Να ξεφύγει από τις ευθύνες που της καταλογίζονται από την κοινωνία για το έγκλημα των Τεμπών, προσπαθεί με κάθε τρόπο η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Αφού κατάφερε να εξαφανίσει πλήθος αποδεικτικών στοιχείων, επεδίωξε να αλλάξει το νομικό πλαίσιο λειτουργίας των τρένων. Μετά από εξαγγελίες μηνών για το μέλλον του σιδηρόδρομου, το περιβόητο σχέδιο νόμου του αρμόδιου υπουργού, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το νομοσχέδιο στοχεύει στον εκσυγχρονισμό και στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου, στην κάλυψη συσσωρευμένων αδυναμιών και στη θεμελίωση «μιας νέας εποχής ευθύνης, διαφάνειας και τεχνολογικής επάρκειας».
Τα μελανά σημεία
Σύστημα γεωεντοπισμού... σε γραμμή που δεν έχει τηλεφωνικό σήμα
Η «νέα εποχή» για τον σιδηρόδρομο, επιτάσσει σύμφωνα με το υπουργείο, «ψηφιακή πλατφόρμα ενημέρωσης με ενσωματωμένο γεωεντοπισμό μέσα HEPOS (ακρίβεια έως 5 εκατοστών) και προβολή της θέσης κάθε αμαξοστοιχίας σε πραγματικό χρόνο». Όπως είχε τονίσει η «Εφ.Συν.», όποιος ταξιδεύει με τρένο ακόμη και στην κεντρική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης γνωρίζει πολύ καλά ότι το σήμα στο κινητό τηλέφωνο χάνεται σε πάρα πολλά σημεία.
Μάλιστα, στον επίσημο ιστότοπο του Κτηματολογίου που αφορά τη λειτουργία της πλατφόρμας HEPOS, αναφέρεται ξεκάθαρα ότι στον απαιτούμενο εξοπλισμό «o χρήστης πρέπει να διαθέτει ένα δέκτη GPS/GNSS (με δυνατότητα RTK ή DGPS) και ένα GPRS ή GSΜ modem για να συνδεθεί με το Κέντρο Ελέγχου του HEPOS». Τα συστήματα GPRS και GSM είναι ακριβώς εκείνα που αντιστοιχούν με τα δίκτυα της κινητής τηλεφωνίας.
Κυρώσεις και αξιολόγηση εργαζομένων, η γνωστή τακτική
«Αξιολόγηση και κυρώσεις για το σιδηροδρομικό προσωπικό», προβλέπει το νομοσχέδιο. Παρά τις καταγγελίες εργαζομένων πολύ πριν το έγκλημα των Τεμπών ότι «θα συμβεί δυστύχημα», εξαιτίας της τραγικής έλλειψης προσωπικού και των ατελείωτων ωρών και ημερών που δούλευαν οι εργαζόμενοι χωρίς να παίρνουν ρεπό – ο πολιτικός Μηχανικός και Προϊστάμενος Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ είχε τονίσει ότι «το προσωπικό εργαζόταν πέρα από το όριο που είναι ανθρωπίνως αποδεκτό» – η κυβέρνηση ακολουθώντας την γνωστή τακτική της ατομικής ευθύνης, επιβάλλει κυρώσεις στους εργαζόμενους.
Ενίσχυση της ΡΑΣ και του ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Ένας από τους βασικούς πυλώνες είναι η «οργανωτική ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, με ταχεία στελέχωση και σύσταση Ειδικής Μονάδας Επιθεωρητών». Υπενθυμίζεται ότι η ΡΑΣ έχει μείνει εδώ και μήνες χωρίς Ολομέλεια και δεν μπορεί να λάβει καμία σοβαρή απόφαση για να ασκήσει τα καθήκοντά της στην Εποπτεία Ασφαλείας του σιδηροδρόμου. Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να μένει σε αόριστες υποσχέσεις περί ενίσχυσης, θα μπορούσε ήδη να στελεχώσει την Ολομέλεια, να τοποθετήσει νέα πρόεδρο, καθώς η θητεία της κ. Τσιαπαρίκου έχει λήξει εδώ και χρόνια, και να αντικαταστήσει τον αναπληρωτή πρόεδρο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστο Παπαδημητρίου, που παραιτήθηκε θορυβωδώς στις αρχές Απριλίου.
→ Οι τρεις βασικοί πυλώνες του νομοσχεδίου με τίτλο «Αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, αξιολόγηση προσωπικού σιδηροδρόμων, ενίσχυση εποπτείας σιδηροδρομικού δικτύου, οργανωτική ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Ατυχημάτων και της εταιρείας Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε. και άλλες διατάξεις».
Αναβάθμιση δομών ασφάλειας και τεχνολογικής εποπτείας του σιδηροδρομικού δικτύου
Ίδρυση Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας, που θα λειτουργεί ως «πύργος ελέγχου» του σιδηροδρόμου, με δυνατότητα real-time παρακολούθησης του συνόλου του δικτύου, άμεσης καταγραφής εντολών και συμβάντων, και ενεργοποίησης μηχανισμών ακινητοποίησης συρμών σε περίπτωση κινδύνου.
Υποχρεωτική εγκατάσταση καμερών σε θαλάμους οδήγησης αμαξοστοιχίας, σταθμαρχεία και κρίσιμες υποδομές, καθώς και αυτοματοποιημένο λογισμικό εποπτείας.
Ψηφιακή πλατφόρμα ενημέρωσης Railway.gov.gr, με ενσωματωμένο γεωεντοπισμό μέσω HEPOS (ακρίβεια έως 5 εκατοστών) και προβολή της θέσης κάθε αμαξοστοιχίας σε πραγματικό χρόνο.
Καθιέρωση Ψηφιακού Μητρώου Σιδηροδρομικών Δεδομένων και ηλεκτρονικού συστήματος alerts για παραβάσεις του Κανονισμού Κίνησης.
Θέσπιση νέων ασφαλιστικών δικλείδων, συμμόρφωση με το ευρωπαϊκό πλαίσιο και αυστηρότερη εκπαίδευση, αξιολόγηση και κυρώσεις για το σιδηροδρομικό προσωπικό
Υποχρεωτικές ψυχομετρικές, ιατρικές και λειτουργικές δοκιμασίες για όλους τους εργαζομένους σε κρίσιμα καθήκοντα, σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις.
Καθιέρωση του θεσμού του Προϊσταμένου Αμαξοστοιχίας, με ρόλο διευθυντή της αμαξοστοιχίας, δυνατότητα παρέμβασης και ακινητοποίησης σε περίπτωση παραβίασης ή αδυναμίας μηχανοδηγού.
Σύστημα κατηγοριοποίησης παραβάσεων και παρακολούθησης της συμπεριφοράς κάθε υπαλλήλου, με δυνατότητα απομάκρυνσης και, σε περίπτωση ολιγωρίας της εταιρείας, αναστολής άδειας λειτουργίας.
Συμμόρφωση με ευρωπαϊκό πλαίσιο ως προς την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/798 για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Νέα εταιρική δομή στον ΟΣΕ και οργανωτική ενίσχυση κρίσιμων φορέων
Μετατροπή του ΟΣΕ σε «Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι Α.Ε.», με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, δυνατότητα προσλήψεων με ευέλικτες διαδικασίες και δυνατότητα προσέλκυσης στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα ή το εξωτερικό.
Οργανωτική ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, με ταχεία στελέχωση και σύσταση Ειδικής Μονάδας Επιθεωρητών.
Θέσπιση Ενιαίου Σχεδίου Αντιμετώπισης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, με συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, κρατικών και ιδιωτικών.
www.efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου