Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2021

Πουλήθηκε τσάμπα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ; Αν έπρεπε να πουληθεί, είναι το ΕΡΩΤΗΜΑ

 Τον γύρο του διαδικτύου έκανε η δήλωση του Υπουργού Μεταφορών κ. Καραμανλή, ότι δηλαδή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε έναντι πινακίου φακής απο την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για 45 εκ Ευρώ. Ο κ. Καραμανλής με αυτήν

του την τοποθέτηση, επιβεβαιώνει ότι η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας ήταν να πουληθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η διαφωνία του αφορά το τίμημα με το οποίο αυτή εξαγοράστηκε, το οποίο ο ίδιος θεωρεί χαμηλό.

Ο κ. Καραμανλής ωστόσο λησμονά ότι επί των ημερών- διακυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, η νεοιδρυθείσα (2007) ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσίασε ελλείματα 750 Ευρώ σε 2 χρήσεις, το 2007 και το 2008!

Μέσα σε 2 χρόνια δηλαδή η μοναδική σιδηροδρομική εταιρεία που παρείχε επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα παρουσίαζε ζημίες 700 εκ Ευρώ! Ασύλληπτο πραγματικά ποσό για την εποχή εκείνη, αλλά και την σημερινή. Είναι η περίοδος ωστόσο που ο σημερινός Υπουργός Εργασίας κ. Χατζηδάκης κάνει την περίφημη δήλωση για τα κυκλώματα που δραστηριοπούνται στον σιδηρόδρομο, ενώ όλοι μιλάνε για "μαύρα βαγόνια". Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του τότε υπουργού Μεταφορών κ. Κ. Χατζηδάκη, ότι «κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο του ΟΣΕ και αυτά όλα θα έρθουν στην επιφάνεια και οι κλέφτες θα φύγουν από τα παράθυρα" 

Την ίδια περίοδο με ανοικτή επιστολή του  προς τον υπουργό Μεταφορών κ. Χατζηδάκη, ο Σύλλογος Φίλων του Σιδηροδρόμου τονίζει ότι ήρθε πλέον η ώρα «να ασκηθεί επιτέλους αυστηρός, δημιουργικός και παραγωγικός έλεγχος,έστω κι αν αυτό απαιτεί ριζική επανίδρυση βάσει των επιτυχημένων εμπειριών αναλόγων σιδηροδρομικών οργανισμών της Ευρώπης"  και καταλήγει στο ότι «δεν επιτρέπεται μια “παραγκοειδής” μόλυνση να εξαπλωθεί σε πολιτειακό επίπεδο».

Με την ένταξη της χώρας στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, ο σιδηρόδρομος στοχοποιείται απο την πρώτη ημέρα, εξαιτίας των ελλειμάτων που έχει δημιουργήσει η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας την περίοδο 2007-2009. Και ως συνήθως την πληρώνουν οι εργαζόμενοι. Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τον Νόμο Ρέππα (3891) αναγκάζει  χιλιάδες σιδηροδρομικούς να καταθέσουν αίτηση για μετάταξη στο Δημόσιο "εθελοντικά", και 45 μηχανοδηγοί  μετατάσσονται υποχρεωτικά, στο μεγαλύτερο έγκλημα που έχει διαπραχθεί στον σιδηρόδρομο διαχρονικά. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποψιλώνεται απο προσωπικό και τα 1/2 του Δικτύου κλείνει σε ένα βράδυ. 

Το 2013 η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εντάσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ΤΑΙΠΕΔ (και την ΕΕΣΣΤΥ) ενώ την ίδια περίοδο ψηφίζεται η επιχορήγηση των 50 εκ Ευρώ ετησίως για την εκτέλεση των άγονων γραμμών και προφανώς για να ενδιαφερθούν επενδυτές για την εταιρεία, η οποία στο ενδιάμεσο και εξαιτίας των τεράστιων μισθολογικών περικοπών (μετατάξεις, μειώσεις μισθών εως και 65%), του κλεισίματος του δικτύου και των επιδοτήσεων, έχει περιορίσει τις ζημιές της.

3 διαγωνισμοί γίνονται απο το ΤΑΙΠΕΔ  και την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εκείνη την περίοδο (μέχρι τον Γενάρη του 2015) και όλοι βγαίνουν άγονοι, παρά το ότι η εταιρεία πρικοδοτείται και με τις αποθήκες Κ1 και Κ2 στο Θριάσσιο. 

Στο μεταξύ ο μετέπειτα Πρωθυπουργός κ. Τσίπρας, τον Σεπτέμβρη του 2014, καλεί τους εργαζόμενους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να συνεχίσουν τον αγώνα τους ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, υπονοώντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα ανατρέψει την πολιτική αυτή. 

Τα υπόλοιπα είναι γνωστά. 

Τον Αύγουστο του 2015 ψηφίζεται το 3ο μνημόνιο και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει στις μνημονιακές υποχρεώσεις, πωλείται δηλαδή. Και έτσι τον Σεπτέμβριο του 2017 η Ferrovie Dello Stato την εξαγοράζει έναντι 45 εκ Ευρώ. Στο ενδιάμεσο έχουν μεσολαβήσει απεργιακές κινητοποιήσεις 2 εβδομάδων, ενώ το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας αρνείται να υπογράψει την σύμβαση συντήρησης του τροχαίου υλικού με την τότε ΕΕΣΣΤΥ. Το κάνει με έκτακτη Γενική συνέλευση ο μέτοχος (ΤΑΙΠΕΔ), ο οποίος την ίδια περίοδο επιδιώκει να ιδιωτικοποιήσει την ΕΕΣΣΤΥ και θέτει όρους ευνοικούς για αυτή, όρους που σαφώς ζημιώνουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και  εξαναγκάζουν  τον νέο μέτοχο της (Ferrovie Dello Stato) να εξαγοράσει την τεχνική βάση το 2019, δημιουργώντας ένα ισχυρό παίκτη στην σιδηροδρομική αγορά της Ελλάδας. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι την περίοδο της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στελέχη της Νέας Δημοκρατίας δήλωναν ότι η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έχει καθυστερήσει να την ολοκληρώσει, πιέζοντας προς αυτήν την κατεύθυνση.

Άρα το θέμα της Νέας Δημοκρατίας είναι το τίμημα εξαγοράς.

Είναι τα 45 εκατομμύρια εύλογο τίμημα λένε πολλοί,  γιατί η εταιρεία επιδοτείται. 

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

  •  λαμβάνει 50 εκ Ευρώ Κρατική ενίσχυση ετησίως με την σύμβαση που υπογράφηκε το 2015, ίσχυε μέχρι το 2020 και  ανανέωσε  η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το 2020 (και άρα φέρει ακέραια πολιτική ευθύνη για το αν δεν εκτελούνται δρομολόγια σήμερα).
  • Στον ΟΣΕ καταβάλει ετησίως περίπου 23 εκ Ευρώ για χρήση τελών υποδομής, χωρίς να υπολογίζονται οι αυξήσεις που έχουν επιβληθεί το 2019.
  • Στην ΓΑΙΑ ΟΣΕ καταβάλει ετησίως 21 εκ Ευρώ για την χρήση του τροχαίου υλικού. Και εδώ μην βιαστεί κάποιος να πεί γιατί οι Ιταλοί δεν φέρνουν δικό τους τροχαίο υλικό, γιατί ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο για το Δημόσιο θα μείνει αναξιοποίητο και θα καταστραφεί, ενώ υπάρχουν συμβάσεις που δεσμεύουν για την αξιοποίηση του. 
  • Το κόστος μισθοδοσίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπολογίζεται στα 32 εκ Ευρώ τον χρόνο, 
  • ενώ η συντήρηση του τροχαίου υλικού  απο την ΕΕΣΣΤΥ και με την σύμβαση που είχε υπογραφεί απο το ΤΑΙΠΕΔ και δέσμευε την εταιρεία για 5 χρόνια , θα κόστιζε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ,  περίπου 36 εκ Ευρώ τον χρόνο! (Καταλαβαίνει λοιπόν κανείς γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαγόρασε την ΕΕΣΣΤΥ) 
  • Για καύσιμα - ηλεκτροκίνηση,  η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταβάλει περίπου 16 εκ Ευρώ ετησίως

Άρα η επιδότηση δεν επαρκεί ούτε για να καλύψει τις στοιχειώδεις ανάγκες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφού τα στοιχειώδη έξοδα για την ελάχιστη λειτουργία της  ξεπερνούν τα 100 εκ Ευρώ τον χρόνο, χωρίς να υπολογίζονται σε αυτά έξοδα λειτουργίας (νοίκια υποδομών και εγκαταστάσεων, διοικητικά έξοδα κτλπ).  Σε αυτά πρέπει να προστεθεί ότι πολλά ερωτηματικά υπάρχουν για την σύμβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τον ΟΑΣΑ και το πόσα έσοδα λαμβάνει απο την επιβατική κίνηση στον Προαστιακό Αθήνας, καθώς οι σταθμοί είναι ανοικτοί (δεν υπάρχουν μπάρες) ενώ με το ίδιο εισιτήριο, αστικό, ένας επιβάτης μπορεί να μετακινηθεί σε όλο το  λεκανοπέδιο ΚΑΙ στον σιδηρόδρομο, απο το Κορωπί μέχρι την Μαγούλα! 

Το ερώτημα είναι βαθιά πολιτικό λοιπόν και δεν αφορά το τίμημα πώλησης. 

Έπρεπε να πουληθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η Ελλάδα να είναι η ΜΟΝΑΔΙΚΗ χώρα στην Ευρώπη που δεν δραστηριοποιείται Κρατική εταιρεία στις σιδηροδρομικές μεταφορές παρά μόνο ιδιώτες ; Την ώρα που στην Ε.Ε. η αγορά ανοίγει σταδιακά για τους παρόχους (ιδιώτες) στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται μόνο ιδιωτικές εταιρείες (καλό το ανέκδοτο για επανακρατικοποιήσεις, αλλά ως το λένε στους αφελείς ορισμένοι). 

Έπρεπε λοιπόν να πουληθεί  η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ; 

Σαφώς ΌΧΙ ήταν και θα είναι για εμάς η απάντηση. Για εμάς τους εργαζόμενους μιλάμε φυσικά.

 Και επειδή ο κ. Καραμανλής πιστεύει πως έπρεπε να πουληθεί, μπορεί και μιλά μόνο για το τίμημα. 

Όσο δεν λαμβάνει απαντήσεις θα μπορεί να προβάλει το αφήγημα του, εμποτισμένο με μπόλικη επικοινωνιακή σως απο τα πετσοκομμένα media. 

Και εις άλλα με υγεία

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 


1 σχόλιο:

  1. πολύ σωστά όλα. Μόνο ντροπή για τις κυβερνήσεις ΝΔ_ΠΑΣΟΚ 70 χρόνια τώρα. καταστρέψανε την χώρα. Το μόνο που μας σώζει είναι τα social media για να δείχνουμε στον κκόσμο πως κινούνταισ το εξωτερικό και πως εδώ/.

    ΑπάντησηΔιαγραφή