Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 22 Απριλίου 2015

Προσχέδιο τροπολογίας για την ΠΛΗΡΗ επιστροφή μεταταχθέντων σε ΟΣΕ και ΗΣΑΠ (ΣΤΑ.ΣΥ)


Λάβαμε απο τον συνάδελφο Τερζόγλου και δημοσιεύουμε προσχέδιο τροπολογίας που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση και θα κατατεθεί προσεχώς απο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για την επιστροφή των μεταταχθέντων με ΠΛΗΡΗ δικαιώματα.Η τροπολογία που θα κατατεθεί στο
σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης «Εκδημοκρατισμός της διοίκησης - Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση - Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις». με θέμα 


Θέμα: «Οικειοθελής επαναφορά στη ΣΤΑΣΥ Α.Ε., τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσων εργαζομένων μεταφέρθηκαν ή μετατάχθηκαν εκουσίως ή αναγκαστικά σε άλλους φορείς του Δημοσίου δυνάμει των Νόμων 3920/2011 και 3891/2010 αντίστοιχα».

Α. Αιτιολογική Έκθεση

Με την παρούσα τροπολογία επιδιώκεται η άρση των καταστροφικών συνεπειών στο σιδηρόδρομο και τις σταθερές συγκοινωνίες, που προκάλεσαν οι μνημονιακές πολιτικές των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας την τελευταία πενταετία. Πρόκειται για μέτρα που πάρθηκαν για την αναδιάρθρωση και εξυγίανση δήθεν  των επιχειρήσεων αυτών, μέσω της μεταφοράς του πλεονάζοντος προσωπικού τους, και που στην πραγματικότητα απέβλεπαν στη συρρίκνωση και εντέλει διάλυση  του Δημοσίου και ευρύτερου δημόσιου τομέα. Ειδικότερα:
Με τον Ν. 3891/2010 θεσπίστηκε η υποχρεωτική και εκούσια μετάταξη εργαζομένων στο σιδηρόδρομο, με αποτέλεσμα τη δημιουργία σήμερα 982 κενών οργανικών θέσεων στον ΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ και 419 κενών οργανικών θέσεων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Δεδομένου ότι οι εργαζόμενοι αυτοί στην πλειοψηφία τους κατείχαν εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία, υπηρετώντας σε κομβικές θέσεις και ειδικότητες, η μεταφορά  τους σε άλλους φορείς του Δημοσίου δημιούργησε τεράστια προβλήματα υπολειτουργίας και περιορισμού του σιδηροδρομικού έργου, ενώ την ίδια στιγμή επέφερε την εντατικοποίηση της εργασίας για το εναπομείναν προσωπικό.
Αντίστοιχα, κατ’ εφαρμογή του ν. 3920/2011 224 συνολικά υπάλληλοι, εκ των οποίων οι 168 με αναγκαστικές μετατάξεις, μεταφέρθηκαν από τον ΗΣΑΠ ΑΕ σε διάφορα υπουργεία, μειούμενου αντιστοίχως του προσωπικού του. Αυτή η εξέλιξη σε συνδυασμό με τη σημαντική αύξηση του μεταφορικού έργου της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., η οποία απορρόφησε τον ΗΣΑΠ, την επέκταση του δικτύου της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, καθώς και το μεγάλο κύμα αποχωρήσεων λόγω συνταξιοδότησης, δημιούργησε σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό, χωρίς δυνατότητα κάλυψης των κενών με αναδιατάξεις θέσεων και προσωπικού, νέα οργανογράμματα ή εσωτερικές μετακινήσεις. 
Συντρέχει συνεπώς περίπτωση ενίσχυσης του προσωπικού της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, του ΟΣΕ Α.Ε. και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την οικειοθελή επαναφορά στις υπηρεσίες τους των μεταταχθέντων δυνάμει των ανωτέρω νομοθετικών διατάξεων υπαλλήλων του πρώην ΗΣΑΠ, του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίοι είναι οι πλέον κατάλληλοι να προσφέρουν αμέσως τις εξειδικευμένες υπηρεσίες που απαιτούνται, λόγω προϋπηρεσίας και πρότερης εμπειρίας και των ειδικών γνώσεων που κατέχουν. 
Ειδικά, για τους αναγκαστικώς μεταταχθέντες και μεταφερθέντες υπαλλήλους του πρώην ΗΣΑΠ ΑΕ σήμερα είναι εν ενεργεία περίπου 45 – 50 υπάλληλοι, των λοιπών εχόντων εξέλθει της υπηρεσίας λόγω συνταξιοδότησης. Γι’ αυτούς, δε, προτείνεται η διαδικασία εκούσιας επαναφοράς να ολοκληρωθεί με την έκδοση της οριζόμενης ΚΥΑ μετά το πέρας της θερινής τουριστικής περιόδου, έτσι ώστε το Υπουργείο Πολιτισμού, στο οποίο υπηρετεί η πλειονότητα αυτών ως φύλακες, να μην στερηθεί των υπηρεσιών τους κατά την περίοδο της τουριστικής αιχμής.
Με βάση το ανωτέρω σκεπτικό προτείνεται η ακόλουθη τροπολογία – προσθήκη:

Β. Τροπολογία-Προσθήκη

Άρθρο ….

1.  Οι υπάλληλοι του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., οι οποίοι μεταφέρθηκαν, δυνάμει των διατάξεων του Ν. 3891/2010 «Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για το σιδηροδρομικό τομέα» (ΦΕΚ Α΄ 188/4.11.2010), ως πλεονάζον τακτικό προσωπικό, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου  αορίστου χρόνου, σε άλλους φορείς του Δημοσίου, δύνανται να μεταφερθούν στους αρχικούς φορείς προέλευσης, υπό τους οριζόμενους στις επόμενες παραγράφους όρους, προϋποθέσεις και διαδικασία.
Στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος υπάγονται και οι υπάλληλοι που υπηρετούσαν κατά τη δημοσίευση του Ν. 3891/2010 στον ΟΣΕ σε κλάδους που στη συνέχεια αποσχίστηκαν από τον ΟΣΕ και απορροφήθηκαν από νεοσυσταθείσες εταιρείες. 
2.  Εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα πέντε (15) ημερών από την δημοσίευση του παρόντος νόμου, οι υπάλληλοι που εξακολουθούν να υπηρετούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στους φορείς υποδοχείς, δύνανται, εφόσον το επιθυμούν, να υποβάλλουν αίτηση στην αρμόδια διεύθυνση προσωπικού του φορέα υποδοχής, στην οποία θα δηλώνουν την βούλησή τους να μεταφερθούν, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, στον αρχικό φορέα προέλευσης, ήτοι στις εταιρείες του πεδίου εφαρμογής του Ν. 3891/2010.
3. Όσοι εκ των ανωτέρω υπαλλήλων δεν επιθυμούν την επαναφορά τους στον αρχικό φορέα προέλευσης και δεν υποβάλουν την ανωτέρω αίτηση, συνεχίζουν να υπηρετούν υπό το αυτό υπηρεσιακό καθεστώς στις θέσεις και ειδικότητες που έχουν καταλάβει κατά την δημοσίευση του παρόντος νόμου, χωρίς καμία μεταβολή.
4. Οι υποβάλλοντες την ανωτέρω αίτηση υπάλληλοι, εντός της οριζόμενης στη δεύτερη παράγραφο του παρόντος άρθρου αποκλειστικής προθεσμίας, μεταφέρονται, με κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών και του αρμόδιου Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, που εκδίδεται το αργότερο εντός μηνός από τη δημοσίευση του παρόντος.  Τοποθετούνται, δε, στις οργανικές θέσεις που κατείχαν στον αρχικό φορέα προέλευσης, εφόσον υφίστανται τέτοιες θέσεις, σύμφωνα με το οργανόγραμμά του και συνάδουν με την ειδικότητα των μεταφερομένων, είτε σε προσωποπαγείς θέσεις, που συνιστώνται σε κλάδους και τομείς του αρχικού φορέα προέλευσης, σύμφωνα πάντοτε με την ειδικότητα των μεταφερομένων και τούτο έως ότου οι μεταφερόμενοι ενταχθούν σε οργανικές θέσεις του αρχικού φορέα προέλευσης, καταργουμένων στην τελευταία περίπτωση αυτοδικαίως των προσωποπαγών θέσεων που αυτοί κατείχαν.
5. Η μεταφορά στον αρχικό φορέα προέλευσης γίνεται με την ίδια σχέση εργασίας, στην εκπαιδευτική βαθμίδα, στον βαθμό και στο μισθολογικό κλιμάκιο που συνάδει, βάσει του συνολικού χρόνου υπηρεσίας  που έχει διανυθεί, συμπεριλαμβανομένης και της υπηρεσίας στον φορέα υποδοχής, και σύμφωνα με τους κανόνες υπολογισμού του χρόνου υπηρεσίας που ισχύουν για τους υπαλλήλους των εταιρειών του πεδίου εφαρμογής του Ν. 3891/2010. Κατά την υπηρεσιακή, βαθμολογική και μισθολογική ένταξη των μεταφερόμενων υπαλλήλων, λαμβάνονται υπόψη και εφαρμόζονται τα κριτήρια που ισχύουν για τους υπαλλήλους των εταιρειών του πεδίου εφαρμογής του ν. 3891/2010.
6. Με ΚΥΑ του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών και του αρμόδιου Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού δύναται να καθορίζεται κάθε επιμέρους λεπτομέρεια σχετικά με τη διαδικασία, τους όρους και τις προϋποθέσεις μεταφοράς του προσωπικού που υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος και η οποία δεν ρυθμίζεται από τις διατάξεις αυτού.

Άρθρο…

1. Οι υπάλληλοι του πρώην ΗΣΑΠ ΑΕ (μετέπειτα ΣΤΑΣΥ ΑΕ), οι οποίοι  μεταφέρθηκαν, δυνάμει των διατάξεων του ν. 3920/2011 «Εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών Περιφέρειας Αττικής και άλλες διατάξεις» (Α΄ 33), ως πλεονάζον προσωπικό α΄ φάσης, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, στο Υπουργείο Πολιτισμού, δυνάμει της υπ’ αριθ. 74642/14.7.2011 κοινής απόφασης του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και των Υπουργών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Πολιτισμού και Τουρισμού (Γ΄ 602), στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, δυνάμει της υπ’ αριθ. 34951/ 3961/14.7.2011 ΚΥΑ του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (Γ΄ 680), καθώς και στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, δυνάμει της υπ’ αριθ. 5111/04/08/2014/25.07.2014 ΚΥΑ του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου (Γ΄ 1214), δύνανται να μεταφερθούν στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ, υπό τους οριζόμενους στις επόμενες παραγράφους του παρόντος όρους, προϋποθέσεις και διαδικασία.  
2. Εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα πέντε (15) ημερών από την δημοσίευση του παρόντος νόμου, οι υπάλληλοι που εξακολουθούν να υπηρετούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στα συσταθέντα σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 24/2015 για την «Σύσταση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων» Υπουργεία Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, δύνανται, εφόσον το επιθυμούν, να υποβάλλουν αίτηση στην αρμόδια διεύθυνση προσωπικού των ανωτέρω Υπουργείων, στην οποία θα δηλώνουν την βούλησή τους να μεταφερθούν, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, στον αρχικό φορέα προέλευσης, ήτοι στην ΣΤΑΣΥ ΑΕ.
3. Όσοι εκ των ανωτέρω υπαλλήλων δεν επιθυμούν την επαναφορά τους στον αρχικό φορέα προέλευσης (ΣΤΑΣΥ ΑΕ) και δεν υποβάλουν την ανωτέρω αίτηση, συνεχίζουν να υπηρετούν υπό το αυτό υπηρεσιακό καθεστώς στις θέσεις και ειδικότητες που έχουν καταλάβει κατά την δημοσίευση του παρόντος νόμου, χωρίς καμία μεταβολή.
4. Οι υποβάλλοντες την ανωτέρω αίτηση υπάλληλοι, εντός της ανωτέρω αποκλειστικής προθεσμίας, μεταφέρονται, με κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών, Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και του αρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού, που εκδίδεται το αργότερο έως την 1η Οκτωβρίου 2015. Τοποθετούνται, δε, σε οργανικές θέσεις της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, εφόσον υφίστανται τέτοιες θέσεις σύμφωνα με το οργανόγραμμα του φορέα υποδοχής και συνάδουν με την ειδικότητα των μεταφερομένων είτε σε προσωποπαγείς θέσεις, που συνιστώνται σε κλάδους και τομείς του φορέα υποδοχής, σύμφωνα πάντοτε με την ειδικότητα των μεταφερομένων και τούτο έως ότου οι μεταφερόμενοι ενταχθούν σε οργανικές θέσεις του φορέα υποδοχής, καταργουμένων στην τελευταία περίπτωση αυτοδικαίως των προσωποπαγών θέσεων που αυτοί κατείχαν.
5. Η μεταφορά στην ΣΤΑΣΥ ΑΕ γίνεται με την ίδια σχέση εργασίας, στην εκπαιδευτική βαθμίδα, στον βαθμό και στο μισθολογικό κλιμάκιο που συνάδει, βάσει του συνολικού χρόνου υπηρεσίας,  που έχει διανυθεί στον τέως ΗΣΑΠ ΑΕ, στην ΣΤΑΣΥ ΑΕ και στον αρχικό φορέα υποδοχής και σύμφωνα με τους κανόνες υπολογισμού του χρόνου υπηρεσίας που ισχύουν για τους υπαλλήλους της ΣΤΑΣΥ ΑΕ. Κατά την υπηρεσιακή, βαθμολογική και μισθολογική ένταξη των μεταφερόμενων υπαλλήλων, λαμβάνονται υπόψη και εφαρμόζονται τα κριτήρια που ισχύουν για τους υπαλλήλους της ΣΤΑΣΥ ΑΕ.
6. Οι μεταφερόμενοι υπάλληλοι εξακολουθούν να υπάγονται στα ταμεία κύριας και επικουρικής ασφάλισης του φορέα προέλευσης, εφόσον είχαν ενταχθεί σε αυτά μετά την αρχική μετάταξή τους και εφόσον δεν υποβάλλουν αίτηση, εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών (3) μηνών από την έκδοση της κατά την παράγραφο 4 του παρόντος απόφασης μεταφοράς τους, για την μεταφορά τους στα ταμεία προσωπικού της ΣΤΑΣΥ ΑΕ.  Άλλως, εφόσον είχαν διατηρήσει τα ταμεία κύριας και επικουρικής ασφάλισης του προσωπικού του αρχικού φορέα προέλευσης, ήτοι του ΗΣΑΠ ΑΕ και της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, συνεχίζουν να υπάγονται σε αυτά χωρίς καμία περαιτέρω μεταβολή.
7. Οι μεταφερόμενοι υπάλληλοι τεκμαίρεται ότι αποδέχονται ανεπιφύλακτα τους όρους, τις συνθήκες και το εν γένει καθεστώς εργασίας, εξέλιξης και υπηρεσιακής κατάστασης που ισχύει στον φορέα υποδοχής, παραιτούμενοι κάθε διεκδίκησης ή αποζημίωσης ή άλλης αξίωσης εξ αιτίας και επ’ αφορμή της αρχικής μεταφοράς τους, δυνάμει του ν. 3920/2011.


Αθήνα, …. Απριλίου 2015

Οι προτείνοντες βουλευτές

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου