Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2021

Ο Σπύρος Πατέρας (ΟΣΕ) για το τρένο στον ΈΒρο (Hχητικό)

Φιλοξενούμενος στην “Πρωινή Περιπολία” ήταν σήμερα ο Πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Σπυρίδων Πατέρας. Σε μια άκρως ενδιαφέρουσα συζήτηση με το Γιάννη Βαβαλικούδη και το Χάρη Κανταρίδη, ανέπτυξε το σχεδιασμό και τους στόχους του Οργανισμού, σε σχέση με το Νομό, το Βόρειο κομμάτι του, αλλά και συνολικά τη Β. Ελλάδα, με τα έξι προγράμματα που σχεδιάζει και εκπονεί ο ΟΣΕ.


 Πιο συγκεκριμένα, απαντώντας στην ερώτηση τού «ποιος είναι ο ρόλος του τραίνου σήμερα, σε σχέση με την κοινωνική προσφορά που είχε κατά το παρελθόν», επισήμανε πως ο ρόλος του δεν έχει αλλάξει, όμως πρέπει να συμβαδίζει και με την οικονομική επιβίωση.

 Διευκρίνισε τις αρμοδιότητες που έχουν οι διαφορετικές εταιρίες που δημιουργήθηκαν, όπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ (την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού η πρώτη, το κατασκευαστικό κομμάτι η δεύτερη), ενώ στον ΟΣΕ ανήκει η διαχείριση του σιδηροδρομικού δικτύου. – Στην πρόσφατη επίσκεψή μου – σημείωσε – είχα την ευκαιρία να αφουγκραστώ τα ιδιαίτερα θέματα που απασχολούν τους κατοίκους της περιοχής και να εκτιμήσω την ποικιλομορφία τους. 

Στην παρατήρηση του Γιάννη Βαβαλικούδη πως «ο κάτοικος του Β. Έβρου αισθάνεται ότι δεν έχει τραίνο», η απάντηση του κ. Πατέρα ήταν ότι η υποστελέχωση του Οργανισμού και το παλαιωμένο δίκτυο έχουν ευθύνη γι αυτό, αλλά και ότι οι προσπάθειες και ο σχεδιασμός κινούνται προς την κατεύθυνση της βελτίωσης αυτών των θεμάτων. 

Ο κ. Πατέρας, θεώρησε πολύ εύστοχη την ερώτηση για το αν υπάρχει προοπτική δημιουργίας και λειτουργίας «προαστιακού τύπου» σύνδεσης μεταξύ των πόλεων, αναφέροντας ότι υπάρχουν δύο προγράμματα στο σχεδιασμό του ΟΣΕ, που αφορούν το ένα στο κομμάτι σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης με τις άλλες πρωτεύουσες των Νομών της Θράκης και το άλλο στην σύνδεση με το βορειότερο άκρο του Νομού, το Ορμένιο, τονίζοντας την ανάγκη κατασκευής δεύτερης γραμμής.

 Σε ερώτηση του Χάρη Κανταρίδη, σχετικά με την εξεύρεση των κονδυλίων και την πιθανότητα συνδρομής του ΝΑΤΟ σ αυτήν, με δεδομένη την χρήση του δικτύου από τις δυνάμεις του τώρα που οι στρατηγικοί σχεδιασμοί καθιστούν σημαντική τη γραμμή, είπε πως το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι οι οικονομικοί πόροι, αλλά η χρονοβόρα «ωρίμανση» των έργων, μέχρι να φτάσουμε στην έναρξη των εργασιών κατασκευής.

 Μεγάλη βαρύτητα έδωσε στη σύνδεση του λιμανιού και του αεροδρομίου της Αλεξανδρούπολης με το δίκτυο, που θα καταστήσει την πόλη, πολύ σημαντική στο σιδηροδρομικό χάρτη. Αυτό που θέλησε επίσης να τονίσει, είναι το ότι, αν στο χρονικό ορίζοντα της δεκαετίας – που έθεσαν οι παρουσιαστές – δεν ολοκληρωθούν ή δεν έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό, τα έξι πρότζεκτ που προανέφερε, τότε αυτό θα θεωρηθεί αποτυχία! 

Για το θέμα της ηλεκροκίνησης, αφού πρώτα τη χαρακτήρισε απαραίτητη και μέσα στο πνεύμα των καιρών λόγω της στροφής στην πράσινη ενέργεια, γνωστοποίησε πως ήδη ανέρχεται στο ποσοστό του 47% του δικτύου, με στόχο να φτάσει ακόμα και στο 100%. Στην κατεύθυνση αυτή κινείται ο Οργανισμός, όμως αυτό δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται, γιατί προϋποθέτει την ύπαρξη ικανού αριθμού υποσταθμών και μελετών για την ενεργειακή επάρκεια και την ασφάλεια, γεγονός που καθιστά το σχεδιασμό αυτό, τον πλέον μακροχρόνιο. 

 Τελειώνοντας αναφέρθηκε απαντώντας, στο θέμα της αναπαλαίωσης των κλασικών – πλέον – σταθμών, λέγοντας ότι όσοι μπορούν να είναι αναγκαίοι και λειτουργικοί, θα αναπαλαιωθούν και θα χρησιμοποιηθούν, ενώ όπου είναι δυνατό, θα λειτουργήσουν και ως πόλος επισκεψιμότητας, μια που αποτελούν τη ζωντανή ιστορία του τραίνου!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου