Μία πολύ σημαντική είδηση που αφορά την ωρίμανση των έργων στην λεγόμενη "Σιδηροδρομική Εγνατία" αλλά και το μεγάλο project Sea2Sea έχουμε με την ενεργοποίηση των μελετών Γ`φάσης σύνδεσης του Νέου Λιμένα Καβάλας (στη Νέα Καρβάλη) με τους Τοξότες Ξάνθης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com στις 3 Αυγούστου με απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ οι μελέτες που ολοκληρώνουν την προετοιμασία για τη δημοπράτηση του έργου ανατέθηκαν έναντι 1.271.014,03€ στα στα
συνεργαζόμενα/ συμπράττοντα Γραφεία Μελετών:
-OBERMEYER ΕΛΛΑΣ Ε.Π.Ε. – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
-OBERMEYER PLANEN+BERATEN GmbH
-Τ. ΤΣΙΚΝΙΑΣ & ΣΥΝ/ΤΕΣ Α.Ε.Μ.Τ.Ε.
-Φ. ΤΗΛΕΛΗΣ & ΣΙΑ Ε.Ε. δ.τ. “ΑΛΦΑ ΜΕΛΕΤ/ΚΗ Ε.Ε.”
-I. ΚΟΝΙΔΑΣ – Ε. ΚΟΡΔΟΝΟΥΡΗΣ Ε.Ε. δ.τ. “ΓΕΩΔΙΑΣΤΑΣΗ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧ/ΚΟΙ Ε.Ε.”
-ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΑΓΚΑΔΙΑΝΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ
-ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΑΥΡΟΓΕΩΡΓΗΣ ΤΟΥ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ
-ΚΩΝ/ΝΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ
Το έργο αφορά στην κατασκευή της νέας μονής Σιδηροδρομικής Γραμμής μήκους 31,8 χλμ, που θα συνδέει τον εμπορικό λιμένα της Καβάλας ( Λιμένας Φίλιππος στην περιοχή της Νέας Καρβάλης) με την υφιστάμενη σιδ. γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε περίπου 250εκατ.ευρώ και είναι τμήμα της νέας γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Ξάνθης που υπόσχεται να μειώσει κατά 3 ώρες την χρονοαπόσταση μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης που στο πλαίσιο των νέων κατευθυντήριων γραμμών της ευρωπαϊκής πολιτικής για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) περιόδου 2014-2020 εντάχθηκε στο βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο (core network). Η νέα αυτή γραμμή προβλέπεται να είναι ηλεκτροκινούμενη.
Η νέα σιδ/κή γραμμή ξεκινάει από την περιοχή του οικισμού της Νέας Καρβάλης όπου προβλέπεται Σιδηροδρομική στάση που θα εξυπηρετεί τον οικισμό και συνεχίζει προς τους οικισμούς Πέρνη και Γραβούνα για την εξυπηρέτηση των οποίων έχει προβλεφθεί σιδηροδρομικός σταθμός. Στη συνέχεια , οδεύοντας στο μεγαλύτερο μήκος της παράλληλα με την Εγνατία Οδό συναντά τη υφιστάμενη σιδ. γραμμή Θεσσαλονίκης – Aλεξανδρούπολης στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης στο ύψος της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης.
Η Α` και Β`φάση των μελετών ολοκληρώθηκε με χρηματοδότηση από το ΕΤΠΑ 1994-1999 και τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών η νέα και τελική μελέτη θα έχει συγχρηματοδότηση από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη 2014-2020» (CEF).
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου