Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 9 Μαρτίου 2014

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: ή πώληση ή εκκαθάριση (άρχισαν οι εκβιασμοί)

Άρχισαν οι εκβιασμοί  και τα γνωστά διλήματα απο τώρα ;;;
ΣΟΚ ΚΑΙ ΔΕΟΣ στους σιδηροδρομικούς. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή θα πουληθεί ή θα οδηγηθεί σε εκκαθάριση. Αυτά ήταν τα λόγια της διοίκησης του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων (πρόεδρος Κ. Μανιατόπουλος, διευθύνων σύμβουλος Γ. Εμίρης), σε αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, με την οποία είχε ολιγόλεπτη συνάντηση πριν από μερικές ημέρες.
Αιτία; Ο ανοιχτός φάκελος των παράνομων κρατικών ενισχύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ!
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σαν άλλη Ολυμπιακή, έλαβε από το ελληνικό Δημόσιο, από την ίδρυσή της το 2007 (χρονιά απόσχισης από τον ΟΣΕ) έως και το 2009, παράνομες κρατικές ενισχύσεις περί τα 780 εκατ. ευρώ. Αν και το αρχικό ποσό που είχε διαπιστωθεί έφτανε τα 1,2 δισ., κατόπιν πιέσεων και αντεπιχειρημάτων της ελληνικής πλευράς έπεσε κατά 420 εκατ.

Οπως υπογράμμισε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ στην ΠΟΣ, «εάν δεν ολοκληρωθεί η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αυτοδικαίως η εταιρεία καλείται να επιστρέψει στο Δημόσιο τις παράνομες ενισχύσεις».

Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι σε θέση να επιστρέψει ένα ποσό της τάξης των 780 εκατ., οπότε ως μόνη εναλλακτική λύση φαντάζει η... εκκαθάριση της εταιρείας, όπερ και σημαίνει ότι οι περίπου 820 εργαζόμενοι οδηγούνται στην ανεργία.

Σύμφωνα με στελέχη που παρακολουθούν την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «η περιβόητη επιστολή του αντιπροέδρου της Ε.Ε., Χοακίν Αλμούνια, προς τον υπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, έδινε μεν το "πράσινο φως" για την αποκρατικοποίηση της εταιρείας, αλλά με αστερίσκους». Ο κυριότερος από αυτούς ήταν η αναφορά ότι «για να διαγραφούν οι παράνομες κρατικές ενισχύσεις, εισφέρεται η ίδια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς πώληση».

Με δεδομένο ότι ο φάκελος των κρατικών ενισχύσεων παραμένει ανοιχτός, αυτομάτως συνάγεται το συμπέρασμα ότι η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας παραμένει «υπό ομηρία».

Στο σημείο αυτό, μονάχα τυχαία δεν ήταν η πρόσφατη τοποθέτηση του προέδρου των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) Βλαντίμιρ Γιακούνιν, ο οποίος, σε συνέντευξή του, ανέφερε ότι «ανησυχώ, διότι γνωρίζω την Ε.Ε. και την πολιτική της. Ως τώρα δεν έχουμε ξεκάθαρη εικόνα για το ποια θα είναι η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης. Αν ενδιαφέρεστε, ερχόμαστε, αν δεν ενδιαφέρεστε, δεν ερχόμαστε».

Ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, όπως και οι άλλοι δύο διεκδικητές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι Γάλλοι της SNCF και οι Ρουμάνοι της GFR, γνωρίζουν ότι η διαδικασία αποκρατικοποίησης της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας τελεί υπό την διακριτική εποπτεία της Ε.Ε.

Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι κατέβηκαν στο διαγωνισμό με την κατασκευαστική ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ του Γ. Περιστέρη. Ως αντιπάλους έχουν τους γαλλικούς σιδηροδρόμους (SNCF) και τον Ρουμάνο Γκρούια Στόικα, ιδιοκτήτη της Grup Feroviar Roman, ο οποίος έχει πολλά προβλήματα στη χώρα του, αφού του απαγγέλθηκαν κατηγορίες για ενεργή άσκηση επιρροής σε διαγωνισμό, που διενεργήθηκε από την κρατική εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, Oltenia Energy Complex.

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, οι δεσμευτικές προσφορές ίσως κατατεθούν το Μάιο, ώστε χρονικά να είναι εντός της ελληνικής προεδρίας, προκειμένου η κυβέρνηση να μπορέσει να ασκήσει τις, όποιες, πιέσεις για ευτυχή κατάληξη του διαγωνισμού στην Ε.Ε.

Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πέρα από το γεγονός ότι αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό τους ισχυρισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, επιζητούν διακαώς την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και, στην περίπτωση που επιτευχθεί η πώληση, διασφάλιση του προσωπικού. «Οι εργαζόμενοι δεν έχουν να φοβηθούν κάτι, θα μεταφερθούν όλοι», επισημαίνει στέλεχος του υπουργείου Μεταφορών, κάτι το οποίο μένει να αποδειχθεί.

Η περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιέχει έντονο άρωμα από τις υποθέσεις των παράνομων κρατικών ενισχύσεων της παλαιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Η Επιτροπή διεξήγαγε έρευνα για μέτρα ύψους 1,2 δισ. ευρώ, τα οποία αφορούσαν στην περίοδο από την ίδρυση της εταιρείας, το 2007, έως και το 2009 και σχετίζονταν με τα εξής: διαγραφή χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετατάξεις προσωπικού και μεταφορά περιουσιακών στοιχείων, αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, συμβάσεις για τη συνεργασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τον ΟΣΕ (που αφορούν στη χρήση της υποδομής, αλλά και του τροχαίου υλικού) και αποζημιώσεις που παρέχονται στην εταιρεία για τις υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές).

Η Επιτροπή διερεύνησε κατά πόσον ένα ή περισσότερα από τα ανωτέρω μέτρα συνιστούσαν κρατική ενίσχυση υπέρ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και, αν όντως ίσχυε κάτι τέτοιο, αν θα μπορούσαν να θεωρηθούν συμβιβάσιμα με την εσωτερική αγορά, σύμφωνα με τις κοινές προϋποθέσεις, οι οποίες εφαρμόζονται στην Ε.Ε.

Το βασικό επιχείρημα της ελληνικής πλευράς στηριζόταν στην απόσχιση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον όμιλο ΟΣΕ, αφού η εταιρεία ανήκει απευθείας στο Δημόσιο, καθώς και ότι τα μέτρα που ελήφθησαν για την εξυγίανσή της δεν έρχονταν σε αντίθεση με το κρατικό δίκαιο.

Siemens, Alstom επιθεώρησαν την τεχνική βάση

ΠΕΡΑ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο «σφυρί» έχει βγει και η Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), δηλαδή η πρώην τεχνική βάση του ΟΣΕ. Ηδη, στελέχη της Siemens και της Alstom έχουν επισκεφθεί εγκαταστάσεις της εταιρείας. Αν και εδιώχθησαν από σιδηροδρομικούς τις πρώτες φορές, στη συνέχεια επιθεώρησαν χώρους εργοστασίων και μηχανοστασίων.

Για την ΕΕΣΣΤΥ, δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι έχει περισσότερες πιθανότητες αποκρατικοποίησης από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτό, διότι η ΕΕΣΣΤΥ πρόκειται να υπογράψει πιθανότατα 10ετές (5+5) συμβόλαιο για τη συντήρηση και τεχνική υποστήριξη των βαγονιών που χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάτι το οποίο ερμηνεύεται σε ετήσια έσοδα 20 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, απώτερος στόχος της εταιρείας είναι η σύναψη συμβολαίων και με σιδηροδρομικές εταιρείες γειτονικών χωρών, όπως Σερβία και Βουλγαρία.

Γι' αυτό το λόγο, η εταιρεία πρόκειται να αναβαθμίσει τις εγκαταστάσεις που διαθέτει στη Βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Μεταφορών, ο ιδιώτης που θα εξαγοράσει την εταιρεία χρειάζεται να επενδύσει τουλάχιστον 50 εκατ. ευρώ σε υποδομές και τεχνολογικό εξοπλισμό.

Η εταιρεία, όπως ορίζει το καταστατικό της, έχει τη δυνατότητα να παρέχει σε τρίτους υπηρεσίες συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής του τροχαίου και λοιπού σιδηροδρομικού υλικού και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός), ενώ θα εκμισθώνει και τροχαίο υλικό.

enet.gr - Φώτης Φωτεινός

1 σχόλιο:

  1. Ρε αφήστε τις σαχλαμάρες, χωρίς ΤΡΑΙΝΟΣΕ η ΕΕΣΣΤΥ και ο ΟΣΕ δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Αν είναι τόσο κοθώνια να αφήσουν τη Χώρα παντελώς χωρίς σιδηρόδρομο, να τους ξαναψηφίσουμε στις Εκλογές. Με τέσσερα χέρια...
    Εγκληματίες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή