Από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών το ίδιο διάστημα είχε δρομολογηθεί η έγκριση του έργου της υπογειοποίησης του τρένου στην Πάτρα, μετά από την παραγωγική και εξαντλητική διαβούλευση με την κοινωνία και την τοπική αυτοδιοίκηση της ευρύτερης περιοχής που αφορούσε το έργο.
Η συζήτηση για την ανατροπή του σχεδιασμού της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών από την τωρινή έχει αναπτυχθεί με λεπτομέρεια από αμφότερες τις πλευρές στα πλαίσια της από 29/10/2019 επίκαιρης ερώτησης της Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία Αχαΐας, Σίας Αναγνωστοπούλου.
Η άποψη του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία σε γενικές γραμμές είναι ότι για τους λόγους που τον αφορούν, ο Υπουργός μετά από τρία χρόνια παλινωδιών έχει αναγκαστεί από τα πράγματα ή τις περιστάσεις σε μια συνθήκη, που προσπαθεί ασμένως και σπασμωδικά να υλοποιήσει μεγάλο μέρος της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, αν και χωρίς μεγάλη επιτυχία.
Σε κάθε περίπτωση, η πολιτική αντιπαράθεση για αυτό το ζήτημα έχει την αξία της, αλλά εξίσου σημαντική είναι η εστίαση στο παρόν και το μέλλον και συγκεκριμένα στην πορεία του έργου μέχρι σήμερα, ώστε να ενημερωθεί με επίσημο τρόπο το Κοινοβούλιο για την πρόοδό του όποιου σχεδιασμού του. Είναι κοινός τόπος, ότι η Έκθεση της Ομάδας της JASPERS για την ικανότητα του έργου να χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι προϋπόθεση εκ των ων ουκ άνευ.
Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία είχε εξασφαλίσει μια τέτοια θετική προέγκριση για τον σχεδιασμό του έργου, παρά τις Κασσάνδρες.
Σήμερα, βρισκόμαστε στο ίδιο χρονικό σημείο με εκείνο για το οποίο η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών δέχτηκε ραγδαία κριτική για την πρόοδό του έργου. Παρόλα αυτά, πριν από λίγες μέρες διέρρευσε η πληροφορία ότι απορρίφθηκε το αίτημα χρηματοδότησης μέσω του Connecting Europe Facility (CEF) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Πλέον, η αδράνεια υλοποίησής του Προαστιακού δημιουργεί εκτός από την καθυστέρηση της βελτίωσης των μετακινήσεων στα πλαίσια της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και της Πράσινης Μετάβασης, επιμέρους προβλήματα σε άλλες πτυχές της καθημερινότητας των πολιτών με στοιχεία επικινδυνότητας.
Απουσιάζουν υδραυλικά έργα για τα όμβρια ύδατα που δημιουργούνται από την αναστολή της λειτουργίας του εργοταξίου, πλημμυρικά φαινόμενα και τραυματισμοί πολιτών. Ακόμα, η μελέτη Ζέκου που επικαλείται και χρησιμοποιεί το Υπουργείο για τον σχεδιασμό του έργου ανατρέχει πίσω στον Δεκέμβριο του 2013, σχεδόν μια δεκαετία πριν. Η μελέτη αυτή αλλά και όλος ο σχεδιασμός δεν λαμβάνουν υπόψη εκτός των άλλων, την κατακόρυφη αύξηση του πληθυσμού της κοινότητας του Ρίου, η οποία αριθμεί πλέον πάνω από 5.000 καταγεγραμμένους κατοίκους.
Η μελέτη προβλέπει σταθμό του τρένου στον «Ριγανόκαμπο» σταθμός που βρίσκεται χιλιόμετρα μακριά την σημαντική περιοχή του Ρίου, στην οποία απουσιάζει τέτοιος.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Σε ποια φάση βρίσκονται οι μελέτες;
2. Έχει λάβει θετική έκθεση για το έργο από την Ομάδα της Jaspers;
3. Επιβεβαιώνει τις πληροφορίες ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέρριψε την χρηματοδότηση του έργου; 4. Αν ναι ποιες είναι οι επόμενες ενέργειες του Υπουργείου και ποιος ο χρονικός ορίζοντας αποπεράτωσης του έργου αν υπάρχει αυτός.
5. Θα λάβει υπόψη την ανάγκη ύπαρξης σταθμού, όταν και εφόσον προχωρήσει το έργο για την εξυπηρέτηση των πολιτών της Κοινότητας του Ρίου; - Να κατατεθεί σχετική θετική έκθεση για το έργο από την Ομάδα της Jaspers - Να κατατεθεί η απαντητική επιστολή απόρριψης της πρότασης χρηματοδότησης του έργου μαζί με τους αναλυτικούς λόγους για τους οποίους η πρόταση αυτή δεν εγκρίθηκε.
Οι ερωτώντες βουλευτές
Μάρκου Κώστας
Αναγνωστοπούλου Αθανασία(Σία)
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αλεξιάδης Τρύφων
Βαρεμένος Γεώργιος
Γιαννούλης Χρήστος
Γκιόλας Γιάννης
Καλαματιανός Διονύσης
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Μάλαμα Κυριακή
Παππάς Νίκος
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Παναγιού
Ραγκούσης Γιάννης
Σκουρλέτης Παναγιώτης
Συρμαλένιος Νικόλαος
Φάμελλος Σωκράτης
Χρηστίδου Ραλλίa
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου