Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2025

A. Mεικόπουλος : Ο νέος ΟΣΕ ναρκοθετείται από τον πρώτο κιόλας διορισμό

Τις προκλητικές μεθοδεύσεις που ξεκίνησε η Κυβέρνηση με το «καλημέρα» στην Διοίκηση του νέου ΟΣΕ, έφερε με Ερώτησή του στη Βουλή ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής Μαγνησίας Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, που καλεί τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών να δώσει απαντήσεις για τον διορισμό εν ενεργεία στελέχους της ΣΤΑ.ΣΥ. στο νέο ΔΣ της «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος».

«Με την εφαρμογή του ν. 5167/2024 θεσπίστηκε ο εταιρικός σχηματισμός του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής - ΟΣΕ Α.Ε., που μετονομάστηκε σε «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία». Το Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ) της νέας εταιρείας ανακοινώθηκε περί τα τέλη Αυγούστου 2025 και μεταξύ των επτά (7) προσώπων που συγκροτούν τα μέλη του είναι και η κ. Κατερίνα Δεμερούτη. Η κ. Δεμερούτη τοποθετήθηκε ως μέλος του Δ.Σ. του «νέου ΟΣΕ» ενώ ταυτόχρονα τελεί καθήκοντα Γενικής Διευθύντριας Εταιρικής Υποστήριξης στη ΣΤΑ.ΣΥ..

Η ΣΤΑ.ΣΥ. καλύπτει συγκοινωνιακά το μεγαλύτερο μέρος του Λεκανοπεδίου της Αττικής και είναι υπεύθυνη για την λειτουργία του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου Αθηνών Πειραιώς (Η.Σ.Α.Π), της Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας (Α.Μ.Ε.Λ) και της ΤΡΑΜ Α.Ε.. Η εταιρεία έχει λάβει «Άδεια για την Εκτέλεση Σιδηροδρομικών Μεταφορών» από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), ήδη από το 2012 [Απόφαση ΡΑΣ 59/12.10.2012], ενώ βρίσκεται καταχωρημένη στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα ERADIS, ως μία από τις επιχειρήσεις που παρέχουν σιδηροδρομικές υπηρεσίες στην χώρα μας [Αρ. Μητρώου Άδειας 482611/Β/01/109].

Σύμφωνα τώρα με το ν. 5131/2024 - που ενσωματώνει την Οδηγία 2012/34/ΕΕ όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 1 της Οδηγίας 2016/2370/ΕΕ:“Το προσωπικό που απασχολείται στον διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής [σ.σ. Σιδηρόδρομοι Ελλάδος] δεν επιτρέπεται να απασχολείται καθ' οιονδήποτε τρόπο σε σιδηροδρομική επιχείρηση ή στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Τα μέλη Διοικητικού Συμβουλίου του διαχειριστή υποδομής, απαγορεύεται να ασκούν οποιαδήποτε επαγγελματική ή επιχειρηματική δραστηριότητα που σχετίζεται με τη σιδηροδρομική δραστηριότητα”.

Η ρητή απαγόρευση του θεσμικού πλαισίου για το προσωπικό και τα μέλη του ΔΣ του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής σχετικά με την παροχή υπηρεσιών σε άλλη σιδηροδρομική επιχείρηση, σε συνδυασμό με την αναγνωρισμένη νομική φύση και τη λειτουργική αρμοδιότητα της ΣΤΑ.ΣΥ. ως αμιγώς σιδηροδρομικής επιχείρησης, καθιστούν την τοποθέτηση προσώπου ανήκει στο στελεχιακό δυναμικό της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. στο ΔΣ της Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε., πράξη θεσμικά έκνομη», ανέφερε ο Βουλευτής.

Σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο: «Η εθνική τραγωδία των Τεμπών, που ανέδειξε διαχρονικά θεσμικά και λειτουργικά ελλείμματα ασφάλειας στον ελληνικό σιδηρόδρομο, δεν αφήνει περιθώρια για άλλη αδιαφάνεια και μεθοδεύσεις στους κρίσιμους φορείς που εκτελούν σιδηροδρομικό έργο. Σκοπός του νόμου είναι η νομική και λειτουργική ανεξαρτησία του διαχειριστή υποδομής, από κάθε άλλη επιχείρηση που ασκεί σιδηροδρομικό έργο. Αυτός είναι ο λόγος της ρητής και εξαντλητικής διατύπωσης του νομοθέτη σχετικά με τα ασυμβίβαστα τόσο των μελών του ΔΣ, όσο και του προσωπικού του διαχειριστή υποδομής.  Ο διορισμός της κ. Δεμερούτη ως μέλος του Δ.Σ. της Σιδηρόδρομοι Ελλάδος, την ώρα που το ίδιο πρόσωπο αποτελεί και εν ενεργεία στέλεχος της ΣΤΑ.Σ.Υ., αναιρεί στην πράξη το γράμμα και το πνεύμα του νόμου και ναρκοθετεί την λειτουργική ανεξαρτησία του διαχειριστή υποδομής»

Στην Ερώτηση του, που συνυπογράφουν συνολικά 15 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, καλεί τον αρμόδιο Υπουργό να απαντήσεις στα εξής κρίσιμα ερωτήματα:

1. Αναγνωρίζει την αναγκαιότητα της νομικής, διοικητικής και λειτουργικής αυτοτέλειας του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής, σύμφωνα με την ενσωματωμένη ενωσιακή νομοθετική πρόβλεψη για την στελέχωση της διοίκησης του φορέα;

2. Αναγνωρίζει την αναγκαιότητα για πλήρη διαφάνεια και θεσμική καθαρότητα στη λειτουργία των Οργάνων του νέου διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής, από οποιαδήποτε σιδηροδρομική επιχείρηση ;

3. Λαμβάνοντας υπόψη το τεκμηριώμενο ασυμβίβαστο που υπάρχει στο πρόσωπο της κ. Δεμερούτη, ποιοι είναι οι λόγοι που επιτάσσουν την τοποθέτησή της στο ΔΣ της Σιδηρόδρομοι Ελλάδος, την ώρα που πρόκειται για εν ενεργεία στέλεχος στην ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.; 

4. Προτίθεται να συμμορφωθεί με το γράμμα και το πνεύμα του νόμου για το ασυμβίβαστο του προσωπικού και των μελών του ΔΣ του διαχειριστή υποδομής και να μεριμνήσει για τη διασφάλιση της νόμιμης σύνθεσης του νέου ΔΣ της Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε., προκειμένου να μην δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα ακυρότητας στη λήψη αποφάσεων από τον νέο φορέα;






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου