Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024

Δίκτυο Σιδηροδρομικών : Αναξιόπιστη η Πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, καρκινοβατεί η ΣΣΕ στον ΟΣΕ

Συναδέλφισσες Συνάδελφοι,
 
 Την 27 η Νοεμβρίου βγήκε σε διαβούλευση το νομοσχέδιο του Υπουργείου ΥΠΟΜΕ για τον εταιρικό μετασχηματισμό ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ. Ο εν λόγω εταιρικός μετασχηματισμός συζητείται και προετοιμάζεται εδώ και ένα χρόνο και το αποτέλεσμα του που βλέπουμε στην διαβούλευση είναι όλο και όλο 13 άρθρα με προβληματικότερο όλων το άρθρο 7 «εργασιακές σχέσεις».
 Αν και κατά τις συζητήσεις στο Υπουργείο η ΠΟΣ και τα Σωματεία ΕΡΓΟΣΕ, ΟΣΕ και Μηχανικών έλαβαν την διαβεβαίωση ότι θα προστατευθούν πλήρως τα δικαιώματα των εργαζομένων,το μισθολογικό τους καθεστώς και οι θέσεις τους κατά την φάση της συγχώνευσης και έως την εκπόνηση και την οριστικοποίηση του νέου οργανογράμματος από τον Σύμβουλο, εντούτοις στο προβληματικό άρθρο 7 του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι κατά την μεταφορά των υπαλλήλων με θέση ευθύνης της ΕΡΓΟΣΕ στην νέα εταιρεία, αυτοί μεταφέρονται σε αντίστοιχη θέση ευθύνης εφόσον υφίσταται. 
 Με δεδομένο ότι στην νέα εταιρεία μεταφέρονται, στο κοινό μεταβατικό οργανόγραμμα σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει μέχρι σήμερα γνωστά, τουλάχιστον 4 διευθύνσεις και 13 τμήματα και καθώς αυτές οι Διευθύνσεις και τα Τμήματα από την πλευρά του ΟΣΕ είναι ήδη στελεχωμένα (κάποια μάλιστα από αυτά τους τελευταίους μόλις μήνες) γίνεται φανερό ότι θέσεις ευθύνης για τους εργαζομένους στην ΕΡΓΟΣΕ απλά δεν υπάρχουν. Καθώς δεν θα γίνει ούτε προκήρυξη θέσεων σε αυτή την φάση, οι εν λόγω εργαζόμενοι θα βρεθούν και χωρίς επιδόματα ευθύνης άρα με μειωμένο μισθό ωσάν να είχε γίνει νέο οργανόγραμμα και να είχαν κριθεί ακατάλληλοι, δεδομένου ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως πρόβλεψη στο νομοσχέδιο υπό συζήτηση! 
Για να γίνει ακόμη πιο προβληματικό το εν λόγω νομοσχέδιο η διαβεβαίωση του Υπουργείου ότι όλοι οι υπάλληλοι της νέας εταιρείας θα καλύπτονται από την ΣΣΕ του ΟΣΕ (για το έτους 2025) κατάλληλα προσαρμοσμένη ώστε να συμπεριλάβει και τους εργαζομένους της ΕΡΓΟΣΕ εξαφανίστηκε και αυτή. Αν αναλογισθεί μάλιστα κάποιος και το γεγονός ότι η ΣΣΕ του ΟΣΕ ετών 2024-2025 καρκινοβατεί ανάμεσα σε ΓΛΚ και ΟΣΕ και δεν έχει ακόμη εγκριθεί ενώ κοντεύει να εκπνεύσει το πρώτο έτος της καταλαβαίνει τι πρόκειται να συμβεί στο μέλλον για τους εργαζομένους της συγχωνευμένης νέας εταιρείας ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΕΛΛΑΔΟΣ. 
Αντί λοιπόν να λύνονται προβλήματα με την επιχειρούμενη συγχώνευση δημιουργούνται νέα τα οποία αν δεν αντιμετωπισθούν άμεσα θα δυναμιτίσουν έτι περαιτέρω το ήδη βαρύ κλίμα μεταξύ των εργαζομένων των δύο εταιρειών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ ενώ οι τελευταίοι έχουν κάθε λόγο να ανησυχούν όταν βλέπουν ότι οι δεσμεύσεις του Υπουργείου δεν υλοποιούνται. Στην τελική ανάλυση οι εργαζόμενοι θα είναι αυτοί που την επόμενη μέρα θα κληθούν να δουλέψουν και να βάλουν πλάτη για την ανασυγκρότηση και την αλλαγή της προβληματικής εικόνας του σιδηροδρόμου και για να συμβεί αυτό δεν θα πρέπει να βρεθούν σε δυσμενέστερη θέση από αυτήν που βρίσκονται σήμερα.
 Όλα αυτά βέβαια γίνονται σε μία περίοδο που ο Υπουργός αγωνιωδώς προσπαθεί να μας πείσει ότι ενδιαφέρεται για τον όμιλο του ΟΣΕ αλλά ο ΟΣΕ δεν έχει πάλι Διοικητικό Συμβούλιο με την ΣΣΕ να αναζητείται και το όποιο οργανόγραμμα στην ενιαία πλέον εταιρεία να μην υπάρχει.
 Καθίσταται συνεπώς αναγκαίο η ΠΟΣ να πάρει θέση και να προστατέψει τους εργαζομένους ζητώντας άμεση συνάντηση με το Υπουργείο και απαιτώντας να τηρηθούν οι δεσμεύσεις του Υπουργείου. 

 ΔΙΚΤΥΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου