Ο νόμος για την υλοποίηση αυτής της υπόσχεσης που έχει δώσει εδώ και καιρό το Εργατικό Κόμμα, ο οποίος εγκρίθηκε στα τέλη Νοεμβρίου από το βρετανικό Κοινοβούλιο, προβλέπει την εθνικοποίηση των ιδιωτικών παρόχων με τη λήξη των συμβολαίων τους –ή νωρίτερα σε περίπτωση κακής διαχείρισης– και τη συνένωσή τους σε έναν οργανισμό που θα αποκαλείται “Great British Railways” (“Μεγάλοι Βρετανικοί Σιδηρόδρομοι”).
Η South Western Railway, που δραστηριοποιείται στη νοτιοδυτική Αγγλία, θα είναι η πρώτη επιχείρηση που θα περάσει υπό δημόσιο έλεγχο και θα ακολουθήσουν η εταιρία c2c τον Ιούλιο και η Greater Anglia το φθινόπωρο του 2025.
“Για πολύ καιρό, το βρετανικό κοινό χρειάστηκε να υποστηρίξει σιδηροδρομικές υπηρεσίες που απλώς δεν λειτουργούσαν. Ένα πολύπλοκο σύστημα ιδιωτικών παρόχων υπηρεσιών σιδηροδρομικών μεταφορών απογοήτευε τόσο συχνά τους χρήστες του”, ανέφερε σε μια ανακοίνωση η υπουργός Μεταφορών Χέιντι Αλεξάντερ, υπενθυμίζοντας πως σκοπός της κυβέρνησης είναι “να δημιουργήσει ένα αξιόπιστο σιδηροδρομικό σύστημα που βάζει τους πελάτες στο πρώτο πλάνο”.
Οι Εργατικοί είχαν στηλιτεύσει, λίγο μετά τη νίκη τους στις εκλογές της 4ης Ιουλίου, έπειτα από 14 χρόνια συντηρητικών κυβερνήσεων, “χρόνια κακών και απαράδεκτων επιδόσεων” στον τομέα των σιδηροδρόμων.
Η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών παρόχων είχε λάβει χώρα στα μέσα των χρόνων του 1990 υπό τον συντηρητικό πρωθυπουργό Τζον Μέιτζορ. Όμως το σιδηροδρομικό δίκτυο επανήλθε έκτοτε υπό δημόσιο έλεγχο, υπό τη διαχείριση της εταιρίας Network Rail.
Στην Αγγλία, 4 στους 14 παρόχους έχουν επανέλθει ήδη υπό τον έλεγχο του δημοσίου τα τελευταία χρόνια λόγω των κακών επιδόσεών τους.
www.metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου