Επιμέλεια: Μ. Δημητρίου - metaforespress.gr
Όπως προκύπτει, συνολικά, οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες στην Ευρώπη δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες του επιβατικού κοινού, ενώ και η ακρίβεια της τιμής των εισιτηρίων δεν μεταφράζεται πάντα σε υψηλότερη ποιότητα υπηρεσιών.
Για το λόγο αυτό προτείνεται σε σιδηροδρομικές εταιρείες, κράτη – μέλη και Κομισιόν να βελτιώσουν την αξιοπιστία, τις τιμές και την εμπειρία κράτησης εισιτηρίων.
Στη νέα κατάταξη της έρευνας της T&E αξιολογούνται συνολικά 27 σιδηροδρομικές επιχειρήσεις βάσει οκτώ κριτηρίων (τιμών εισιτηρίων, αξιοπιστία και άνεση, αποζημίωση, νυχτερινά δρομολόγια κ.ά.).
Οι Trenitalia, SBB και RegioJet λαμβάνουν τις καλύτερες αξιολογήσεις, με την Trenitalia να ξεχωρίζει στο κομμάτι της ταξιδιωτικής εμπειρίας, η SBB να χαρακτηρίζεται ως η πιο έγκαιρη στην Ευρώπη και η RegioJet ως εκείνη με τα πιο οικονομικά εισιτήρια.
Στον αντίποδα, η χαμηλή κατάταξη του Eurostar αντανακλά τις αυξημένες τιμές και την κακή βαθμολόγηση σε επίπεδο αξιοπιστίας, υποστηρίζεται.
Όπως επισημαίνεται, τα αποτελέσματα καταδεικνύουν την ανάγκη για μεταρρυθμίσεις σε ολόκληρο τον κλάδο, με στόχο την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών της Ευρώπης.
Η οικονομικά προσιτή τιμή αποτελεί το No1 παράγοντα επιλογής για τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, κομμάτι στο οποίο -σύμφωνα με την έρευνα- αρκετές μεγάλες σιδηροδρομικές εταιρείες υστερούν. Η Deutsche Bahn (DB), η SNCF και η Eurostar βρίσκονται σε ιδιαίτερα χαμηλές θέσεις στην τιμολόγηση, που αντιστοιχεί στο 25% της τελικής βαθμολογίας.
Παράλληλα, ειδικοί ναύλοι, όπως εκπτώσεις για οικογένειες και συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες, μπορούν να κάνουν τον σιδηρόδρομο πιο προσβάσιμο για το επιβατικό κοινό.
Σε αυτή την κατηγορία, που αντιστοιχεί στο 15% της βαθμολογίας, στις υψηλότερες θέσεις βρίσκονται: BDZ (Βουλγαρία), CP (Πορτογαλία), Hellenic Train (Ελλάδα), SJ (Σουηδία), Italo και Trenitalia (Ιταλία).
Η αξιοπιστία και η ευκολία κράτησης, που επίσης αντιστοιχεί στο 15% της βαθμολογίας, αποτελούν βασικοί παράγοντες για τη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών και μπορούν να ενθαρρύνουν την υιοθέτηση αυτού του τρόπου μεταφοράς χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Η ελβετική SBB, η βελγική SNCB και η ισπανική Renfe προηγούνται στο κομμάτι της αξιοπιστίας, ενώ η γερμανική DB, η πορτογαλική CP και η σουηδική Snälltåget καταλαμβάνουν τις χαμηλότερες θέσεις.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, μόλις 11 από τις 27 σιδηροδρομικές εταιρείες επιτυγχάνουν ποσοστά ακρίβειας άνω του 80%, ενώ όσον αφορά την εμπειρία κράτησης εισιτηρίων η SBB βρίσκεται στην κορυφή της λίστας, ακολουθούμενη από τη γερμανική DB και την αυστριακή ÖBB.
Σύμφωνα με τον Victor Thévenet, διευθυντή σιδηροδρομικής πολιτικής στην T&E,: «Οι υψηλές τιμές εισιτηρίων απομακρύνουν τους επιβάτες από τον σιδηρόδρομο. Για να “ξεκλειδώσετε” πλήρως τις δυνατότητες του σιδηροδρόμου, πρέπει να κάνουμε τα εισιτήρια πιο προσιτά.
Αυτή είναι μια κοινή ευθύνη μεταξύ του κλάδου και των κυβερνήσεων. Οι σιδηροδρομικές εταιρείες πρέπει να ορίσουν φιλικούς προς τον πελάτη ναύλους, ενώ τα κράτη-μέλη και η ΕΕ πρέπει να διασφαλίζουν θεμιτό ανταγωνισμό και χαμηλότερα τέλη. Αυτό είναι το “εισιτήριο” για να γίνουν τα ταξίδια με τρένο προσβάσιμα σε όλους τους Ευρωπαίους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου