Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

Επιταχύνεται ο διαγωνισμός για το Θριάσιο

Ετοιμοι δηλώνουν στην κυβέρνηση για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών από ενδιαφερομένους για την κατασκευή και διαχείριση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο. Ο φόβος της ΕΤΕπ και οι προβλέψεις του νέου μνημονίου.
Θέμα εβδομάδων, κυρίως εξαιτίας του φόβου επιστροφής ποσού 125 εκατ. ευρώ στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), είναι ο
διεθνής διαγωνισμός για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο. Όπως υποστήριξε την προηγούμενη εβδομάδα ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο διαγωνισμός είναι έτοιμος, αλλά αναμένεται η ολοκλήρωση της συμφωνίας με τους δανειστές, με την ελπίδα πως θα υπάρξει μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Αρχικό, μη δεσμευτικό ενδιαφέρον, για την έκταση των 588 στρεμμάτων, είχαν εκδηλώσει η κινεζική Cosco (που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του εμπορευματικού σταθμού στον Πειραιά), καθώς και ελληνικές εταιρείες από τον χώρο των logistics όπως η Sarmed, η Goldair καθώς και η επενδυτική εταιρεία ακινήτων Grivalia. Η τελευταία είχε ανακοινώσει πως προωθεί κοινό σχήμα για τη διεκδίκηση του εμπορευματικού, χωρίς τον τελευταίο χρόνο να υπάρξουν περαιτέρω ανακοινώσεις.

Το ενδιαφέρον των Κινέζων παραμένει, πάντως, καθώς το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου συμπληρώνει τη δραστηριότητα στο λιμάνι του Πειραιά. Προϋπόθεση για την ανάπτυξη του Θριασίου αποτελεί η επιστροφή του τραπεζικού τομέα στην ομαλότητα, ώστε να διευκολυνθεί η μεταφορά φορτίων μέσω Ελλάδας. Ακόμα σοβαρότερη προϋπόθεση θεωρείται η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο αδυνατεί να υποστηρίξει αυξημένη δραστηριότητα στον τομέα της μεταφοράς φορτίων.

Υπενθυμίζεται πως η ΕΤΕπ είχε χρηματοδοτήσει με 180 εκατ. ευρώ το έργο κατασκευής του σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων σε γειτονικό οικόπεδο του ΟΣΕ, υπό τον όρο πως θα παραχωρηθεί το Εμπορευματικό Κέντρο. Επειδή η διαδικασία έχει καθυστερήσει, υπάρχει ο κίνδυνος επιστροφής των κονδυλίων, υποστήριζαν στελέχη που παρακολουθούν την υπόθεση. Οι ίδιοι επιμένουν πως υπάρχει ενδιαφέρον για το Εμπορευματικό, το οποίο προωθείται για περισσότερο από δέκα χρόνια από τον ΟΣΕ, χωρίς αποτέλεσμα.

Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών είχε προγραμματιστεί για τις αρχές Ιανουαρίου, αλλά αναβλήθηκε (όπως παραδοσιακά συμβαίνει…) για τον Ιούνιο. Τώρα εκτιμάται πως οι δεσμευτικές προσφορές μπορούν να υποβληθούν και μέσα στον Σεπτέμβριο. Μια πιθανή εκλογική αναμέτρηση, όμως, μπορεί να οδηγήσει τη διαδικασία ακόμα πιο πίσω.

Η ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο, σε συνδυασμό με τις επενδύσεις που προωθεί ο ΟΣΕ για τη σύνδεσή του με το σιδηροδρομικό δίκτυο και την αναβάθμιση του τελευταίου, προβλέπονται στο νομοσχέδιο για τα logistics που είχε ψηφιστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, χωρίς ποτέ να εφαρμοστεί. Η εφαρμογή του συγκεκριμένου νόμου, που προβλέπει π.χ. και εμπορευματικά κέντρα σε Ηγουμενίτσα και Θεσσαλονίκη, επιβάλλεται από το νέο μνημόνιο που ψηφίστηκε προ ημερών από τη Βουλή.

Συγκεκριμένα, στο νέο μνημόνιο προβλέπεται πως «όσον αφορά τις µεταφορές και την εφοδιαστική, έως τον Ιούνιο του 2016, οι αρχές θα θεσπίσουν ένα γενικό σχέδιο για τις µεταφορές και την εφοδιαστική στην Ελλάδα που θα καλύπτει όλους τους τρόπους µεταφοράς (οδικούς, σιδηροδροµικούς, θαλάσσιους, εναέριους και συνδυαστικούς), καθώς και ένα σχέδιο δράσης για τη στρατηγική εφοδιαστικής, και θα εφαρµόσουν τον νόµο περί εφοδιαστικής (βασικό παραδοτέο)».

www.euro2day.gr Φώτης Κόλλιας 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου