Αγαπητοί συνάδελφοι,
Παρακολουθώντας την ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ αλλά και την πρωτοφανή ανακοίνωση – απάντηση του Προέδρου της ΕΡΓΟΣΕ (αλήθεια, άραγε αυτή εκφράζει και την επίσημη θεσμική θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας;) ,
με την οποία στο θέμα της επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου προς το Λαύριο λαμβάνει θέση ενάντια στα συμφέροντα της εταιρείας του, αναζητώντας εναλλακτικές λύσεις κατασκευής (δηλαδή εναλλακτικά να αποκλειστεί η ΕΡΓΟΣΕ από το έργο και αυτό να δοθεί στην Κ/ξία της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ) θέλουμε να υπενθυμίσουμε τα εξής:
Η ΕΡΓΟΣΕ, ως θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ, αρμόδια για την υλοποίηση των νέων σιδηροδρομικών έργων, υλοποίησε με επιτυχία το έργο της κατασκευής του προαστιακού σιδηροδρόμου από την ΑΘΗΝΑ έως το ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ έχοντας την συνολική διαχείριση και τον έλεγχο τόσο των μελετών του προαστιακού σιδηροδρόμου για όλα τα υποσυστήματα δηλαδή: υποδομή, επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις σταθμών, όσο και την επίβλεψη της κατασκευής, τις δοκιμές και την θέση σε λειτουργία των ανωτέρω υποσυστημάτων.
Με την υλοποίηση του έργου του προαστιακού σιδηροδρόμου η ΕΡΓΟΣΕ απέκτησε μοναδική τεχνογνωσία και εμπειρία στην κατασκευή προαστιακής ηλεκτροκίνητης γραμμής στο μέσον της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ.
Στο τεχνικό αρχείο της η ΕΡΓΟΣΕ διαθέτει πλέον το σύνολο των μελετών του προαστιακού σιδηροδρόμου πάνω στις οποίες οφείλει να γίνει η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου δεδομένου ότι οι λειτουργικέςπροδιαγραφές της επέκτασης προς το Λαύριο εξυπακούεται ότι πρέπει να είναι συμβατές με αυτές του τμήματος ΑΘΗΝΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ.
Τόσο η τεχνογνωσία των μηχανικών της ΕΡΓΟΣΕ στο συγκεκριμένο αντικείμενο, όσο και η σχετική εκπαίδευση των μηχανικών και των άλλων στελεχών του ΟΣΕ που λειτουργούν το έργο και γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητές του, καθώς και το υφιστάμενο τεχνικό αρχείο, αποτελούν τα καλύτερα εχέγγυα τόσο για την ταχεία όσο και για την τεχνικά άρτια σύνταξη των οριστικών μελετών (οι οποίες αναμένεται να γίνουν στο μεγαλύτερο μέρος τους με επικαιροποίηση των υφιστάμενων μελετών του τμήματος ΑΘΗΝΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ), αλλά και την σύνταξη των σχετικών τευχών δημοπράτησης.
Άλλωστε, την ίδια διαδικασία ακολουθεί και η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στις επεκτάσεις του μετρό χωρίς κανένας να εγείρει θέμα εναλλακτικής λύσης για να αποκλείσει την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ από τις επεκτάσεις του μετρό!
Αλήθεια, ποια είναι η τεχνογνωσία της Κ/ξίας της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ και τι έπραξε όταν παρέδωσε τόσο καθυστερημένα σε σχέση με τις υποχρεώσεις της το μέσον της Αττικής Οδού για να κατασκευαστεί ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος στο παρά πέντε των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004; Μήπως τότε η ΕΡΓΟΣΕ ήταν αυτή που «έτρεξε» και διόρθωσε όλα τα λάθη στα χωματουργικά της υποδομής προκειμένου να προλάβει και να παραδώσει με επιτυχία όπως όλοι καλά γνωρίζουν πλέον την υποχρέωσή της για τους Ολυμπιακούς Αγώνες; Μήπως τα κατηγορούμενα ως «ανεπαρκή και άχρηστα» στελέχη της ήταν αυτά που δούλεψαν νυχθημερόν δίπλα στους συναδέλφους τους από τις κατασκευαστικές εταιρείες που συμμετείχαν στην κατασκευή του έργου, αποκοπτόμενα από τις οικογένειές τους προκειμένου να ετοιμαστούν όλα στην ώρα τους, παρ’ όλη την καθυστέρηση στην παράδοση της υποδομής από την Κ/ξία της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ;
Δυστυχώς πλέον φαίνεται ξεκάθαρα ότι η διοίκηση της εταιρείας ούτε έκανε ούτε προτίθεται να κάνει κάτι προκειμένου να αξιοποιήσει την μοναδική τεχνογνωσία και το τεχνικό αρχείο της εταιρείας υπερασπιζόμενη το συμφέρον των εργαζομένων της εταιρείας, αλλά αφήνει να εννοηθεί ότι συμμετέχει ενεργητικά ή παθητικά στην εξεύρεση εναλλακτικών λύσεων προκειμένου να αποκλειστεί η ΕΡΓΟΣΕ από το συγκεκριμένο έργο!!!Παράλληλα η διοίκηση της συναινεί ενεργά στην παράδοση των μελετών που έχει ήδη εκπονήσει η ΕΡΓΟΣΕ για την επέκταση του προαστιακού προς Λαύριο!
Εύλογα λοιπόν προκύπτουν τα ακόλουθα ερωτήματα:
• Πώς διασφαλίζονται τα συμφέροντα της ΕΡΓΟΣΕ και του ΟΣΕ, εάν παραδοθούν μελέτες για τις οποίες δαπανήθηκαν αρκετά χρήματα,της τάξης των € 2.000.000, σε μελέτες καθώς και σε ανθρωποώρες εξειδικευμένης εργασίας;
• Θα πληρώσει το αντιστοιχούν τίμημα η ΑΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ή προτίθεται να χαριστούν τα περιουσιακά στοιχεία της ΕΡΓΟΣΕ και του ΟΣΕ, όπως είναι οι μελέτες και η τεχνογνωσία που εμπεριέχονται σε αυτές; Δηλαδή θα χαριστούν τα περιουσιακά στοιχεία μίας ΔΕΚΟ (δηλαδή του ελληνικού λαού) που αποτελεί μια υψηλού επιπέδου εξειδικευμένη εταιρεία στο project management σιδηροδρομικών έργων σε ένα ιδιώτη και για ποιο λόγο;
• Υφίσταται νομικό πλαίσιο που να επιτρέπει στο Διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. να πράττει κάτι τέτοιο; Ποια είναι η θέση της μητρικής εταιρείας, δηλαδή του ΟΣΕ;
• Μήπως λοιπόν και οι πρόσφατες άδικες μομφές της γραμματείας του υπουργείου και των διοικήσεων των εταιρειών εναντίον εργαζομένων συνηγορούσαν στην καλλιέργεια κλίματος για την διευκόλυνση παραχώρησης σιδηροδρομικού αντικειμένου εκτός ομίλου ΟΣΕ;
• Άραγε, μετά την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την επικείμενη πώληση της ΕΕΣΣΤΥ, τι άλλο έχει σχεδιαστεί να γίνει; Η κυβέρνηση τι έχει να πει για όλα αυτά; Έχουν καμία σχέση με το πρόγραμμά της όταν ψηφιζόταν από τον ελληνικό λαό;
• Καλούμε τα Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ και του ΟΣΕ και την διοίκηση των δύο εταιρειών εν γένει, να επανεξετάσουν το θέμα πριν να είναι πολύ αργά, διότι με τις πράξεις τους αλλά και τις παραλείψεις τους ανοίγουν ορθάνοιχτα ένα παράθυρο παραχώρησης σιδηροδρομικού αντικειμένου προς ιδιώτες και μάλιστα εντελώς δωρεάν!
Συνυπογράφοντας την από 30.05.2018 ανακοίνωση του σωματείου εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ,στεκόμαστε στο πλευρό τους και επαναλαμβάνουμε μαζί τους ότι:
«Αντλούμε δύναμη απ’ το δίκιο μας και θα υπερασπιστούμε την εστία μας μέχρι κεραίας!»
Διότι η τακτική του «διαίρει και βασίλευε» προκειμένου να απαξιωθεί το έργο και οι εργαζόμενοι του σιδηροδρομικού κόσμου οφείλουν να μας βρούνε απέναντί τους!
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
του Συλλόγου ΔΙΠΛ. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΣΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου