Το
προσωπικό του ΟΣΕ και των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ
και ΕΕΣΣΤΥ είναι ασφαλισμένο από
την πρόσληψή του στο Ταμείο Προνοίας Προσωπικού του ΟΣΕ (ΤΠΠ ΟΣΕ) για την
χορήγηση εφάπαξ. Το ΤΠΠ ΟΣΕ με το ν.3655/2008 εντάχθηκε ως τομέας στο ιδρυθέν με
τον ίδιο νόμο «Ταμείο Ασφάλισης
Υπαλλήλων Τραπεζών και Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας (ΤΑΥΤΕΚΩ)». Σ’ όλη τη διάρκεια της παραπάνω
υπηρεσίας μας καταβάλαμε τις οριζόμενες από το άρθρο 9 του Καταστατικού του
εναγόμενου Ταμείου, ασφαλιστικές εισφορές, οι οποίες ανέρχονταν σε ποσοστό 5,2% επί των αποδοχών μας. Άλλοι πόροι του Ταμείου είναι: κράτηση 3% επί
των επιδομάτων, Δώρων Χριστουγέννων – Πάσχα και επιδόματος αδείας, 2% επί των
τιμολογίων των εισιτηρίων, εργοδοτική εισφορά ανερχόμενη σε ποσοστό 3% επί του
συνόλου των – πάσης φύσεως αποδοχών, 4% επί του επιδόματος ανθυγιεινής –
επικίνδυνης εργασίας, οικογενειακών βαρών.
Οι καταβολές αυτές και οι κρατήσεις
έγιναν με σκοπό να λάβουμε κατά την έξοδο από την υπηρεσία μας το προβλεπόμενο
εφάπαξ χρηματικό ποσό. Συνολικά από κάθε εργαζόμενο για χρονικό διάστημα άνω
των 27 ετών, (η συντριπτική πλειονότητα του προσωπικού υπηρετεί πλέον των 27 χρόνων), και απ’ τον εργοδότη έχουν καταβληθεί στο Ταμείο περισσότερα – κατά
μέσο όρο – από 50.000 ευρώ (χωρίς αναπροσαρμογές και τόκους).
Με βάση την αναλογιστική μελέτη του
αρμόδιου Υπουργείου οι ασφαλισμένοι ελάμβαναν το 52% του ποσού του οποίου
δικαιούνταν.
Το Ταμείο ήταν απόλυτα υγειές και
ανταποκρινόταν στις καταστατικές του υποχρεώσεις έχοντας μεγάλα πλεονάσματα, αποκλειστικά από
τις - όπως προαναφέρουμε - καταβολές εργαζομένων και εργοδότη και χωρίς κρατική
χρηματοδότηση. Με την ψήφιση του ν.3891/2010, που διέλυσε το σιδηρόδρομο
καταργώντας γραμμές, δρομολόγια και μειώνοντας το προσωπικό στο μισό, άρχισαν
να εμφανίζονται ορισμένα προβλήματα στο Ταμείο τα οποία όμως ήταν
αντιμετωπίσιμα γιατί οι συνάδελφοι που μεταφέρθηκαν σε άλλες υπηρεσίες του
δημόσιου τομέα, συνέχισαν να ασφαλίζονται στο ΤΠΠ ΟΣΕ και υπήρχαν σημαντικά
αποθεματικά.
Η βιωσιμότητα του Ταμείου κατάρρευσε με
το κούρεμα των αποθεματικών του με το PSI στις
12.3.2012. Έτσι ενώ στις 9.3.2012 τα αποθεματικά του ήταν 64.496.627.86 ευρώ
στις 12.3.1012 μετά το αναγκαστικό κούρεμα, στο οποίο ο εκπρόσωπος των
εργαζομένων του ΟΣΕ στο Δ.Σ. αρνήθηκε να συναινέσει, τα αποθεματικά μειώθηκαν
στα 19.723.484,64 ευρώ. Δηλαδή χάθηκαν 44.773.143,22 ευρώ, 10 εκ. ευρώ περισσότερα από το έλλειμμα
του Ταμείου μέχρι την 31.12.2013. Με τον τρόπο αυτό το Ταμείο καταστράφηκε.
Ήδη με τις μνημονιακές νομοθετικές
ρυθμίσεις της κυβέρνησης (ν.4093/12 και τις αποφάσεις 30854/3809/31.12.2012 και
Φ.80000/1093/26/12.2.14 του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και
Πρόνοιας, επισημοποιείται η κατάργηση της χορήγησης εφάπαξ στους
σιδηροδρομικούς. Δηλαδή η υπεξαίρεση των χρημάτων που αυτοί και ο εργοδότης
τους έχουν καταβάλει.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών,
που εκπροσωπεί το σύνολο των σιδηροδρομικών ζητά:
v Το δημόσιο να αποκαταστήσει τη ζημιά
που προκάλεσε στους σιδηροδρομικούς με την υπεξαίρεση των αποθεματικών του
Ταμείου, που ήταν λεφτά των ίδιων και όχι του κράτους.
v Να εξασφαλιστεί ότι για όλους τους ασφαλισμένους
στο ΤΠΠ ΟΣΕ, ο υπολογισμός του εφάπαξ να
γίνεται με βάση τις ισχύουσες μέχρι (31.12.13) διατάξεις.
v Κάθε άλλη ρύθμιση θα έχει ως αποτέλεσμα
το εφάπαξ που θα λαμβάνει ο κάθε ασφαλισμένος να είναι λιγότερο κατά πολύ από
το ποσό που κατέβαλε.
Η
Συντονιστική Επιτροπή Συνταξιούχων σας καλεί να συμμετέχετε μαζικά στην
Πανελλαδική απεργία της ΓΣΕΕ.
Ο Μαϊος.... έρχεται........!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγγελική Γιωτοπούλου-Αποστολάκη
ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΤΣΙ ..................... !!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή