Εάν και ακόμα δεν έχει κατασκευαστεί ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας (εκτιμάται το 2018), το υπουργείο Μεταφορών «ανασύρει από τα συρτάρια του» τη Σιδηροδρομική Εγνατία.
Όπως προέκυψε από τη χθεσινή συνάντηση του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη με τον πρόεδρο της ΕΤΕπ Werner Hoyer, το υπουργείο θα
επιδιώξει την ενεργό συμμετοχή της Τράπεζας στην κατασκευή του «γιγαντιαίου» έργου των 5 δις.
Ώριμες μελέτες, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, δεν υπάρχουν ακόμα, ωστόσο κατεύθυνση αποτελεί η τμηματική κατασκευή του.
Ειδικότερα, το υπουργείο θεωρεί ότι το έργο μπορεί να ξεκινήσει να μελετάται και να δημοπρατείται τμηματικά, ξεκινώντας από τα ευκολότερα τμήματα, όπως από Θεσσαλονίκη προς Ανατολάς και το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, που έχει και στρατηγική σημασία για την χώρα.
Το τμήμα Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη θα μπορούσε να προχωρήσει σε δύο ή τρεις φάσεις, ενώ όπως και στην οδική Εγνατία, έτσι και στην Σιδηροδρομική, το τμήμα Θεσσαλονίκη - Ηγουμενίτσα θα είναι το πιο δύσκολο, αναφέρουν συνεργάτες του υπουργού Μεταφορών.
Υπενθυμίζεται ότι με τον όρο Σιδηροδροµική Εγνατία αναφερόµαστε σε ένα δίκτυο που προτείνεται να εκτείνεται από την Ήπειρο ως την Θράκη και θα διέρχεται από την ∆υτική, Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία.
Ο κεντρικός άξονας της Σιδηροδροµικής Εγνατίας καθορίζεται από τα δύο άκρα του, δηλαδή δυτικά, τον λιµένα της Ηγουµενίτσας και ανατολικά, το Πύθιο (τη συνοριακή διέλευση στα ελληνοτουρκικά σύνορα).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου