γραμμής Τ1. Οι συνολικά τέσσερις επιβάτες του προαστιακού επιβιβαστήκαμε και το λεωφορείο αναχώρησε χωρίς καμία καθυστέρηση. Πίσω μας ακολουθούσε άλλο ένα, εντελώς άδειο, την ώρα που από το αντίθετο ρεύμα ερχόταν ένα άλλο, με την αντίστοιχη... πληρότητα.


Στην επιστροφή από το ΔΙΠΑΕ δεν είχα άλλη επιλογή από το λεωφορείο 52 του ΟΑΣΘ, γιατί το επόμενο τρένο έφευγε στις 14:55 (και επιπλέον δεν είχα εισιτήριο μετ' επιστροφής και ο σταθμός της Σίνδου δεν διαθέτει εκδοτήριο, αλλά αυτό θα λυνόταν εύκολα, μέσω της εφαρμογής της Hellenic Train).

Aχρείαστος ο προαστιακός

«Μου φαίνεται αχρείαστος ο προαστιακός, δεν αξίζει τον κόπο», «αφού υπάρχει το 52 που αναχωρεί από το ίδιο σημείο και έχει πιο πυκνά δρομολόγια» μου λεν στο λεωφορείο της επιστροφής η Αναστασία Ευαγγελίου και η Παρασκευή Στιλπνοπούλου, φοιτήτριες στο τμήμα βιοϊατρικών επιστημών του ΔΙΠΑΕ. «Υποτιμούν τη νοημοσύνη μας. Αντί για προαστιακό καλύτερα να ενίσχυαν το 52, το πρωί περιμέναμε στη στάση 150 άτομα και πολλοί δεν χώρεσαν τελικά, ενώ το Τ1 πηγαινοέρχεται άδειο» σχολιάζουν. Οι δύο φοιτήτριες σημειώνουν ακόμη τη δυσκολία που έχουν όσοι φοιτητές ζουν στις δυτικές συνοικίες μέχρι να φτάσουν στον ΝΣΣ, από όπου αναχωρούν τόσο το λεωφορείο του ΟΑΣΘ όσο και ο προαστιακός.


Σοφία Χριστοφορίδου - www.emakedonia.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου