Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2012

Η Μεγάλη Ληστεία του ελληνικού τρένου

 400 χιλ απαιτούνται  για το Οινόη - Χαλκίδα !!!!
«Μαύρη τρύπα» πάνω από 70 εκατ. ευρώ αλλά και ηθική ζημιά με την αξιοπιστία του σιδηρόδρομου να «πληγώνεται» ανεπανόρθωτα έχουν δημιουργήσει την τελευταία τριετία τα εκατοντάδες κρούσματα δολιοφθορών στα καλώδια ηλεκτροκίνησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που παίρνουν πλέον ανησυχητικές διαστάσεις.
Το φαινόμενο τείνει να γίνει καθημερινό και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναγκάζεται να αναστέλλει δρομολόγια, ενώ την ίδια στιγμή η ΕΡΓΟΣΕ αναλώνει πολύτιμες εργατοώρες για την αποκατάσταση των ζημιών ώστε να επαναλειτουργήσει το δίκτυο. Δεν είναι τυχαίο ότι αν και στην αρχή τα κρούσματα δολιοφθοράς δεν ήταν τόσο συχνά και αφορούσαν το τμήμα από Λάρισα μέχρι Θεσσαλονίκη, τα τελευταία δύο χρόνια το σκηνικό έχει αλλάξει και κατά μέσον όρο σημειώνονται δύο κρούσματα την εβδομάδα!

Εργα
Δεν είναι τυχαίο ότι για την αποκατάσταση της ηλεκτροκίνησης και της τηλεδιοίκησης του δικτύου ύστερα από τις εκατοντάδες δολιοφθορές απαιτούνται 30 εκατ. ευρώ!
Πρόκειται για έργα που θα οδηγήσουν στην επαναλειτουργία της γραμμής από Οινόη μέχρι Τιθορέα η οποία είναι και το πιο κατεστραμμένο κομμάτι του δικτύου μιας και «ελκύει» τους περισσότερους βανδαλισμούς. Για την αποκατάσταση της ηλεκτροκίνησης και της τηλεδιοίκησης του τμήματος αυτού απαιτούνται 21 εκατ. ευρώ, εργολαβία που ανατέθηκε χθες από την ΕΡΓΟΣΕ. Παρεμβάσεις απαιτούνται και στο τμήμα ΣΚΑ- Κιάτο, αλλά και στο δίκτυο της Χαλκίδας

Τα δύο τελευταία κρούσματα ήταν αυτό στο τμήμα Κινέττα - Αγ. Θεόδωροι που δημιούργησε σημαντικά προβλήματα στην κυκλοφορία των συρμών του Προαστιακού με καθυστερήσεις και ματαιώσεις δρομολογίων για περίπου μία εβδομάδα, ενώ την περασμένη Δευτέρα μια ακόμα δολιοφθορά αυτή τη φορά στη γραμμή προς Χαλκίδα ανέτρεψε το πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Από τις αρχές του χρόνου μέχρι σήμερα έχουν γίνει δεκάδες τέτοιες κλοπές καλωδίων με τους εργαζομένους να κάνουν λόγο για στοχευμένη δολιοφθορά μιας και τα φαινόμενα έχουν επεκταθεί και με βανδαλισμούς σε υποσταθμούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η υπόθεση κλοπής καλωδίων του δικτύου ηλεκτροκίνησης επιβαρύνει τον ΟΣΕ αλλά και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ οικονομικά αλλά και επιχειρησιακά.

Μόνο την τελευταία τετραετία εκτιμάται ότι έχουν κλαπεί πάνω από 120 χιλιόμετρα καλωδίων χαλκού, το κόστος των οποίων ξεπερνάει τα 15 εκατ. ευρώ εάν συνυπολογιστεί και το κόστος επανατοποθέτησής τους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των εργαζομένων στον ΟΣΕ, το 2011 καταγράφονταν κατά μέσο όρο τουλάχιστον δύο περιστατικά κλοπών στο δίκτυο την εβδομάδα, με τις ζημίες να αποτιμώνται σε περίπου 10-12 εκατ. ευρώ.

Σε περίπου 10 εκατ. ευρώ ανέρχονται την τελευταία διετία οι επιστροφές χρημάτων προς τους επιβάτες, λόγω των καθυστερήσεων στην εκτέλεση των δρομολογίων.

Οι βλάβες στην ηλεκτροκίνηση την υποχρεώνουν να κινεί ντιζελάμαξες, η χρήση των οποίων συνεπάγεται υψηλότερο κόστος, λόγω της καύσης ντίζελ, επιβαρύνοντας την οικονομική της θέση - το κόστος σε καύσιμα και συντήρηση είναι 8-10 εκατ. ευρώ κατ' έτος, ενώ οι δαπάνες συντήρησης της ηλεκτροκίνησης και των μηχανών είναι κατά 80% χαμηλότερες.

Προκειμένου να αποκατασταθεί η λειτουργικότητα του δικτύου η ΕΡΓΟΣΕ υποχρεώθηκε να δημοπρατήσει έργο, με προϋπολογισμό ύψους 22 εκατ. ευρώ, για την ανάταξη της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου από τις Αχαρνές έως την Τιθορέα. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2014.

Κυκλώματα
Όπως εξηγούν στελέχη του ΟΣΕ, οι κλοπές γίνονται από οργανωμένα κυκλώματα, στα οποία μετέχουν και νόμιμες επιχειρήσεις χυτηρίων χαλκού - σιδήρου! Πηγές προσκείμενες στον ΟΣΕ για το ζήτημα της κλοπής καλωδίων αφήνουν σαφώς να εννοηθεί ότι υπάρχει απροθυμία για την επίλυση του ζητήματος σημειώνοντας ότι οι επιχειρήσεις που εμπορεύονται χαλκό είναι λίγες. Κατά συνέπεια, αν υποχρεώνονταν για κάθε συναλλαγή να εκδίδουν τα απαραίτητα παραστατικά το θέμα θα είχε λυθεί εν μια νυκτί.

Μάλιστα τονίζουν ότι οι έλεγχοι του δικτύου θα ενταθούν ενώ θα καταβάλλεται κάθε προσπάθεια ώστε οι δράστες να συλλαμβάνονται και να τους επιβάλλονται αυστηρές κυρώσεις. «Σε κάθε περίπτωση θα ζητούνται αποζημιώσεις και κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων των δραστών» επισημαίνουν.

Στο μεταξύ, οι αστυνομικές αρχές δεν μπορούν εκ των πραγμάτων να παρέχουν φύλαξη στο δίκτυο του ΟΣΕ, το οποίο, λόγω της αναστολής πολλών δρομολογίων και της εγκατάλειψης του δικτύου, αποτελεί εύκολη λεία για τα οργανωμένα κυκλώματα. Υπενθυμίζεται ότι τουλάχιστον τέσσερις συμμορίες, κυρίως, αθίγγανων, έχουν εντοπιστεί να κλέβουν τον χαλκό τον οποίο ακολούθως πωλούν ως πρώτη ύλη.

Παρά τις συνεχείς εκκλήσεις των αρμοδίων για συνδρομή της Αστυνομίας στη φύλαξη του δικτύου, είναι πρακτικά αδύνατον να φυλάσσεται κάθε χιλιόμετρο δικτύου. Στην παρούσα φάση προγραμματίζεται η συμμετοχή του Οργανισμού σε ευρωπαϊκά προγράμματα, τα οποία θα παράσχουν τεχνογνωσία στον ΟΣΕ με τη βοήθεια νέων τεχνολογιών και παρεμβάσεων στο δίκτυο, ώστε να περιοριστούν τα φαινόμενα δολιοφθοράς.

Η μετατροπή του εναέριου δικτύου σε υπόγειο θα μπορούσε να λύσει μέρος του προβλήματος, ωστόσο έχουν σημειωθεί και περιστατικά κλοπής υπόγειων καλωδίων. Παράλληλα, πρόκειται για λύση ιδιαίτερα ακριβή, τη στιγμή μάλιστα που ο ΟΣΕ προσπαθεί να εξυγιανθεί.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι από την Αθήνα μέχρι τη Λάρισα η γραμμή δεν μπορεί να «φιλοξενήσει» ηλεκτροκίνητες μηχανές και για το τμήμα αυτό χρησιμοποιούνται ακόμα ντιζελοκίνητες, ενώ και στο τμήμα από Λάρισα μέχρι Θεσσαλονίκη, που το δίκτυο είναι ηλεκτροκινούμενο, οι συνεχείς δολιοφθορές προκαλούν σημαντικά προβλήματα εκτοξεύοντας το κόστος του ΟΣΕ.

Απολύτως αναγκαία για τον ΟΣΕ η ηλεκτροκίνηση
Αν και η ηλεκτροκίνηση της γραμμής έχει προσελκύσει πλήθος «επιτηδείων», ωστόσο, είναι απολύτως αναγκαία για τον ΟΣΕ. Και αυτό γιατί με την ηλεκτροκίνηση στον σιδηρόδρομο το κόστος μειώνεται κατακόρυφα, οι ταχύτητες είναι πολύ μεγαλύτερες και η λειτουργία του τρένου είναι πολύ πιο φιλική στο περιβάλλον.

Σύμφωνα με σχετικές μελέτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το κόστος μετακίνησης ανά επιβατοχιλιόμετρο (σιδηροδρομική μεταφορά ενός επιβάτη σε απόσταση ενός χιλιομέτρου) με ηλεκτροκίνηση είναι το 1/10 του αντίστοιχου με ντιζελοκίνηση, εξασφαλίζοντας τις προϋποθέσεις βιωσιμότητας πολλών νέων δρομολογίων.

Εργα ηλεκτροδότησης και τηλεδιοίκησης λόγω δολιοφθορών

Ηλεκτροδότηση και τηλεδιοίκηση στη γραμμή Οινόη - Τιθορέα, προϋπολογισμού 21 εκατ. ευρώ.
Ανάταξη ηλεκτροδότησης στο δίκτυο της Χαλκίδας, προϋπολογισμού 400 χιλ. ευρώ.
Σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στο τμήμα ΣΚΑ - Κιάτο, προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ.
Ηλεκτροδότηση στο τμήμα ΣΚΑ - Κιάτο, προϋπολογισμού 500 χιλ. ευρώ.
Ανάταξη σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο δίκτυο, προϋπολογισμού 3 εκατ. ευρώ.

απο imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου