Καταλαβαίνουμε ότι ο Γενικός Γραμματέας της ΓΣΕΕ δεν μπορεί εύκολα να αποδεχθεί ότι οι σιδηροδρομικοί του γύρισαν την πλάτη το 2019 και για να επανεκλεγεί ως αντιπρόσωπος στην ΓΣΕΕ απο τον σιδηρόδρομο, χρειάστηκε να εγγραφούν στην Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών 3 Σωματεία απο την σταθερή τροχιά, σε μια υπόθεση (σε όσα έγιναν στο συνέδριο της Π.Ο.Σ. πριν 2 χρόνια) που ακόμα εκκρεμεί στις αίθουσες των δικαστηρίων. Αν και όλοι πλέον γνωρίζουν, τι έγινε σε εκείνο το συνέδριο τέτοιες μέρες 2 χρόνια πρίν, συνέδριο που έχει οδηγήσει στην σημερινή ντροπιαστική εικόνα απαξίωσης της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.
Δεν μπορεί να αποδεχθεί ο Γενικός Γραμματέας της ΓΣΕΕ, ότι η συνδικαλιστική "ηγεμονία" στον χώρο του σιδηρόδρομου, απο τον οποίο εκλέγεται, έχει απολεσθεί χρόνια τώρα για την ΔΑΚΕ, που είτε αναγκάζεται να καταφεύγει σε κοινά ψηφοδέλτια με την ΠΑΣΚΕ (βλέπε ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ) είτεδεν μπορεί να συγκροτήσει καν ψηφοδέλτιο σε ενεργά Πρωτοβάθμια Σωματεία (βλέπει Μηχανοδηγοί), είτε αποφεύγει να κατέβει σε εκλογές σε άλλα Σωματεία (ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Αναρωτιόμαστε ποια θα ήταν η πραγματική εικόνα για την ΔΑΚΕ στην Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών χωρίς την συνδρομή των Σωματείων απο την σταθερή συγκοινωνία. Αν και δεν είναι δύσκολο. Θα ήταν ακόμα και σήμερα, με την Νέα Δημοκρατία Κυβέρνηση, τρίτη δύναμη.
Και επειδή ο φόβος φυλάει τα έρμα, οι συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ δεν θέλησαν να εγγραφούν στο επιχειρησιακό Σωματείο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2020 και μετά την ένταξη της ΕΕΣΣΤΥ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, γιατί γνώριζαν ότι θα έχαναν στις εκλογές σε αυτό. Και επέλεξαν να κάνουν ¨νέο¨ Σωματείο με την συνδρομή των ΠΑΣΚ-ΔΕΣΚ.
Τα γεγονότα όμως αποδεικνύουν γιατί ο Νικόλας και η ΔΑΚΕ στον σιδηρόδρομο αποτελούν τρίτη δύναμη εδώ και 5 χρόνια.
- Στον ΟΣΕ δεν υπογράφηκε ΣΣΕ 2 χρόνια τώρα και ευτυχώς το καλοκαίρι του 2019 είχε συμφωνηθεί αυτή που ισχύει σήμερα. Έχει ενδιαφέρον όμως να μάθουμε ποιοι είναι οι όροι που δεν υλοποιούνται.
- Ο ΟΣΕ χάνει όπως όλα δείχνουν και την διαχείριση της κυκλοφορίας αλλά και την συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής.
- Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η ΔΑΚΕ και ο Νικόλας είχαν προσωποποιήσει την συνδικαλιστική αποτυχία τους, στο πρόσωπο του απελθόντα Δ/ντος Συμβούλου κ. Τσαλίδη. Για τα πάντα έφταιγε ένα πρόσωπο και όχι η παροιμιώδης αδυναμία των συνδικαλιστών της και ιδιαίτερα η προσωπική αδυναμία του Γενικού Γραμματέα της ΓΣΕΕ, να αντιληφθεί το νέο περιβάλλον. Ωστόσο χάρη στην υπογραφή των 2 Σωματείων (ΠΕΠΕ, -ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ) ο ίδιος έλαβε αύξηση 4.2% μηνιαίως, την ώρα που για το σύνολο των εργαζομένων στην χώρα υπέγραφε μηδενική Εθνική Σύμβαση για 10η-12η συνεχόμενη χρονιά.
- Η κοσμοθεωρία του Γενικού Γραμματέα της ΓΣΕΕ και της ΔΑΚΕ για τα τεκταινόμενα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατέρρευσε με την πρόταση για το Οργανόγραμμα της τεχνικής βάσης που δόθηκε στην διαβούλευση από την νέα Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το οποίο η ΔΑΚΕ αποκρύπτει από τους εργαζόμενους. Καμία ενημέρωση παρά το ότι έχει δοθεί προσχέδιο. Τώρα δεν υπάρχει Τσαλίδης για να χρεώσουν την αποτυχία τους. Οι συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ προσπάθησαν να δικαιολογηθούν με την γνωστή μέθοδο. Να δημιουργήσουν εντυπώσεις και ένταση για την παρουσία του Σωματείου των μηχανοδηγών στην διαβούλευση (την οποία ξεκάθαρα ορίζει ο Νόμος), αλλά η υπεύθυνη στάση των εκπροσώπων των μηχανοδηγών που δεν απάντησαν στις γνωστές επικοινωνιακές φωτοβολίδες των συνδικαλιστών της ΔΑΚΕ ,τους έκαναν να χάσουν την μιλιά τους. Όπως άλλωστε και η τοποθέτηση της Π.Ε.Π.Ε. στους εκπροσώπους της ΔΑΚΕ στην συνάντηση. Τώρα που άλλαξε η Διοίκηση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα πρέπει να αποδείξετε στους τεχνίτες αυτά που επί 2 χρόνια καταγγείλατε . Τα όσα τάζατε στους πάντες.
- Το πραξικόπημα στην ΟΚΕ απέδειξε ότι η ΔΑΚΕ θα κάνει τα πάντα για να αποκτήσει διαύλους με την εξουσία μετά τις ασχήμιες που έγιναν σε βάρος του Υπουργού Εργασίας στην Θεσσαλονίκη στα πλαίσια της ΔΕΘ και με την παρουσία στελεχών της σε αυτές. Το ότι εργαζόμενοι ψήφισαν τον εκπρόσωπο της Κυβέρνησης για Πρόεδρο στην ΟΚΕ, που προηγουμένως είχαν καρατομήσει τα δικαστήρια, λέει τα πάντα για την κατάντια.
- Και φυσικά τα 69 έτη ως ανώτατο όριο ηλικίας για εργασία στους οδηγούς λεωφορείων και φορτηγών που αποδεικνύει ότι όσα έλεγαν τα στελέχη της ΔΑΚΕ για τροπολογίες που ΘΑ ερχόντουσαν για τα όρια ηλικίας στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ήταν παραμύθια της Χαλιμάς.
- Μάλιστα τα νέα όρια ηλικίας -69!- αφορούν και πλήττουν καίρια εργαζόμενους σε ένα συνδικάτο όπου η ΔΑΚΕ έχει την πρωτοκαθεδρία (αν και δεν ήταν πρώτη δύναμη στις εκλογές, αλλά χρειάστηκε η συνεργασία της με την ΠΑΣΚΕ για να πάρει την Προεδρία). Αναφερόμαστε στο συνδικάτο εργαζομένων ΟΑΣΑ, τους οδηγούς λεωφορείων στις αστικές συγκοινωνίες, που βλέπουν απο χτες τον ουρανό με τα άστρα ανάποδα, με την τροπολογία στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών. 69 χρονών στην ρόδα και ο Νικόλας και η ΔΑΚΕ ούτε μια ανακοίνωση.
- Και μιας και λέμε αστικές συγκοινωνίες ο Γενικός Γραμματέας της ΓΣΕΕ και επικεφαλής της ΔΑΚΕ πρέπει να αισθάνεται μεγάλη ικανοποίηση καθώς επί των ημερών πρωτοκαθεδρίας της παράταξης του, προχώρησε η ιδιωτικοποίηση τους με την είσοδο των ΚΤΕΛ στον ΟΑΣΑ.
- Δεν θα αναφερθούμε στις 133 ομαδικές απολύσεις στα Λιπάσματα Καβάλας και στα όσα συμβαίνουν στην ΛΑΡΚΟ. Ο Γενικός Γραμματέας της ΓΣΕΕ τα ξέρει πολύ καλά. Όπως ξέρει και το ότι η κατάσταση στην αγορά εργασίας έχει εκτραχυνθεί.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε αργά την Πέμπτη 14 Οκτωβρίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ένδειξη σεβασμού για τον θάνατο στενού συγγενικού προσώπου του Γενικού Γραμματέα της ΓΣΕΕ, αποσύρθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής όταν και πληροφορηθήκαμε το τραγικό γεγονός.
Στην οικογένεια και τους οικείους του εκλιπόντος τα θερμά συλλυπητήρια μας.
Το άρθρο επανέρχεται στην θέση του 48 ώρες μετά, σήμερα Κυριακή 17 Οκτώβρη.
Η διαχειριστική ομάδα του blog 16/10/2021.