Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015

Την παρέμβαση εισαγγελέα ζητά ο Γ. Αναγνωστόπουλος για το τροχαίο υλικό.

Δημοσιεύουμε  την  επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του σιδηροδρόμου με την οποία τονίζουν οι συναδελφοι ότι πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες για την σημερινή κατάσταση του τροχαίου υλικού μεγάλο ποσοστό του οποίου απαξιώνεται παραμένοντας ακίνητο λόγω μη συντήρησής του .
Θα δημοσιεύσουμε  επίσης και το σχέδιο αναφοράς προς τον εισαγγελέα ακροάσεων που εσταλη στην ΠΟΣ για να το ελέγξει ο Νομικός Σύμβουλος της Ομοσπονδίας
  προτείνουμε να κατατεθεί αν μετά την επιστολή δεν γίνει καμία ενέργεια από τους υπευθύνους εντός εύλογου χρονικού διαστήματος.
Η κακή κατάσταση του τροχαίου υλικού θα έχει συνέπειες για όλες τις σιδηροδρομικές εταιρίες, καθότι μειώνεται η μεταφορική ικανότητα του Ελληνικού Σιδηροδρόμου από έλλειψη τροχαίου υλικού.
Σε περίπτωση δε ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο ιδιοκτήτης της μπορεί, (επικαλούμενος όρους της σύμβασης συντηρήσεως μεταξύ ΕΕΣΣΤΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ), να ενοικιάσει άμεσα τροχαίο υλικό από ξένα δίκτυα λόγω μη διάθεσης συντηρημένου τροχαίου υλικού από την ΕΕΣΣΤΥ.
  
Η επιστολή στην πολιτική ηγεσία της ΔΕΡ-ΔΙΜΗΧ

Με δεδομένη την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το τροχαίο υλικό ( οριακή διαθεσιμότητα λόγω υπέρβασης των ορίων συντήρησης και συσσωρευμένου ανεκτέλεστου έργου) και η οποία είναι λεπτομερώς γνωστοποιημένη στις Διοικήσεις των Εταιρειών και στο ΥΠΜΕΔΙ, βάσει της οποίας, μέρος του έχει ήδη τεθεί εκτός εμπορικής εκμετάλλευσης, λόγω αδυναμίας ΕΕΣΣΤΥ να ανταποκριθεί στο έργο της, οφείλουμε μετά από σειρά συσκέψεων όλων των εμπλεκομένων Τεχνικών Στελεχών, να επισημάνουμε τα παρακάτω σημεία που περιγράφουν την σημερινή κατάσταση.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ: 
Ο ΟΣΕ στα πλαίσια των Προγραμματικών Συμφωνιών, προμηθεύτηκε την περίοδο 2003 – 2007, τροχαίο υλικό αξίας κτήσης 1,3 δις Ευρώ περίπου. Από το 2007 ο ΟΣΕ έπαψε να λειτουργεί ως ενιαίος Οργανισμός, και σήμερα τις δραστηριότητες που αποσχίσθηκαν παρέχουν οι ΤΡΑΙΝΟΣΕ, (μεταφορές επιβατών και φορτίων) και η ΕΕΣΣΤΥ, (συντήρηση τροχαίου υλικού). Εκτός από το τροχαίο αυτό υλικό  της αξίας που αναφέρθηκε, το οποίο  προμηθεύτηκε ο ΟΣΕ δια των Προγραμματικών Συμφωνιών, στο στόλο του ανήκουν και πρέπει να προστεθούν, οι παρακάτω μονάδες:
28 εμπορικών δηζεληλεκτραμαξών μεγάλης ισχύος [MLW] οι οποίες ανακατασκευάστηκαν τα έτη 2004 - 2007, 
26 δηζεληλεκτράμαξες πορείας υψηλών ταχυτήτων  τύπου ADtranz (παραλαβής 1995), 
Είκοσι συρμοί τεσσάρων και πέντε οχημάτων υψηλών ανέσεων και ταχυτήτων τύπου Intercity (παραλαβής 1989 – 1995),
Τέσσερις πολυτελείς νέοι συρμοί οδοντωτού σιδηροδρόμου (παραλαβής 2007), αξίας 6,5 εκατ. € έκαστος,
Έξι επιπλέον ηλεκτράμαξες πορείας,  
12,5  αυτοκινητάμαξες ΜΑΝ κατηγορίας 2, παραλαβής 1989,
10 τριπλές αυτοκινητάμαξες υψηλών ανέσεων μετρικής γραμμής, 
10 διπλές αυτοκινητάμαξες μετρικής γραμμής, προαστιακού τύπου (ΜΑΝ κατηγ. 1)
Εκατοντάδες επιβατικά και εμπορικά οχήματα και κινητήριες μονάδες διαφόρων τύπων. 
Σήμερα, από το υλικό αυτό που προμηθεύτηκε το Ελληνικό Κράτος δια του ενιαίου τότε ΟΣΕ μέσω των προγραμματικών συμφωνιών και άλλων συμβάσεων της τελευταίας 25ετίας, έχει παραμείνει επιχειρησιακά εκμεταλλεύσιμο ένα ποσοστό της τάξεως του 40%, ενώ το υπόλοιπο είναι αποτεθειμένο σε διάφορες εγκαταστάσεις του ΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ λόγω του ότι φέρει σοβαρές ελλείψεις μηχανισμών, ανταλλακτικών και υστερημένων συντηρήσεων που το έχουν καταστήσει μη διαθέσιμο για χρήση. Πρακτική η οποία αποτελεί απαράδεκτο γεγονός για τα παγκόσμια δεδομένα, αφού σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική, ο κύκλος ζωής των σιδηροδρομικών οχημάτων, δύναται να υπερβαίνει τα 50 έτη. 
Τα τελευταία τρία έτη, με πολιτικές μεθοδεύσεις, πρωτοβουλίες και πρακτικές στα πλαίσια της εξυγίανσης των ελληνικών σιδηροδρόμων, έχουμε γίνει μάρτυρες μιας πρωτοφανούς κατάστασης απαξίωσης και αχρήστευσης του 60%  και πλέον των παραπάνω περιουσιακών στοιχείων, που καθιστούν σήμερα οριακά δυνατή τη λειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών ενώ την οδηγούν με ακρίβεια – αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά – σε αναστολή δρομολογίων.  
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με βάση την παραπάνω εικόνα, έχει ήδη περιέλθει σε κατάσταση αδυναμίας εκτέλεσης του έργου της και με αφορμή δημοσίευμα  , φαίνεται να στρέφεται σε λύσεις ενοικίασης συντηρημένου τροχαίου υλικού στην ευρωπαϊκή αγορά, πρόθεση την οποία εδώ και καιρό προωθεί η ίδια η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπως εκφράζει στις μεταξύ μας συσκέψεις. 

Η πρόθεση αυτή επιβεβαιώνει τους φόβους μας, ότι με την πρακτική που ακολουθήθηκε και περιγράφεται παρακάτω,  την οποία ως υπηρεσιακά στελέχη αναδείξαμε από τις αρχές του 2013 και αναδεικνύουμε συνεχώς σε όλη την ιεραρχία, ότι το ελληνικό τροχαίο υλικό σημερινής πραγματικής αξίας  εκτιμώμενης άνω των τριών δις ευρώ, αχρηστεύεται σταδιακά και οδηγείται σε καταστροφή ή πώληση ως σκραπ, με αξία υποπολλαπλάσια της πραγματικής. Ο φόβος μας αυτός ενισχύεται, από το γεγονός ότι,  το τελευταίο διάστημα, μετά το ΥΠΜΕΔΙ και το ΤΑΙΠΕΔ έχει  προσλάβει Σύμβουλο αξιολόγησης του τροχαίου υλικού και η ΓΑΙΑΟΣΕ. O πρώτος Σύμβουλος (TRANSURB) αξιολόγησε το τροχαίο υλικό που θα μισθώσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (1.900 περίπου οχήματα) και αποτιμώντας την παρούσα εμπορική του αξία και την υπολειπόμενη ωφέλιμη ζωή του, κατέληξε στο συμπέρασμα, ότι μόνο ένα 30% των οχημάτων πληροί τις προδιαγραφές των Κατασκευαστών του, η υπολειπόμενη αξία του ανέρχεται σε 592 εκατ. € και ότι 16% των εν λόγω οχημάτων έχει περιέλθει σε κατάσταση σκραπ.  Πιο συγκεκριμένα, τα τελευταία τρία έτη έχουν λάβει χώρα τα παρακάτω: 
Η διαρκής μείωση του εξειδικευμένου και εκπαιδευμένου από τους κατασκευαστικούς οίκους προσωπικού συντήρησης, χωρίς αναπλήρωση (καθεστώς ΤΑΙΠΕΔ). Τα τελευταία τρία έτη το προσωπικό αυτό έχει απομειωθεί από τα 1500 στα 430 άτομα πανελλαδικά μέσω άκριτων, μαζικών μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων, χωρίς μείωση του μεταφορικού έργου, αλλά αντιθέτως με αύξηση και αναβάθμισή του. Η μη υλοποίηση συνεργασιών με τρίτους, που θα μπορούσαν να αναλάβουν τμήμα του ανεκτέλεστου έργου συντήρησης όπως ενδεικτικά η ΕΛΒΟ κλπ, δεν αφήνει κανένα περιθώριο αισιοδοξίας για βελτίωση της διαθεσιμότητας και της εν γένει κατάστασής του.  
Η συστηματική μη προμήθεια ζωτικών ανταλλακτικών η οποία εντατικοποίηθηκε από τις αρχές του 2013 (τροχοί, λιπαντικά, ανταλλακτικά μηχανισμών κλπ), 
Η πρακτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μην μισθώνει συγκεκριμένες ταυτοποιημένες μονάδες, αλλά μέρος ενός συνόλου, με δυνατότητα να το αντικαθιστά σύμφωνα με τις ανάγκες της, αφήνοντας ασυντήρητο εκείνο που συγκεντρώνει εργασίες υψηλού κόστους, δημιούργησε  ανεκτέλεστο έργο συντηρήσεως ύψους περίπου 40 εκατ. ευρώ, το οποίο δεν έχει πληρώσει, διότι δεν εκτελέστηκε λόγω έλλειψης προσωπικού. 
Η «παράλειψη» ένταξης στην αρμοδιότητα της ΕΕΣΣΤΥ ζωτικών εγκαταστάσεων (π.χ. Εργοστάσιο Βόλου, Μηχ/σιο Λιανοκλαδίου) και η υφαρπαγή με μετάταξη προσωπικού συντήρησης τροχαίου υλικού, το οποίο παρέμεινε στον ΟΣΕ για να ικανοποιεί ίδιες ή άλλες ανάγκες, 
Η παράλληλη λειτουργία από τον ΟΣΕ μονάδων συντήρησης τροχαίου υλικού (Βόλος, Μηχ/σιο Λιανοκλαδίου) που αντιβαίνει στο πνεύμα του ν. 4111 περί απόσχισης του κλάδου συντήρησης τροχαίου υλικού. Η μη διάθεση προς ενοικίαση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, φορταμαξών του ελληνικού δημοσίου και η χρήση φορταμαξών (αντί αυτών) για μεταφορές εντός της χώρας από το εξωτερικό, έχει σαν αποτέλεσμα την πληρωμή τελών RIV περίπου 2 εκατ. € για το έτος 2015 στα εξωτερικά σιδηροδρομικά δίκτυα. Αν ήταν διαθέσιμες οι 750 ελληνικές φορτάμαξες, το ελληνικό δημόσιο αντιθέτως θα εισέπραττε (αντί να πληρώνει) από τα ξένα δίκτυα.  
Με τις διατάξεις του άρθρου 44 του νόμου 4313/2014 (ΦΕΚ Α 261/17-12-2014) προστέθηκαν οι παράγραφοι 4, 5, 6, 7 και 8 στο άρθρο 8 του νόμου 3891/2010. Στην παράγραφο 8 αναφέρεται επί λέξει ότι: «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αναλάβει την πραγματοποίηση των εργασιών εκτεταμένης συντήρησης του τροχαίου υλικού που μισθώνει κατά την έναρξη ισχύος της, για την επαναφορά του στη δέουσα λειτουργική κατάσταση, σύμφωνα με τα πορίσματα της τεχνικής και οικονομικής αποτίμησης του τροχαίου υλικού που διενεργήθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ και οι δαπάνες αυτές θα συμψηφίζονται με οφειλόμενα μισθώματα».  
Τα αποτελέσματα  της χρησιμοποίησης  εκ μέρους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τροχαίου υλικού συντηρημένου από το εξωτερικό, σε συνδυασμό με την εκπεφρασμένη άποψη του αρμόδιου Υπουργείου (ΥΠΜΕΔΙ), με βάση την οποία το Ελληνικό Δημόσιο αδυνατεί να εξεύρει οικονομικούς πόρους για την ανάταξη του αποτεθειμένου τροχαίου υλικού (και όχι να πληρώσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως θα όφειλε, καθότι η κατάσταση την οποία έχει περιέλθει είναι αποτέλεσμα της μέχρι σήμερα χρήσης του από την ίδια), και αφετέρου η ανωτέρω ρύθμιση της παραγράφου 8 του άρθρου 44 του νόμου 4313/14, ο οποίος ορίζει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και διαχειριστή και επιβλέποντα των αναγκαίων επισκευών του τροχαίου υλικού, είναι τουλάχιστον σκανδαλώδη διότι απαλλάσσουν  την υπό ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ από μια οφειλή 40 τουλάχιστον εκατομμυρίων και της παρέχουν την ευκαιρία να διαχειριστεί χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου πολίτη χωρίς κανέναν θεσμικό έλεγχο. Η όλη αυτή κατάσταση θα οδηγήσει σε:
Μεγάλη οικονομική ζημία για το Ελληνικό Δημόσιο.  Αυτό διότι με βάση την πολυετή εμπειρία μας στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, το τροχαίο υλικό που δεν συντηρείται, δεν χρησιμοποιείται και παραμένει αποτεθειμένο σε διάφορους χώρους, βανδαλίζεται, και λεηλατείται, σύντομα μετατρέπεται σε άχρηστο (σκραπ), αφού δεν υπάρχουν οριοθετημένοι χώροι φύλαξης.  Το Ελληνικό Δημόσιο στην κυριότητα του οποίου έχει ήδη περιέλθει μεγάλο μέρος του τροχαίου υλικού (περίπου 3.500 οχήματα), θα αναγκαστεί μη μπορώντας να το χρησιμοποιήσει να το εκποιήσει με τίμημα υποπολλαπλάσιο της αξίας του, δια του ΤΑΙΠΕΔ. 
Η πρόβλεψη ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δύναται να ενοικιάζει Τροχαίο Υλικό από το εξωτερικό για όσο Τροχαίο Υλικό δεν μπορεί να τις διαθέσει η ΕΕΣΣΤΥ στην υπό υπογραφή σύμβαση συντηρήσεως Τροχαίου Υλικού μεταξύ ΕΕΣΣΤΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα ισχύει τα επόμενα 5 (+ 5 ) έτη θα οδηγήσει στην ενοικίαση συντηρημένου Τροχαίου Υλικού από το εξωτερικό και θα προξενήσει πέραν των άλλων, οικονομική ζημιά πολλαπλής φύσεως στην Ελληνική Οικονομία, διότι το ποσό που θα διατίθεται σε κάθε περίπτωση για την ενοικίαση συντηρημένου τροχαίου  υλικού σε αλλοδαπούς ιδιοκτήτες, μπορεί να διατεθεί εξ’ αρχής στην ΕΕΣΣΤΥ για την ανάταξη του ελληνικού τροχαίου υλικού και την επαναφορά του σε λειτουργική κατάσταση.
Η ΕΕΣΣΤΥ θα πουληθεί έναντι χαμηλού τιμήματος αφού τα τελευταία χρόνια συνεχώς υποβαθμίζεται η αξία της με την δημιουργία συνθηκών που δεν τις επιτρέπουν να εκτελέσει το έργο της συντήρησης του Τροχαίου Υλικού που τις ανατίθεται. 
Το έργο της συντήρησης του Τροχαίου Υλικού, τουλάχιστον οι εργοστασιακές επισκευές θα μεταφερθεί στο εξωτερικό. Έτσι θα απολεσθεί ολοκληρωτικά η συσσωρευμένη σιδηροδρομική τεχνογνωσία της Ελληνικής Βιομηχανίας στον τομέα της κατασκευής και επισκευής σιδηροδρομικού εξοπλισμού και τροχαίου υλικού, οδηγώντας  την Ελληνική Οικονομία σε επιπλέον μαρασμό αντί της πολυπόθητης ανάπτυξης, αφού για τη συντήρησή του ενοικιασμένου τροχαίου υλικού θα χρησιμοποιείται αλλοδαπό προσωπικό και εξοπλισμός, των ξένων εταιρειών Leasing. 
Κατόπιν των ανωτέρω και επειδή η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το ελληνικό τροχαίο υλικό, έχει βασιστεί σε συγκεκριμένες νομοθετημένες πολιτικές επιλογές (π.χ. ν. 3891/2010, ν. 4111/2013, 4313/2014, κλπ) και πρακτικές των Διοικήσεων της τελευταίας 5ετίας και αφού μέχρι σήμερα έχουμε εξαντλήσει όλη την υπηρεσιακή διαδικασία ενημέρωσης και υποβολής προτάσεων με σειρά αναφορών από τις αρχές του 2013 (τις οποίες δυνάμεθα να θέσουμε στη διάθεσή σας και ενδεικτικά επισυνάπτουμε μία Αναφορά με τις Υπηρεσιακές προτάσεις), χωρίς όμως το προσδοκώμενο αποτέλεσμα, αναγκαζόμαστε ως ύστατη λύση να απευθυνθούμε σε εσάς και ζητάμε: 
ΑΙΤΗΜΑΤΑ: 
Την διεξαγωγή έρευνας, για την ανάδειξη των αιτίων, των πράξεων  και των υπευθύνων οι οποίοι οδήγησαν ιδιαίτερα το νεοαγορασθέν σύγχρονο, υψηλών προδιαγραφών, τροχαίο υλικό σε κατάσταση της απαξίωσης και την ακριβή αποτίμησή της απαξίωσης αυτής. 
Να γίνει επιμερισμός του κόστους ανάταξης, ή εκτεταμένης επισκευής μιας εκάστης μονάδος εκ του Τροχαίου Υλικού που ακινητεί λόγω ανεκτέλεστων συντηρήσεων, και να καταλογιστεί αυτό σε όσους προξένησαν την ακινησία (ΟΣΕ ή ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Αυτό μπορεί να γίνει με υπηρεσιακή έρευνα. 
Να δοθεί εντολή ώστε αρμοδίως να γίνουν τάχιστα οι απαιτούμενες ενέργειες για την άμεση επαναφορά του Τροχαίου Υλικού του Ελληνικού Δημοσίου στην αρχική του κατάσταση ώστε να ωφεληθεί το Ελληνικό Δημόσιο από την κυκλοφορία του. Να αποφύγει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προβεί σε ενοικίαση συντηρημένου τροχαίου υλικού από το εξωτερικό και να συνεχίσει να χρησιμοποιεί το Ελληνικό Τροχαίο Υλικό κατά το δυνατόν,  με ταυτόχρονη εντολή για αποκατάσταση του με δαπάνες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία εκ της χρήσης του ευθύνεται για τη σημερινή του κατάσταση. 

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση και κατάθεση συμπληρωματικών στοιχείων.

Επισυνάπτονται: 
Τα συμπεράσματα της Έκθεσης του Ανεξάρτητου Εκτιμητή που είχε προσλάβει το ΤΑΙΠΕΔ και αφορά την αξιολόγηση της Τεχνικής και Λειτουργικής  κατάστασης 1900 μονάδων τροχαίου υλικού, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου θα μισθωθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 
Άρθρο της Εφημερίδας «Πρώτο θέμα» της 15ης Νοεμβρίου 2015 που περιγράφει την σημερινή κατάσταση του τροχαίου υλικού σήμερα και ειδικότερα των αυτοκινηταμαξών και των φορταμαξών,
Υπηρεσιακές Αναφορές με προτάσεις άρσης του αδιεξόδου 
Αν δεν ληφθούν ΑΜΕΣΑ μέτρα προς την κατεύθυνση της με περεταίρω απαξίωσης του τροχαίου υλικού που είναι περιουσιακό στοιχείο του Ελληνικού Δημοσίου το οποίο πληρώνουν οι Έλληνες Φορολογούμενοι μέσω του Εθνικού χρέους και προς την αξιοποίηση του σαν Έλληνας πολίτης σαν επιστήμονας και ιδιαίτερα σαν στέλεχος του Ελληνικού Σιδηρόδρομου είμαι υποχρεωμένος να καταθέσω στην Ελληνική Δικαιοσύνη τα ανωτέρω στοιχεία.
Είναι στην διάθεσή σας όλα τα υπηρεσιακά έγγραφα με τις υπηρεσιακές προτάσεις που είχαν κατατεθεί πριν από τρία χρόνια για να αποφύγουμε την σημερινή κατάσταση αλλά και σημερινές επίκαιρες προτάσεις για άρση του σημερινού αδιεξόδου.
Με την επιστολή μου αυτή καταθέτω την αγωνία μου για το μέλλον του Ελληνικού Σιδηροδρόμου, των εργαζομένων σ’ αυτόν, αλλά κυρίως της Ελληνικής Κοινωνίας που τις αξίζει ένας σύγχρονος σιδηρόδρομος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου