Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 7 Απριλίου 2015

Το εξώδικο της ΠΟΣ για την ΣΣΕ του 2015

Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (Π.Ο.Σ.) αποφάσισε κατά τη συνεδρίασή της στις 2/4/2015, να κινήσει, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του Ν.1876/90, τη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την κατάρτιση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το έτος 2015, οι όροι της οποίας θα αποτελούν συνέχεια των ρυθμίσεων των προηγούμενων ΕΣΣΕ και ιδίως αυτών της ΣΣΕ του έτους 2014. Σημειώνεται ρητά,
ότι η παρούσα πρόσκληση σε διάλογο δεν συνιστά καταγγελία της προηγούμενης ΣΣΕ, τα εκ της οποίας εδραζόμενα δικαιώματα δε θίγονται, αλλά εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την λήξη της ισχύος της ή την αναθεώρησή της με νέα ΣΣΕ.
 Α. ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
 α. Γενικότεροι στόχοι για το σιδηρόδρομο όπως ο ενιαίος, δημόσιος και κοινωνικός του χαρακτήρας. Η δεδομένη αντίθεσή μας για τις ιδιωτικοποιήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ. Η αντίθεσή μας στη συρρίκνωση του σιδηροδρομικού έργου και στη μη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του. Η ανάγκη για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, της επέκτασής του και της πλήρους αξιοποίησής του, ως και για την επαναλειτουργία όλου του υφιστάμενου δικτύου, ώστε ο ελληνικός σιδηρόδρομος να λάβει την θέση που του αξίζει στην σύγχρονη Ευρώπη τόσο για την μεταφορά προσώπων όσον και εμπορευμάτων, η οποία θα αποφέρει έσοδα στην ελληνική οικονομία. 
β. Τα οικονομικά θέματα του προσωπικού. Με την εφαρμοζόμενη πολιτική της λιτότητας, την αύξηση των έμμεσων φόρων, την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων, τις αλλεπάλληλες μειώσεις των αποδοχών του, τη διπλή εφαρμογή της μείωσης του μισθού κατά 25% ως οριζόντια περικοπή με την ένταξη στο Ενιαίο Μισθολόγιο, χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν η εξειδίκευση και η εμπειρία του, το προσωπικό έχει οδηγηθεί σε δεινή οικονομική και κοινωνική θέση. Κατά συνέπεια είναι άμεση ανάγκη να δοθεί ποσοστιαία αύξηση επί των βασικών μισθών του προσωπικού. 
γ. Η διασφάλιση των θέσεων εργασίας του υπηρετούντος προσωπικού και η κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων. Λόγω της συνεχιζόμενης και αυξημένης ροής συνταξιοδότησης, το εναπομείναν προσωπικό, δεν επαρκεί. Αποτέλεσμα της μείωσης του προσωπικού είναι το έργο των κενών θέσεων εργασίας να καλύπτεται από το υπάρχον προσωπικό με υπερεργασία, με πληρωμή αναπαύσεων και αδειών, η οποία πρέπει να σταματήσει και να εφαρμοσθεί το 8ωρο και την πενθήμερη εργασία. Κατά συνέπεια η ανάγκη να καλυφθούν οι κενές θέσεις με προσλήψεις είναι άμεση και επιτακτική. Πέραν της γενικότερης ανάγκης προσλήψεων και εξαιτίας της ασφυκτικής έλλειψης προσωπικού, το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπισθεί άμεσα με λύσεις έστω και προσωρινού χαρακτήρα έως ότου οριστικοποιηθούν και υλοποιηθούν οι μόνιμες λύσεις όπως με : Την επαναφορά όλων των συναδέλφων μας που μετατάχθηκαν με το νόμο 3891/2010, σε θέσεις που κρίνει η υπηρεσία απαραίτητους, καθώς πρόκειται για προσωπικό άρτια καταρτισμένο και με την κατάλληλη σιδηροδρομική εμπειρία που απαιτείται. Την άμεση επαναπρόσληψη των απολυμένων συναδέλφων μας (από τον τομέα των Κλιναμαξών - Κλινοθεσίων) διότι πρόκειται για προσωπικό που διαθέτει την εμπειρία, τα προσόντα για την άμεση πλήρωση των θέσεων που έχει ανάγκη η εταιρεία. Τη θεσμοθέτηση σχετικών διατάξεων για την μόνιμη παραμονή των μαθητών του ΟΑΕΔ.
δ. Θέματα κοινωνικής πολιτικής και θεσμικά θέματα που αφορούν: Στη βελτίωση των κανόνων ασφάλειας της κυκλοφορίας, των εργαζομένων, των επιβατών και των εμπορευμάτων. Στην πιστοποίηση των κλάδων προσωπικού, όπου απαιτείται σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και στην Εκπαίδευση και επιμόρφωση του προσωπικού για τα νέα επιστημονικά και τεχνολογικά δεδομένα. Για το λόγο αυτό απαιτείται η προώθηση των διαδικασιών, ώστε το ΚΕΚ να αποτελέσει ένα Εκπαιδευτικό Κέντρο όλων των σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων. Δωρεάν μετακινήσεις σε ευπαθείς ομάδες όπως οι άνεργοι, ΑΜΕΑ, μαθητές, φοιτητές, χαμηλοσυνταξιούχοι. ε. Επαναφορά των όρων των Ε.Σ.Σ.Ε. Η κατάργηση των Επιχειρησιακών Συλλογικών Συμβάσεων του προσωπικού του ΟΣΕ, η ένταξη του προσωπικού στο Ενιαίο Μισθολόγιο μολονότι οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις λειτουργούν με εντελώς διαφορετική λογική από τις δημόσιες υπηρεσίες και γενικότερα η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων έχουν αφενός δημιουργήσει συνθήκες πρωτοφανούς συμπίεσης της εργασιακής και οικογενειακής ζωής των εργαζόμενων σιδηροδρομικών και αφετέρου έχουν αποβεί αρνητικές ως προς την αποτελεσματική παραγωγική λειτουργία των ίδιων των επιχειρήσεων.
Για τους λόγους αυτούς είναι αναγκαία η απεξάρτηση των εταιρειών από το ενιαίο μισθολόγιο, προκειμένου να επανέλθουν σε ισχύ οι όροι των Σ.Σ.Ε. που καταργήθηκαν με το ν.3891/2010 και επαναφορά του θεσμού των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων και για μισθολογικά θέματα. 
Εφαρμογή του συνταγματικού δικαιώματος όλων των εργαζομένων για ίση αμοιβή για την ίδια παρεχόμενη εργασία. Κατάργηση του νόμου που αφορά τη μετενέργεια των Σ.Σ.Ε. και θεσμοθέτηση ώστε να παρατείνεται η ισχύς της εκάστοτε Σ.Σ.Ε. στο σύνολο της έως την υπογραφή της επόμενης. Επαναφορά του θεσμού της διαμεσολάβησης όπως ίσχυε. 
Χορήγηση του εφάπαξ με τις διατάξεις που ίσχυαν πριν από τον τελευταίο νόμο και τον μαθηματικό τύπο. Οι εργαζόμενοι που συμπληρώνουν το όριο ηλικίας των είκοσι (20) ετών και πληρούν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης μπορούν με αίτησή τους να ζητήσουν την καταβολή αποζημίωσης το ποσοστό της οποίας καθορίζεται στο 20% εφάπαξ

. Β. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ 
 Ι. ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ 
1. Για τους εργαζόμενους οι οποίοι υπηρετούν σε κατηγορία ανώτερη των τυπικών προσόντων που κατέχουν, η κατάταξή τους να γίνει στην κατηγορία που ήδη υπηρετούν, με βάση το ίδιο προσφερόμενο έργο. 2. Για τους εργαζόμενους που κατέχουν και προσκομίζουν τίτλους σπουδών που αντιστοιχούν σε ανώτερη κατηγορία τυπικών προσόντων από εκείνη στην οποία υπηρετούν και προσλήφθηκαν, η ένταξή τους θα γίνεται με βάση τους παραπάνω τίτλους, παίρνοντας υπόψη τις λειτουργικές ανάγκες και το προσφερόμενο έργο. 3. Το προσωπικό που κατέχει τίτλο Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης μετά τη συμπλήρωση 25 ετών στην υπηρεσία και ως αναγνώριση της εξειδικευμένης εμπειρίας του στο σιδηροδρομικό αντικείμενο, εντάσσεται μισθολογικά στην κατηγορία ΔΕ. 4. Μισθολογική ένταξη των Πτυχιούχων Μηχανικών βάση της ισχύουσας νομοθεσίας. 5. 5-ετής φοίτηση: Στους κατόχους Πανεπιστημιακού Τίτλου Σπουδών 5-ετούς φοίτησης, να προστίθενται δύο (2) επιπλέον έτη για τη μισθολογική εξέλιξη.

 ΙΙ. ΕΠΙΔΟΜΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 
Το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας να χορηγηθεί και όσους δεν το λαμβάνουν, ενώ το δικαιούνται λόγω των καθηκόντων που εκτελούν. 

ΙΙΙ. ΕΠΙΔΟΜΑ ΘΕΣΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ
 Με βάση τις προβλεπόμενες θέσεις του Οργανογράμματος να χορηγηθεί το μηνιαίο επίδομα θέσης ευθύνης και στους Επικεφαλής Τομέα, Επικεφαλής Ομάδας και το θέσης ευθύνης τήρησης δρομολογίων και όπως προβλέπεται από την υπάρχουσα νομοθεσία
 ΙV. ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ 30% ΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ
 Το προσωπικό που εργάζεται σε πενθήμερη εργασία και καλείται να εργαστεί κατά την ημέρα του Σαββάτου λαμβάνει προσαύξηση 30% όπως προβλέπεται από την εργατική νομοθεσία. 
 V. ΕΠΙΔΟΜΑ ΣΥΖΥΓΟΥ 
 Καταβολή του επιδόματος συζύγου σε ποσοστό 10% επί του βασικού μισθού. 

 VΙ. ΥΠΕΡΒΑΛΛΟΥΣΑ ΜΕΙΩΣΗ ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ 25%
 Να επιστραφεί και να χορηγείται από εδώ και στο εξής στο προσωπικό ως προσωπική διαφορά η μείωση πέραν του ποσοστού 25% που επήλθε με την εφαρμογή με τους ν. 4024/2011 και 4093/2012 δύο φορές της μείωσης του 25% κατ΄ανώτατο όριο, σύμφωνα με την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. 

 VΙΙ. ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΛΟΓΩ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ 
Να καταβληθεί η αποζημίωση των 15.000,00 € στους διακόσιους σαράντα ένα (241) συναδέλφους που εκκρεμεί, βάση και των δικαστικών αποφάσεων. 

 VIII. ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ 

Κατάργηση του περιορισμού κατ΄άτομο στις Σ.Ω. και τις μετακινήσεις. Ο υπολογισμός να γίνεται σε επίπεδο εταιρείας.

Γ. ΑΝΑΠΑΥΣΕΙΣ – ΑΔΕΙΕΣ – ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ 
 1. Στο προσωπικό της εταιρείας που απασχολείται σε πενθήμερη εργασία χορηγείται ως πρόσθετη ανάπαυση μία εργάσιμη ημέρα η οποία θα χορηγείται εκτός του διμήνου Ιουλίου – Αυγούστου λαμβανομένων υπόψη των υπηρεσιακών αναγκών της εταιρείας.
 2. Οι εργαζόμενοι που έχουν παιδιά με ειδικές ανάγκες, λαμβάνουν επιπλέον της κανονικής τους άδειας, ειδική άδεια μετ΄αποδοχών είκοσι δύο (22) ημερών ετησίως. Το δικαίωμα αυτό μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο ο ένας εκ των γονέων στην περίπτωση που και οι δύο είναι εργαζόμενοι στην εταιρεία. 
 3. Να χορηγείται αλλαγή βάρδιας μετά την πάροδο του 40ωρου νυχτερινής εργασίας. 4. Χορηγείται άδεια μίας (1) ημέρας ανά ημερολογιακό έτος για ετήσιο προληπτικό ιατρικό έλεγχο (check up). 
 5. Σε περίπτωση περιστατικού αυτοκτονίας ή απόπειρας αυτοκτονίας επιβάτη ή άλλου ατυχήματος, που έχει ως αποτέλεσμα το θάνατο ατόμου ή τον τραυματισμό του στην τροχιά του σιδηροδρομικού δικτύου χορηγείται ειδική άδεια εφτά (7) ημερών μετ΄αποδοχών στο προσωπικό που εμπλέκεται. Εάν μετά από αξιολόγηση από ειδικό γιατρό χορηγηθούν παραπάνω ημέρες αδείας, τότε οι ως άνω χορηγηθείσες επτά (7) εργάσιμες ημέρες, θα συμψηφίζονται με αυτές. Σε κάθε περίπτωση η εν λόγω άδεια θα αρχίζει την επόμενη της ημέρας του συμβάντος.
 6. Να προωθηθούν ενέργειες ώστε να καταργηθεί η διάταξη για σύλληψη του μηχανοδηγού σε περίπτωση ατυχήματος. 
 7. Για τις ανάγκες του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΥΝ.Π.Ε./Ο.Σ.Ε. χορηγούνται τριάντα (30) ημέρες άδεια μηνιαίως. Το αυτό ισχύει και για το Πολιτιστικό Μορφωτικό Κέντρο Σιδηροδρομικών Ν.Αττικής (Π.Μ.Κ.-Σ Ν.ΑΤΤΙΚΗΣ). Η εταιρεία συμβάλει στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Πολιτιστικού Μορφωτικού Κέντρου Σιδηροδρομικών Νομού Αττικής και για την εύρυθμη λειτουργία του. 

 Δ. ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ 
 1. Να χορηγείται ετήσια οικονομική ενίσχυση καθαρού ποσού χιλίων διακοσίων ευρώ (1.200,00 €) σε οικογένεια εργαζομένου που συντηρεί τέκνο με ειδικές ανάγκες, με την προσκόμιση της ανάλογης απόφασης από την αρμόδια κρατική υγειονομική επιτροπή. Η ανωτέρω οικονομική ενίσχυση να χορηγείται για κάθε τέκνο με ειδικές ανάγκες. 
2. Να χορηγείται σε κάθε εργαζόμενο για τη γέννηση του πρώτου και δεύτερου τέκνου εφάπαξ ποσό εξακοσίων ευρώ (600,00 €) και για το τρίτο και άνω τέκνο εφάπαξ χρηματικό ποσό χιλίων διακοσίων ευρώ (1.200,00 €). 
 3. Να χορηγείται από την εταιρεία το ποσό των διακοσίων πενήντα ευρώ (250,00 €) κατ΄έτος για κάθε παιδί εργαζομένου που φοιτά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, το ποσό των τριακοσίων ευρώ (300,00 €) κατ΄έτος για κάθε παιδί εργαζόμενου που φοιτά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το ποσό των τετρακοσίων ευρώ (400,00 €) κατ΄έτος για κάθε παιδί που φοιτά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, έως την ολοκλήρωση της κανονικής διάρκειας των σπουδών του όπως αυτή προβλέπεται από το πρόγραμμα σπουδών της σχολής του. Ειδικά για τέκνα που σπουδάζουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση εκτός τόπου κατοικίας τους, να χορηγείται κατ΄έτος το ποσό των χιλίων διακοσίων ευρώ (1.200,00 €). 
 4. Στους εργαζόμενους που κάνουν χρήση υπηρεσιών βρεφονηπιακού και παιδικού σταθμού καταβάλλεται μηνιαίως και μέχρι του ποσού των τριακοσίων πενήντα ευρώ (350,00 €) ανά τέκνο η σχετική δαπάνη για κάθε παιδί, με την προσκόμιση αποδείξεων που εκδίδει ο σταθμό στο όνομα της εταιρείας. 
 5. Για τα παιδιά εργαζομένων που έχουν χηρεύσει, στους άγαμους γονείς (μονογονεικές οικογένειες) ή έχουν συντελεστή αναπηρίας 67% και άνω, ή πάσχουν από ανίατες ασθένειες η εταιρεία αναλαμβάνει το σύνολο του κόστους των Βρεφονηπιακών Σταθμών καθώς και εάν ακολουθούν Προγράμματα Ειδικής Αγωγής και θεραπείας ή διαβιούν μόνιμα σε δημόσια ή ιδιωτικά Ειδικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, να καταβάλει, σε μηναία βάση, το υπερβάλλον ποσό στην κάλυψη μέρους των δαπανών φοίτησης στα ανωτέρω ιδρύματα συμπληρωματικά με τον αρμόδιο κατά περίπτωση ασφαλιστικό φορέα. Για τις λοιπές περιπτώσεις παιδιών εργαζομένων που, μέχρι την ενηλικίωση τους, χρήζουν λογοθεραπείας, ψυχοθεραπείας ή φυσιοθεραπείας η εταιρεία χορηγεί μηνιαίως οικονομική ενίσχυση, συμπληρωματικά με τον κατά περίπτωση αρμόδιο ασφαλιστικό φορέα, και με βάση τα προσκομιζόμενα αποδεικτικά καταβολής, μέχρι συμπλήρωσης του ποσού. Οι εργαζόμενοι υποχρεούνται, εντός οκταμήνου να προσκομίζουν τα οικεία παραστατικά, άλλως το ποσό θα συμψηφίζεται με το μισθό τους.
 6. Χορήγηση δωροεπιταγών στους εργαζόμενους στο ποσό που αναλογεί με το ήμισυ των αποδοχών για το ΠΑΣΧΑ και το ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ και ενός μισθού για τα ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ και ως αντιστάθμισμα των αυξημένων ασφαλιστικών εισφορών που καταβάλλουν οι εργαζόμενοι για το ΤΑΠΟΤΕ. 
 7. Η εταιρεία αναλαμβάνει το ετήσιο κόστος προληπτικού ελέγχου (check up) της υγείας των εργαζομένων και διασφαλίζει το ιατρικό απόρρητο των εξετάσεων. 
 8. Αλληλοβοηθητικός λογαριασμός: Χορηγείται στους εργαζόμενους, ως μηνιαία εισφορά, ποσοστό 0,3% επί των μηνιαίων τακτικών αποδοχών για την εκπλήρωση των σκοπών των Σωματείων και ειδικότερα, των Αλληλοβοηθητικών Λογαριασμών αυτών. 
 9. Προς διευκόλυνση της εργασίας του απασχολούμενου προσωπικού, χορηγείται σε κάθε εργαζόμενο για τη σίτισή του διατακτικές τροφής έξι ευρώ (6,00 €) ανά ημέρα φυσικής παρουσίας του στο χώρο εργασίας, ως κοινωνική παροχή. 
10. Να ισχύει για όλους τους εργαζόμενους, συνταξιούχους σιδηροδρομικούς και μεταταγμένους, τις συζύγους και τα τέκνα έως εικοσιπέντε (25) ετών η δωρεάν σιδηροδρομική μετακίνηση.

 Ε. ΠΑΡΟΧΕΣ ΣΕ ΕΙΔΟΣ

 1. Η εταιρεία χορηγεί στο προσωπικό στολές και φόρμες εργασίας. Για το προσωπικό κίνησης και λειτουργίας: Δύο (2) ζεύγη υποδήματα ασφαλείας / έτος. Δύο (2) θερινά παντελόνια / έτος. Δύο (2) χειμερινά παντελόνια / έτος. Ένα (1) χειμερινό σακάκι / έτος. Δύο (2) καλοκαιρινά σακάκια / έτος. Δύο (2) χειμερινά πουκάμισα / έτος. Τρία (3) καλοκαιρινά πουκάμισα / έτος. Ένα (1) πουλόβερ. Ένα (1) μπουφάν / δύο έτη. Για το τεχνικό προσωπικό συντήρησης κάθε βαθμίδας: Τέσσερις (4) φόρμες / έτος. Τρία (3) ζευγάρια άρβυλα ασφαλείας / έτος. Ένα (1) μπουφάν (τζάκετ) υψηλής ευκρίνειας ανά δύο (2) έτη. Επιπλέον, στο τεχνικό προσωπικό χορηγούνται σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ειδικότητας: Δύο (2) φωσφορούχα γιλέκα / αντικατάσταση με τη φθορά. Δύο (2) ζευγάρια γαλότσες / αντικατάσταση με τη φθορά. Ένα (1) αδιάβροχο (νιτσεράδα) αντικατάσταση με τη φθορά. Τα είδη αυτά είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με το αντικείμενο εργασίας και την παροχή της εργασίας. Η αξία τους δεν αποτιμάται σε χρήμα. 

 ΣΤ. ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
 1. Συστήνεται επιτροπή, η οποία θα έχει ως αντικείμενό της την επεξεργασία του Κανονισμού Εργασίας Προσωπικού καθώς και του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως και να θεσπιστεί Κανονισμός Μεταθετότητας.
 2. Τα δύο μέρη συμφωνούν από την υπογραφή της παρούσης, εντός τριμήνου, τη θέσπιση Συμβουλίων Προαγωγών, με συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων, το οποίο θα πραγματοποιεί εφεξής τις προαγωγές.
 3. Καθορισμός προσόντων πρόσληψης για όλους τους κλάδους του προσωπικού.
 4. Ο χρόνος μετάβασης και επιστροφής για ανάληψη υπηρεσίας σε θέση εργασίας πέραν αυτής που ο εργαζόμενος είναι τοποθετημένος θεωρείται χρόνος πραγματικής υπηρεσίας και ως τέτοιος αμείβεται.
 5. Η εργασιακή ετοιμότητα λογίζεται ως χρόνος εργασίας και ως τέτοιος αμείβεται. 
6. Για τους εργαζόμενους που ολοκληρώνουν ή αναλαμβάνουν την εργασία τους μεταξύ των ωρών 22.00’ – 06.00’, καθώς και σε όσους μετακινούνται για υπηρεσιακούς λόγους, η εταιρεία αναλαμβάνει να καλύπτει το κόστος μετακίνησής τους με ταξί και μέχρι του ποσού των δέκα ευρώ (10,00 €) ημερησίως, με την προσκόμιση της ταμειακής απόδειξης του ταξί. Σε περίπτωση που ο εργαζόμενος επιλέξει τη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου, η εταιρεία αναλαμβάνει την κάλυψη οδοιπορικών εξόδων τα οποία καθορίζονται στο ποσό των 0,25 ευρώ ανά χιλιόμετρο και καταβάλλονται ως οδοιπορικά έξοδα, με την προσκόμιση σχετικής υπεύθυνης δήλωσης χρήσης Ι.Χ. Η ισχύς αυτών και για την ανωτέρω παράγραφο. 
 7. Πλήρης διαφάνεια και κοινοποίηση των αποφάσεων των εταιρειών για θέματα που άπτονται των μεταβολών και εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων. 
8. Θέσπιση Κανονισμού Μεταθετότητας και μετακίνηση του προσωπικού με αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια.

 Ζ. ΕΙΔΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 

 1. Χορήγηση ποσοστού 3% επί των εισπράξεων των εισιτηρίων που εκδίδονται επί των τρένων και των μικροδεμάτων, στο προσωπικό που απασχολείται με αυτά. 
 2. Αναπροσαρμογή της χιλιομετρικής αποζημίωσης και χορήγησή της και στους Οδηγούς Αυτοκινήτων. 
3. Τηρούμενης της ισχύουσας κοινωνικοασφαλιστικής νομοθεσίας, προκειμένου κάποιος εργαζόμενος που αποχωρεί από την εταιρεία να θεμελιώσει προϋποθέσεις πλήρους συντάξεως γήρατος, η εταιρεία θα του καταβάλλει το σύνολο του ποσού που αφορά στην εξαγορά ασφαλιστικών εισφορών για το διάστημα στρατιωτικής θητείας για την προσμέτρησής της ως συντάξιμης. 
4. Χορήγηση ποσοστού 5% επί του βασικού μισθού στο προσωπικό που κατέχει πιστοποίηση πάσης φύσεως σιδηροδρομικού επαγγέλματος. 
 5. Επιδότηση δικαστικών εξόδων ποσοστού 50% μέχρι του ποσού των 500,00 ευρώ, για νομική υποστήριξη με δικηγόρο επιλογής του εργαζόμενου για ποινικές διώξεις που προκαλούνται εξαιτίας της εκτέλεσης υπηρεσιακών καθηκόντων. 
 6. Χορήγηση ειδικής αμοιβής ελιγμών στους χώρους όπου πραγματοποιούνται συνθέσεις αμαξοστοιχιών και στα εμπορευματικά κέντρα. 
7. Χορήγηση ειδικής αμοιβής για παρεχόμενη εργασία εκτός επικράτειας. 

 Η. ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ 

 1. Τα εφαρμοζόμενα μέχρι σήμερα έθιμα και πρακτικά συμφωνίας μεταξύ της Εταιρείας και των Σωματείων κάθε πρώην φορέα, εξακολουθούν να ισχύουν. 
2. Όροι εργασίας ευνοϊκότεροι αυτών που ορίζει η παρούσα Ε.Σ.Σ.Ε. που προβλέπονται από νόμους, διατάγματα, Υπουργικές Αποφάσεις, εσωτερικούς κανονισμούς, αποφάσεις και πράξεις της διοίκησης, πρακτικές της εκμετάλλευσης ή έθιμα κλπ, δεν θίγονται από τις διατάξεις της παρούσας και εξακολουθούν να ισχύουν.
 3. Όσες διατάξεις των προγενεστέρων της παρούσας Ε.Σ.Σ.Ε. δεν τροποποιήθηκαν και δεν καταργήθηκαν, ισχύουν ως έχουν. 
 4. Συστήνεται επιτροπή που θα επιμεληθεί τις λεπτομέρειες εφαρμογής της παρούσας Σ.Σ.Ε. και τις εφαρμοστικές εγκυκλίους που θα εκδοθούν. **********************

 Με την επιφύλαξη ότι τα προαναφερόμενα αιτήματα θα τα αναπτύξουμε και προφορικά, σας καλούμε μέσα στις προθεσμίες που θέτει ο Ν.1876/90, να ορίσετε τους εκπροσώπους σας για την έναρξη των διαπραγματεύσεων. Η πρώτη συνάντηση προτείνουμε να πραγματοποιηθεί στα γραφεία στα γραφεία της Π.Ο.Σ. Σας γνωρίζουμε ότι στις συλλογικές διαπραγματεύσεις εκπρόσωποι της Π.Ο.Σ. θα είναι οι: 

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ - Πρόεδρος, 
ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΠΟΥΡΛΙΑΚΑΣ - Γενικός Γραμματέας, 
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΡΑΔΗΜΑΣ - Αναπληρωτής Πρόεδρος, 
ΠΕΤΡΟΣ ΠΑΝΑΓΟΥΛΙΑΣ - Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας,
 ΙΩΑΝΝΗΣ ΝΤΙΤΣΑΣ – Γραμματέας Οικονομικών, 
ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ - Γραμματέας Οργανωτικού, 
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ - Αναπληρωτής Γραμματέας Οικονομικών, συνεπικουρούμενοι και από το Νομικό Σύμβουλο της Π.Ο.Σ. 

Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής να επιδώσει νόμιμα την παρούσα σ΄ αυτούς που απευθύνεται, αντιγράφοντάς την ολόκληρη στο αποδεικτικό επίδοσής της. _________________________________________________ 


 ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ Π.Ο.Σ. 

 ΑΘΗΝΑ, 7 / 4 / 2015 

 Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας 

 ΠΑΝ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΠΟΥΡΛΙΑΚΑΣ

1 σχόλιο: