Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2017

Απέρριψε ο Υφ. Υποδομών Ν. Μαυραγάνης στη Βουλή την υπογείωση στη Λάρισα, κάλυψε τον ΟΣΕ για τα ατυχήματα

Τους σοβαρότατους κινδύνους που εγκυμονεί για τους κατοίκους της Λάρισας η διέλευση των σιδηροδρομικών γραμμών από το κέντρο της πόλης, καθώς και τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων, διοικήσεων του ΟΣΕ και της Τοπικής Διοίκησης, ανέδειξε με ερώτησή του στη Βουλή το ΚΚΕ, την οποία υπογράφει ο βουλευτής Λάρισας Γιώργος Λαμπρούλης, υπογραμμίζοντας την ανάγκη υπογείωσης του σιδηροδρομικού δικτύου.

Στην ερώτηση του βουλευτή Λάρισας απάντησε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Μαυραγάνης, ο οποίος υποστήριξε ότι έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα, επισημαίνοντας και τις προσωπικές ευθύνες του κάθε περαστικού, με αποτέλεσμα να υπάρξει αντιπαράθεση με τον κ. Λαμπρούλη.

Στην πρωτολογία του ο βουλευτής του ΚΚΕ, τόνισε τους κινδύνους οι οποίοι αναδείχθηκαν με τον πλέον τραγικό τρόπο, πριν μερικές μέρες, με τον θάνατο ενός παιδιού, ο οποίος, όπως είπε ήρθε να προστεθεί σε έναν μακρύ κατάλογο αντίστοιχων ατυχημάτων.

Το ζήτημα όπως ανέφερε ο κ. Λαμπρούλης, έχει αναδειχθεί και διεκδικηθεί και τα προηγούμενα χρόνια, ωστόσο «απέναντι στο διαχρονικό αίτημα για την υπογείωση του σιδηροδρομικού δικτύου οι κυβερνήσεις και ο ΟΣΕ επικαλούμενοι "το μεγάλο οικονομικό κόστος" αρνούνταν την υπογείωση των σιδηροδρομικών γραμμών, που διέρχονται μέσα από το κέντρο της πόλης».

Στην ερώτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι: «Τεράστιες, όμως, είναι οι ευθύνες και σε ό,τι αφορά στην κατασκευή όλων εκείνων των απαραίτητων έργων που θα εξασφαλίζουν την ασφαλή διάβαση πεζών αλλά και των τροχοφόρων μέσων, αφού σε πολλά τμήματα του δικτύου δεν υπάρχει καν περίφραξη, οι υφιστάμενες υπόγειες και υπέργειες διαβάσεις είναι "σε κακά χάλια" και ανεπαρκείς σε αριθμό ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των κατοίκων».

Το ΚΚΕ κάλεσε τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να απαντήσει σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να δρομολογηθεί η υπογείωση των σιδηροδρομικών γραμμών που διέρχονται από τη Λάρισα και να ολοκληρωθεί η περίφραξη του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και όλα τα αναγκαία έργα ώστε να εξασφαλιστεί η ασφαλής διέλευση των πεζών αλλά και των τροχοφόρων μέσων».

Ο κ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ

Ο κ. Μαυραγάνης, απαντώντας στον βουλευτή είπε ότι: «Ήταν καθήκον σας να το φέρετε στη Βουλή γιατί πρόκειται για ανθρώπινες ζωές και οφείλουμε να το έχουμε ψηλά στην ατζέντα», ανέφερε ωστόσο ότι θα πρέπει να αναδειχθεί η αλήθεια, καθώς, όπως είπε, το ένα συμβάν βόρεια έλαβε χώρα σε σημείο που δεν υπάρχει διάβαση, και οι γραμμές είναι περιφραγμένες. Το παιδί – όπως ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών στην απάντησή του - πήδηξε πάνω από τους φράχτες και έτσι συνέβη το ατύχημα, προσθέτοντας ότι όταν υπάρχουν ταμπέλες και περίφραξη «δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο». Σύμφωνα με τον κ. Μαυραγάνη οι συγκεκριμένες γραμμές, δεν είναι σε αστικό ιστό, και δεν μπορείς να πεις ότι μπορείς να κάνεις επένδυση 100, 80, 70 ή 60 εκατ. ευρώ για υπογειοποίηση. Ο υφυπουργός Υποδομών αναφερόμενος στην προσωπική ευθύνη του κάθε ανθρώπου, σημείωσε ότι το παιδί στο συγκεκριμένο σημείο «Πήδηξε από πάνω, ήθελε κάποιος να παίξει με τη ζωή του και έπαιξε».

Αναφερόμενος στο δεύτερο περιστατικό του 15χρονου Λαρισαίου μαθητή που έχασε τη ζωή του μετά από ηλεκτροπληξία στις γραμμές του ηλεκτροκίνητου δικτύου του ΟΣΕ στο Μεζούρλο, ο κ. Μαυραγάνης τόνισε ότι πρόκειται για εμπορευματικό σταθμό στον οποίο δεν μπαίνει ο οποιοσδήποτε μέσα, καθώς υπάρχουν φύλακες και σταθμάρχες. Όπως είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών το παιδί αυτό μπήκε μέσα και δεν πήγε στις γραμμές, έκατσε πάνω στο βαγόνι και ακούμπησε τα ηλεκτροφόρα καλώδια, ενώ υπάρχουν ταμπέλες, που προειδοποιούν για υψηλή τάση και κίνδυνο.

Σύμφωνα με τον κ. Μαυραγάνη και στις δύο περιπτώσεις η πρόνοια του ΟΣΕ υπήρξε, αλλά όπως είπε η κοινωνική πρόνοια δεν είναι απόλυτη, καθώς αν κάποιος θέλει να περάσει και να παίξει με τη ζωή του θα το κάνει σε κάθε περίπτωση, παραβιάζοντας του κανόνες. «Εμείς οφείλουμε να λαμβάνουμε πρόνοια και να μην δημιουργούμε προβλήματα», σημείωσε ο υφυπουργός.

«Πραγματικά με εκπλήσσετε» απάντησε ο βουλευτής του ΚΚΕ, ««δηλαδή φταίει το 10χρονο παιδάκι που πέρασε τα σύρματα;», ο ΟΣΕ, το υπουργείο, το κράτος δεν έχουν καμία ευθύνη, αναρωτήθηκε ο κ. Λαμπρούλης. Τόνισε δε ότι όταν κατασκευάστηκε το σιδηροδρομικό δίκτυο η πόλη της Λάρισας ήταν πολύ πιο μικρή,με αποτέλεσμα τώρα το δίκτυο αυτό να διασχίζει την πόλη και να την κόβει στα δύο. Σημείωσε δε ότι πάγιο αίτημα των φορέων της πόλης και της τοπικής αυτοδιοίκησης, (Δημοτικής Αρχής και Περιφέρειας) είναι η υπογείωση των σιδηρδρομικών γραμμών, αίτημα το οποίο – σύμφωνα με τον κ. Λαμπρούλη - όχι μόνο ο ΟΣΕ αλλά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις αναγνώρισαν, προφορικά και γραπτά. Οι Λαρισαίοι θυμούνται, είπε χαρακτηριστικά ο βουλευτής του ΚΚΕ δύο πρωθυπουργούς «που σουλάτσαραν με το τρένο και υπόσχονταν υπογείωση».

Ο κ. Λαμπρούλης υπογράμμισε ότι στόχος δεν είναι να αξιοποιηθεί το ατύχημα, αφού όπως υπογράμμισε αυτό προστίθεται σε όλα τα προηγούμενα που έχουν συμβεί, αλλά «πώς θα γίνει πιο ασφαλής και άνετη η διέλευση των πεζών» και πρόσθεσε ότι για να βρεις μία εγκαταλελειμμένη και δυσπρόσιτη διάβαση, στο συγκεκριμένο σημείο, πρέπει να περπατάς παράλληλα στις γραμμές. « Έχει αλλάξει η πόλη και για αυτό ζητάμε εμείς από την κυβέρνηση παρεμβάσεις αυτού του είδους», υπογράμμισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, τονίζοντας ότι με την υπογείωση των γραμμών θα συνδεθεί η πόλη που τώρα μοιράζεται στα δύο και θα αξιοποιηθούν και όλοι οι ελεύθεροι χώροι που θα δημιουργηθούν. Ζήτησε τέλος να μην αποδίδονται ευθύνες και να κατηγορούνται οι παθόντες για τις ευθύνες του κράτους, του ΟΣΕ και των κρατικών υπηρεσιών, ενώ απαίτησε από την κυβέρνηση δέσμευση για υπογείωση των γραμμών.

Ο κ. Μαυραγάνης στη δευτερολογία του τόνισε ότι πάγιο μέλημα είναι η ανθρώπινη ζωή, ωστόσο όταν ζητείται υπογείωση σε σημείο που υπάρχει διαφορετικός τρόπος διέλευσης και περιφράγματα πρέπει να συναισθανόμαστε την οικονομική κατάσταση και αν υπάρχει τέτοιος φόρτος κίνησης στο συγκεκριμένο σημείο. Πρόσθεσε δε ότι στην περιοχή αυτή υπάρχει διάβαση και περίφραξη και κατέθεσε σχετικά έγγραφα. Τέλος ο κ. Μαυραγάνης προκάλεσε την αντίδραση του κ. Λαμπρούλη λέγοντας ότι υπογείωση, γίνεται μόνο σε περιοχές με πολύ μεγάλο αστικό ιστό και ιδιαίτερα με τη φράση του: «Ξέρετε πολλές υπογειοποιήσεις να γίνονται στην ύπαιθρο;»...

Της Αλεξάνδρας Φωτάκη - eleftheria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου