Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024

Εικονική κάλυψη ζημιών στα τρένα

 Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ

Τα υπόλοιπα 35 εκατομμύρια «συμψηφίζονται με υφιστάμενες υποχρεώσεις προς τον μέτοχο Trenitalia

S.p.A. και αφορούν κυρίως την απόκτηση των τρένων υψηλής ταχύτητας ETR-470».

Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ για να καλύψει τις ζημιές από τη λειτουργία της στον ελληνικό σιδηρόδρομο ανακοίνωσε χθες η Hellenic Train. Στην πράξη, όμως, με τη βοήθεια και των συμφωνιών με την ελληνική κυβέρνηση, το ποσό με το οποίο χρεώνονται οι Ιταλοί ιδιοκτήτες είναι πολύ μικρότερο, καθώς αφαιρούν 35 εκατομμύρια για τα «Λευκά Βέλη», τα τρένα τριακονταετίας, τα περισσότερα από τα οποία έχουν βγει εκτός δρομολογίων εδώ και μήνες.


Η απόφαση για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ήταν υποχρεωτική μετά την οικονομική ζημία των 65 εκατομμυρίων ευρώ που κατέγραψε η Hellenic Train στη χρήση του έτους 2023, ως συνέπεια της κατάρρευσης του σιδηροδρομικού δικτύου μετά το έγκλημα των Τεμπών αλλά και τις εκτεταμένες βλάβες που προκάλεσε τον Σεπτέμβριο η θεομηνία Daniel. Η αύξηση αποφασίστηκε από τον μόνο μέτοχο της εταιρείας, την Trenitalia, που υπάγεται στο ιταλικό Δημόσιο, περιλαμβάνει την έκδοση 3.096.000 νέων μετοχών ονομαστικής αξίας 16,15 ευρώ έκαστη, με ταυτόχρονη μείωση της ονομαστικής αξίας κάθε μετοχής στα 1,19 ευρώ. Ομως, από το ποσό των 50 εκατομμυρίων, μόνο τα 15 εκατομμύρια καταβλήθηκαν και πιστώθηκαν «σε τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας από τον μοναδικό μέτοχο Trenitalia S.p.A. για τη στήριξη των λειτουργικών δραστηριοτήτων της εταιρείας». Τα υπόλοιπα 35 εκατομμύρια «συμψηφίζονται με υφιστάμενες υποχρεώσεις προς τον μέτοχο Trenitalia S.p.A. και αφορούν κυρίως την απόκτηση των τρένων υψηλής ταχύτητας ETR-470».

Η «Εφ.Συν.» έχει με πολλές αφορμές και πολύ πριν από τα Τέμπη αναφερθεί στα τρένα ETR-470, τα οποία οι Ιταλοί λάνσαραν στη δεκαετία του 1990, τα απέσυραν λόγω προβλημάτων και τα εμφάνισαν ως επένδυση στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Αναλυτικά για το ιστορικό των ETR γράφτηκαν σε πολυήμερη έρευνα της «Εφ.Συν.» τον Φεβρουάριο του 2022, αλλά το θέμα επανήλθε σφοδρότερα λίγο αργότερα, όταν τον Απρίλιο υπεγράφη η σύμβαση των Ιταλών με την κυβέρνηση για την επιδότηση των «άγονων γραμμών» (Υποχρέωση Δημόσιας Υπηρεσίας).

Η σύμβαση αυτή προβλέπει την επιδότηση των Ιταλών με 750 εκατομμύρια σε βάθος 15ετίας. Ενας από τους λόγους της επιδότησης ήταν και το υποτιθέμενο κόστος των 47,5 εκατομμυρίων, που αναγραφόταν στη σύμβαση «για την απόκτηση και δρομολόγησή» των ETR-470. Μάλιστα, με αφορμή τα Τέμπη, αποκαλύφθηκε ότι οι υποχρεωτικές επενδύσεις των Ιταλών μειώθηκαν στη διάρκεια των διαπραγματεύσεων από τα 645 εκατομμύρια στα μόλις 62,5 εκατ., ενώ μέσα στο ισχνό αυτό ποσό περιλαμβάνονται και τα 47,5 εκατ. για τα «Λευκά Βέλη».

Οταν τον Απρίλιο του 2022 η «Εφ.Συν.» έγραφε για «Εγκλημα στη σύμβαση με τους Ιταλούς για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ», ο τότε αρμόδιος υπουργός Κ. Αχ. Καραμανλής έστειλε μακροσκελή επιστολή κομπορρημονώντας ότι βάσει αυτής επιστρέφονται στο Δημόσιο 458 εκατομμύρια και «για πρώτη φορά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύεται σε συγκεκριμένες επενδύσεις», «το δίκτυό μας ενισχύεται με νέα, σύγχρονα τρένα, τα περισσότερα εκ των οποίων θα είναι ηλεκτρικά και τρένα υδρογόνου» και «αναβαθμίζεται το υφιστάμενο τροχαίο υλικό». Δυστυχώς, όλοι γνωρίζουν τι ακολούθησε...

www.efsyn.gr - Άρης Χατζηγεωργίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου