Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 11 Ιουλίου 2025

Κ. Νοτοπούλου : Αντί να επεκταθούν τα δρομολόγια των τρένων και να λειτουργήσει η γραμμή Θεσσαλονίκη-Αμύνταιο-Φλώρινα κλείνει ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της Έδεσσας

Με πρωτοβουλία της Κατερίνας Νοτοπούλου, Βουλεύτριας Α΄ Θεσσαλονίκης και Τομεάρχη Πρόνοιας και Κοινωνικής Συνοχής, κατατέθηκε στη Βουλή από κοινού με τον Τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο, ερώτηση δέκα βουλευτών για το

κλείσιμο του Σιδηροδρομικού Σταθμου Έδεσσας και την υποβάθμιση του σιδηροδρόμου.

Οι βουλευτές αναφέρονται στο κλείσιμο του ΣΣ Έδεσσας, λόγω έλλειψης προσωπικού και αδυναμίας του ΟΣΕ να τον στελεχώσει. Πλέον τα δρομολόγια στη μονή γραμμή Πλατέως-Έδεσσας γίνονται με δελτία ειδοποίησης του σταθμάρχη Πλατέως, που φέρουν ημερομηνία της δεκαετίας του 2000, με τα οποία βεβαιώνεται ότι η γραμμή είναι ελεύθερη για τη μετάβαση και επάνοδο της αμαξοστοιχίας, καθώς όλοι οι ενδιάμεσοι σταθμοί δε λειτουργούν.

Ταυτόχρονα επισημαίνουν τη μη υλοποίηση της κυβερνητικής δέσμευσης για επαναλειτουργία της γραμμής Θεσσαλονίκη-Αμύνταιο-Φλώρινα έως τον Φεβρουάριο του 2025, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα να εξακολουθεί η σιδηροδρομική απομόνωση της Δυτικής Μακεδονίας.

Στην ερώτησή τους οι βουλευτές θέτουν τη μεταφορά όλων των σύγχρονων συρμών του Προαστιακού Θεσσαλονίκης-Λάρισας στην Αθήνα για τον εκεί Προαστιακό, με αποτέλεσμα η μετακίνηση να γίνεται με συρμούς που δεν είναι οι πλέον κατάλληλοι για προαστιακή μεταφορά. Κάνουν δε αναφορά σε πρόσφατα περιστατικά με βαγόνια που γέμισαν καπνούς σε αμαξοστοιχίες που κινούνταν στην περιοχή της Σίνδου και στην Έδεσσα.

Τέλος όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν η εικόνα εγκατάλειψης του σιδηρόδρομου συμπληρώνεται με το κλείσιμο εκδοτηρίων σε δεκάδες σταθμούς (μεταξύ αυτών και του Πλατέως), αφήνοντας το σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίς φυσικά σημεία πώλησης εισιτηρίων και τους πολίτες -ιδιαίτερα τους ηλικιωμένους και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες που δεν έχουν πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες- χωρίς εξυπηρέτηση.

Οι βουλευτές θέτουν τα ακόλουθα ερωτήματα στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών:

1. Πως επηρεάζει την ασφάλεια των δρομολογίων Θεσσαλονίκης Έδεσσας το κλείσιμο του Σ.Σ. Έδεσσας; Πόσο θα διαρκέσει η μη λειτουργία του Σταθμού; 

2. Πότε προβλέπεται να λειτουργήσει η γραμμή Θεσσαλονίκη-Αμύνταιο- Φλώρινα; Γιατί δεν υλοποιήθηκε η κυβερνητική δέσμευση για λειτουργία της έως τον Φεβρουάριο του 2025;

3. Τι σχεδιασμός υπάρχει για επενδύσεις σε τροχαίο υλικό; Για πόσο ακόμη θα εξακολουθήσουν να κυκλοφορούν στον Προαστιακό Θεσσαλονίκης Λάρισας συρμοί που δεν είναι οι πλέον κατάλληλοι για προαστιακή μετακίνηση; 

Επισυνάπτεται η ερώτηση όπως κατατέθηκε.


Δυόμισι χρόνια μετά το έγκλημα των Τεμπών και παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών μεταφορών, ενημερωθήκαμε ότι κλείνει ο

Σιδηροδρομικός Σταθμός της Έδεσσας εξαιτίας αδυναμίας του ΟΣΕ να τον στελεχώσει, λόγω έλλειψης προσωπικού.

Η κίνηση των αμαξοστοιχιών γίνεται πλέον με δελτία ειδοποίησης (τα οποία χρονολογούνται από τη δεκαετία του 2000) που λαμβάνουν οι μηχανοδηγοί από τον Σταθμάρχη του Πλατέως για τη μετακίνησή τους έως την Έδεσσα και την επάνοδό τους, καθώς όλοι οι ενδιάμεσοι σταθμοί δε λειτουργούν, και με τα οποία βεβαιώνεται ότι η γραμμή είναι ελεύθερη τόσο για τη μετάβαση όσο και για την επάνοδο. Επισημαίνεται ότι η συγκεκριμένη γραμμή είναι μονή, με ότι μπορεί να συνεπάγεται αυτό για θέματα ασφάλειας.

Την ίδια στιγμή και παρά τις διαβεβαιώσεις αρμόδιων κυβερνητικών στελεχών -ήδη από τον Νοέμβριο του 2024- ότι έως τον Φεβρουάριο του 2025 θα επαναλειτουργήσει η γραμμή Θεσσαλονίκη-

Αμύνταιο-Φλώρινα (https://e-ptolemeos.gr/sfyrizei-ksana-to-treno-se-amyntaio-kai-florina-telos-fevrouariou-i-syskepsi-sto-ypourgeio-ypodomon-epivevaiose-tis-prosfates-anakoinoseis-oikonomouκάτι τέτοιο δεν έχει γίνει, εξακολουθώντας τη σιδηροδρομική απομόνωση της Δυτικής Μακεδονίας.

Επιπλέον, στη γραμμή του Προαστιακού Θεσσαλονίκης-Λάρισας, διανύουμε τον 3 ο χρόνο που δεν κυκλοφορούν σύγχρονοι συρμοί Desiro, καθώς αυτοί έχουν μεταφερθεί στο σύνολό τους στον Προαστιακό Αθήνας, επειδή δεν έχουν γίνει επενδύσεις σε νέο τροχαίο υλικό. Έτσι η μετακίνηση γίνεται με συρμούς που δεν είναι οι πλέον κατάλληλοι για προαστιακή μεταφορά.

Ενδεικτικό είναι το περιστατικό που σημειώθηκε στις 08/07/2025 σε αμαξοστοιχία του Προαστιακού Θεσσαλονίκης - Λάρισας που εκινείτο στην περιοχή της Σίνδου όταν βαγόνι γέμισε καπνούς και οι επιβάτες έκαναν χρήση του συστήματος ακαριαίας πέδης για την ακινητοποίηση της αμαξοστοιχίας. Παρόμοιο περιστατικό είχε σημειωθεί και στις 30/06/2025 σε αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Έδεσσα-Θεσσαλονίκη.

Η εικόνα εγκατάλειψης του σιδηρόδρομου συμπληρώνεται με το κλείσιμο εκδοτηρίων σε δεκάδες σταθμούς (μεταξύ αυτών και του Πλατέως), αφήνοντας το σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίς φυσικά σημεία πώλησης εισιτηρίων και τους πολίτες -ιδιαίτερα τους ηλικιωμένους και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες που δεν έχουν πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες - χωρίς εξυπηρέτηση.

Επειδή αντί να λειτουργήσει η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Αμύνταιο-Φλώρινα και αντί να επεκταθούν τα δρομολόγια κλείνει ο σιδηροδρομικός σταθμός Έδεσσας,

Επειδή διανύουμε τον 3ο χρόνο που στον Προαστιακό Θεσσαλονίκης Λάρισας δεν κυκλοφορούν σύγχρονοι συρμοί, καθώς αυτοί έχουν μεταφερθεί στο σύνολό τους στον Προαστιακό Αθήνας, επειδή δεν έχουν γίνει επενδύσεις σε νέο τροχαίο υλικό.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Πως επηρεάζει την ασφάλεια των δρομολογίων Θεσσαλονίκης Έδεσσας το κλείσιμο του Σ.Σ. Έδεσσας; Πόσο θα διαρκέσει η μη λειτουργία του Σταθμού;

2. Πότε προβλέπεται να λειτουργήσει η γραμμή Θεσσαλονίκη-Αμύνταιο- Φλώρινα; Γιατί δεν υλοποιήθηκε η κυβερνητική δέσμευση για λειτουργία της έως τον Φεβρουάριο του 2025;

3. Τι σχεδιασμός υπάρχει για επενδύσεις σε τροχαίο υλικό; Για πόσο ακόμη θα εξακολουθήσουν να κυκλοφορούν στον Προαστιακό Θεσσαλονίκης Λάρισας συρμοί που δεν είναι οι πλέον κατάλληλοι για προαστιακή μετακίνηση;


Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Νοτοπούλου Κατερίνα


Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος


Βέττα Καλλιόπη


Γιαννούλης Χρήστος


Δούρου Ρένα


Ζαμπάρας Μίλτος


Μπάρκας Κώστας


Παναγιωτόπουλος Ανδρέας


Παπαηλιού Γιώργος


Τσαπανίδου Πόπη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου