Εννέα από τους υπόπτους είχαν ήδη κατηγορηθεί για άλλα εγκλήματα στο πλαίσιο της ίδιας έρευνας, ενώ τώρα απαγγέλθηκαν κατηγορίες σε επιπλέον επτά νέους υπόπτους, στη σκιά του εγκλήματος των Τεμπών που κόστισε τη ζωή σε τουλάχιστον 57 άτομα.
Η έρευνα της EPPO επικεντρώνεται στις συμβάσεις για την αποκατάσταση του τηλεχειρισμού της κυκλοφορίας και των συστημάτων σηματοδότησης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο που υπεγράφησαν μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ - θυγατρικής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), υπεύθυνης για τη διαχείριση των συμβάσεων - και της αναδόχου κοινοπραξίας, που σχηματίστηκε από δύο εταιρείες (ΤΟΜΗ-ALSTOM ), υπεύθυνης για την εκτέλεση του έργου.
Η μία από τις εταιρείες ανέλαβε να εκτελέσει το βόρειο τμήμα του έργου, ενώ η δεύτερη εταιρεία ανέλαβε να εκτελέσει το έργο στο μεγαλύτερο τμήμα της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη μέχρι το Πλατύ, συμπεριλαμβανομένου του τμήματος κοντά στα Τέμπη, όπου σημειώθηκε η θανατηφόρα σιδηροδρομική σύγκρουση στις 28 Φεβρουαρίου 2023.
Οι νέες κατηγορίες προκύπτουν μετά την ολοκλήρωση εκτεταμένης έρευνας, η οποία αποσκοπεί στην εξέταση της ενδεχόμενης ποινικής ευθύνης μη πολιτικών προσώπων, συγκεκριμένα δημόσιων λειτουργών της ΕΡΓΟΣΕ και μελών της κατασκευαστικής κοινοπραξίας, οι οποίοι φέρονται να συμμετείχαν στην υπεξαίρεση κεφαλαίων σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Τα γεγονότα ανάγονται στην περίοδο μεταξύ 2019 και 2020, όταν τα μέλη της κοινοπραξίας ζήτησαν αποζημίωση για ζημίες, επικαλούμενα δαπάνες για διακοπές λειτουργίας μηχανημάτων - παρά το γεγονός ότι τα έργα δεν είχαν ολοκληρωθεί με υπαιτιότητα της κοινοπραξίας.
Μια πληρωμή ύψους 2,7 εκατομμυρίων ευρώ χορηγήθηκε επισήμως από τον τότε Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, μετά από θετική τεχνική γνωμοδότηση από δημόσιους υπαλλήλους της αναθέτουσας αρχής.
www.efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου