Οι εξελίξεις και για το κρίσιμο ζήτημα της επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου στην Ηλεία, δεν είναι θετικές.
Σύμφωνα με πληροφορίες σχεδιάζεται η αναβάθμιση του παλιού μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου και της γραμμής Πάτρα – Πύργος. Με δεδομένο, όμως, ότι το μετρικό σιδηροδρομικό δίκτυο είναι πεπαλαιωμένο, μια τέτοια επιλογή δεν αποτελεί πραγματική αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Ηλείας, καθώς το υπόλοιπο δίκτυο θα είναι σύγχρονο και μη συμβατό με αυτό του νομού μας.
Με αυτές τις επιλογές του Υπουργείου Υποδομών, η Ηλεία μένει για ακόμα μια φορά εκτός του σχεδιασμού σημαντικών έργων υποδομής.
Η επιλογή της αναβάθμισης της παλιάς μετρικής γραμμής σημαίνει, ουσιαστικά, τη λειτουργία ενός προαστιακού, που θα μεταφέρει μόνο επιβάτες. Ούτε μεταφορές εμπορευμάτων, ούτε αγροτικών προϊόντων, που τόσο σπουδαίο ρόλο παίζουν στην τοπική και όχι μόνο οικονομία.
Το Υπουργείο Υποδομών για μια φορά ακόμη καταδικάζει την Ηλεία σε υπανάπτυξη, διότι αυτό που πραγματικά έχουμε ανάγκη είναι η σύνδεσή μας με το εθνικό δίκτυο. Αν και το κόστος μιας σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής είναι μεγαλύτερο από την αναβάθμιση της παλιάς μετρικής, τα οφέλη που θα προκύψουν για το νομό θα είναι πολλαπλής σημασίας. Δυστυχώς, όμως, κάτι τέτοιο δε φαίνεται να ενδιαφέρει το Υπουργείο Υποδομών και την Κυβέρνηση συνολικά.
Αυτό που θα έπρεπε να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί είναι η κατασκευή ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου, που θα είναι συνέχεια του υπολοίπου σύγχρονου δικτύου της χώρας. Ουσιαστικά, η επιλογή της παλιάς μετρικής γραμμής αποκόπτει την Ηλεία.
Επίσης, σημαντικό ζήτημα έχει προκύψει και με τη λειτουργία της Σιδηροδρομικής Γραμμής Κατακόλου – Πύργου – Αρχαίας Ολυμπίας, η οποία έχει ανασταλεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω της υγειονομικής κρίσης, ενώ δεν υπάρχει κανένα νεότερο για το τι πρόκειται να συμβεί.
Η γραμμή Κατακόλου – Πύργου – Αρχαίας Ολυμπίας, που λειτουργεί από το 1883, εκτός από τα έκτακτα – τουριστικά δρομολόγια που εξυπηρετούν την κρουαζιέρα, περιλαμβάνει και τα τακτικά δρομολόγια που εξυπηρετούν την τοπική κοινωνία και τις ανάγκες της, όπως μετάβαση από και προς την εργασία, το σχολείο, την αγορά κ.α. Επομένως, πρέπει να λειτουργεί σε ημερήσια βάση, καθ’ όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα τακτικά δρομολόγια ανήκουν στις επιδοτούμενες «Υπηρεσίες Γενικότερου Οικονομικού Συμφέροντος» για τις οποίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ λαμβάνει ετήσια επιδότηση ύψους πενήντα εκατομμυρίων ευρώ.
Αυτά αναφέρει στην ερώτησή του ο Βουλευτής, καλώντας τον αρμόδιο Υπουργό να δώσει σαφείς εξηγήσεις γιατί η Ηλεία μένει εκτός σχεδιασμού λειτουργίας σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου, που θα είναι συνέχεια του υπολοίπου δικτύου της χώρας. Επίσης, του ζητάει να δώσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα επανεκκίνησης της λειτουργίας της γραμμής Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία.
Η λειτουργία σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου συνδέεται άμεσα με την αναπτυξιακή προοπτική του νομού Ηλείας, ενώ το τρένο είναι ίσως το πλέον ασφαλές και φιλικό, προς το περιβάλλον, μέσο μεταφοράς. Παράλληλα, η γραμμή Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία συμβάλλει αποφασιστικά με τη λειτουργία της στην τοπική κοινωνία και οικονομία, επομένως η επαναλειτουργία της είναι απαραίτητη.
Όμως, για μια φορά ακόμα, ο νομός μας απαξιώνεται. Δυστυχώς, η κυβερνητική υπονόμευση της αναπτυξιακής προοπτικής της Ηλείας συνεχίζεται.
ΕΔΩ Η ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ που υπογράφουν οι
Καλαματιανός Διονύσιος-Χαράλαμπος
Αλεξιάδης Τρύφων
Αυγέρη Δώρα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βαρεμένος Γιώργος
Γιαννούλης Χρήστος
Γκιόλας Γιάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Καφαντάρη Χαρά
Μάλαμα Κυριακή
Μωραΐτης Θάνος
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Πούλου Γιώτα
Ραγκούσης Γιάννης
Σπίρτζης Χρήστος
Φάμελλος Σωκράτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου