Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2016

Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι κρατούν σιγή ασυρμάτου για τον διαγωνισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Με τους Ρώσους της RZD να κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους, τους Γάλλους της SNCF σε απόσταση, την αμερικανική Watco Companies να παραμένει στο τραπέζι αλλά υπό προϋποθέσεις και την ελληνική ΓΕΚΤΕΡΝΑ να διατηρεί το έντονο ενδιαφέρον της, συνεχίζεται η παρτίδα για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ο διαγωνισμός που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση των ελληνικών σιδηροδρόμων έχει ήδη λάβει πολλές παρατάσεις, με την τελευταία να τοποθετεί χρονικά την πιθανή προθεσμία για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών στα μέσα Φεβρουαρίου. Δεν αποκλείεται, αναλόγως των εξελίξεων, να υπάρξει ακόμη μια καθυστέρηση όσο πλησιάζουν οι σχετικές ημερομηνίες, προκειμένου να ξεκαθαρίσει το τοπίο και, δυνητικά, να διαμορφωθούν νέες συμμαχίες. Υπενθυμίζεται πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ A.E. (ιδρύθηκε το 2005 ως θυγατρική του ΟΣΕ Α.Ε.) είναι σήμερα ο μοναδικός πάροχος υπηρεσιών έλξης για τη σιδηροδρομική μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων στην Ελλάδα. Η διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ άρχισε την 12η Ιουλίου 2013.

Επί του παρόντος, οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (Rossiyskie Zheleznye Dorog – RZD) κρατούν σιγή ασυρμάτου για το θέμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η αλλαγή διοίκησης της εταιρεία μετά την αποχώρηση του πρώην επικεφαλής Vladimir Yakunin, ένθερμου υποστηρικτή του σχεδίου επέκτασης των ρωσικών σιδηροδρόμων στην Ελλάδα, αλλά και οι γεωπολιτικές εξελίξεις έχουν μεταβάλλει το σκηνικό. Παρά τα κατά καιρούς γραφόμενα, το ενδιαφέρον της Μόσχας για ελληνικά κρατικά assets παραμένει φιλολογικό και μένει να αποδειχθεί κατά πόσον θα υπάρξει αλλαγή πλεύσης στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ακόμη περισσότερο για την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) όπου το ενδιαφέρον φημολογείτο εντονότερο.

Καλά πληροφορημένες πηγές ανέφεραν πως μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναγκαστικά οι Ρώσοι της RZD θα αποσαφηνίσουν τη στάση τους, από την οποία θα καθοριστούν και τα επόμενα βήματα της ΓΕΚΤΕΡΝΑ με την οποία έχουν συμμαχήσει για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πηγές του ελληνικού ομίλου επιβεβαίωναν στο Capital.gr. το ενδιαφέρον για τη διεκδίκηση των ελληνικών σιδηροδρόμων, είτε ως κοινοπραξία, είτε αυτόνομα. Επί του παρόντος, ωστόσο, θέμα συνεργασίας με έτερο "παίκτη”, όπως λ.χ. την αμερικανική Watco που αποχώρησε από τη σύμπραξη με τη ρουμανική Grup Feroviar Roma, παραμένει εκτός επίσημης ατζέντας.

Ταυτόχρονα, εξελίξεις θα πρέπει να αναμένονται και για την αξιοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε.), της εταιρείας που ιδρύθηκε ως ανεξάρτητη εταιρεία το 2013, μέσω απόσχισης (spin off) της επιχειρηματικής μονάδας για τη συντήρηση τροχαίου υλικού. Αρχικός σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ παραμένει οι διαγωνισμοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ να διενεργηθούν παράλληλα, ωστόσο, δεν αποκλείεται αυτός της ΕΕΣΣΤΥ να προχωρήσει νωρίτερα.

Και αυτή η αξιοποίηση, ωστόσο, συναντά συντεχνιακές αντιδράσεις. Σήμερα πραγματοποιείται η πρώτη, από σειρά προγραμματισμένων, κινητοποίηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) και των Σιδηροδρομικών Σωματείων που αντιδρούν στις προωθούμενες ιδιωτικοποιήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ, της εταιρείας συντηρεί τις σιδηροδρομικές υποδομές. Σήμερα τα Σιδηροδρομικά Σωματεία πραγματοποιούν την πρώτη τους στάση εργασίας με την υποστήριξη της ΠΟΣ, κινητοποιήσεις οι οποίες αναμένεται να συνεχιστούν όλο τον Ιανουάριο.

Πηγή:capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου