Όπως ακριβώς είχαμε προαισθανθεί και αναμέναμε, η κυβέρνηση Mητσοτάκη λίγους μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της, εξαπολύει νέα σφοδρή επίθεση κατά των εργαζομένων και επιχειρεί
αυτή τη φορά να ισοπεδώσει και να εξαφανίσει τις εργασιακές σχέσεις σε όλους τους κλάδους των μεταφορών και ειδικά στα ΚΤΕΛ.
Με το σχέδιο νόμου που αναρτήθηκε στο open.gον κατά την ημέρα διεξαγωγής του Συνεδρίου μας και πιθανώς με την προσδοκία ότι την επόμενη μέρα η Διοίκηση στην Ομοσπονδία μας θα ήταν διαφορετική, καταργούνται θεμελιώδεις προστατευτικές διατάξεις για τους εργαζόμενους με κυριότερες τις εξής:
> Καταργείται στο σύνολό του ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού των ΚΤΕΛ και ανατίθεται η αρμοδιότητα κατάρτισης νέων κανονισμών, χωρίς κανένα περιορισμό ως προς το περιεχόμενο, στις Γενικές Συνελεύσεις των μετόχων κάθε ΚΤΕΛ
> Καταργείται ο Κανονισμός προσωπικού των ΚΤΕΛ, ο οποίος ισχύει και θέτει επί δεκαετίες τους κανόνες λειτουργίας της δημόσιας συγκοινωνίας και επαφίενται πλέον τα ζητήματα των εργασιακών σχέσεων και αυτά των κανόνων της ασφαλούς μετακίνησης του επιβατικού κοινού και προάσπισης του αγαθού της οδικής ασφάλειας, στον πατριωτισμό των ΚΤΕΛατζήδων
> Καταργείται ειδικά για τους οδηγούς φορτηγών αυτοκινήτων και
τουριστικών λεωφορείων η υποχρέωση εκ των προτέρων, πριν δηλαδή την ανάληψη εργασίας, καταχώρισης στο ΕΡΓΑΝΗ των αλλαγών στο ωράριο
> Καταργείται η υποχρέωση καταχώρισης στο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Εργασίας των υπερωριών, του πίνακα εβδομαδιαίων αναπαύσεων του προσωπικού κίνησης και των ημερήσιων στοιχείων προσωπικού και δρομολογίων των ΚΤΕΛ
> Καταργείται η προϋπόθεση της συναίνεσης του εργαζομένου στα ΚΤΕΛ για την μεταβολή της ειδικότητάς του
> Καταργούνται επίσης πρόσφατα θεσπισμένες, ωφέλιμες διατάξεις για τον κλάδο των ΤΑΞΙ, τους εργαζόμενους του οποίου εκπροσωπούμε.
Παράλληλα, με το ίδιο νομοθέτημα διευρύνονται αλλά και προστίθενται καινούρια στα ήδη σκανδαλώδη προνόμια των επιχειρήσεων των ΚΤΕΛ και των Διοικήσεών τους, με κυριότερα τα εξής:
Επιτρέπεται η τοποθέτηση δεξαμενών αποθήκευσης καυσίμου εντός των σταθμών των ΚΤΕΛ, χωρίς την προβλεπόμενη άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας, μόνο με πιστοποιητικό πυρασφάλειας, σε βάρος της ασφάλειας των πολιτών, του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων
> Επιτρέπεται η χρήση της εμπρόσθιας θέσης πληρώματος των λεωφορείων ΚΤΕΛ από επιβάτη άνευ προϋποθέσεων. Γίνονται αποδεκτές οι ιδεοληψίες και κατ' αυτό τον τρόπο αποδεκτά τα καπρίτσια των ΚΤΕΛ, σε βάρος της ασφάλειας του προσωπικού και των επιβατών.
Επιτρέπεται η εκπροσώπηση των μετόχων με απλή εξουσιοδότηση στις Γενικές Συνελεύσεις των μετόχων των ΚΤΕΛ, η οποία πρακτικά εξασφαλίζει την εκλογή στο ΔΣ εκείνων που καταφέρνουν, ο καθένας μπορεί να φανταστεί με τι είδους μέσα και ανταλλάγματα, να συγκεντρώσουν τις περισσότερες εξουσιοδοτήσεις
> Επεκτείνεται η ισόβια χορηγία – σύνταξη που λαμβάνουν οι Πρόεδροι των ΚΤΕΛ από τα χρήματα των επιβατών (προσαύξηση 5% επί του εισιτηρίου) και στους αντιπροέδρους των Υπεραστικών ΚΤΕΛ ΑΕ ειδικά και μόνον της Νήσου Κρήτης!!!
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, με το ίδιο νομοθέτημα διατίθενται στα ΚΤΕΛ 45 εκ Ευρώ δώρο από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, την ίδια στιγμή που η δημόσια συγκοινωνία Αθήνας και Θεσσαλονίκης στενάζει.
Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να καταλάβει κανείς ποιοι είναι οι εμπνευστές του νομοσχεδίου και ποιων τα συμφέροντα ξεκάθαρα και απροκάλυπτα εξυπηρετεί.
Αυτό το οποίο δεν έχουν καταλάβει όμως, ούτε οι εμπνευστές του νομοσχεδίου, ούτε ο Υπουργός που το υπογράφει, είναι ότι έχουν περιορισμούς από τη συνταγματική τάξη.
Η Πολιτεία δεν μπορεί να διατηρεί, να επιβεβαιώνει και να επεκτείνει τη σκανδαλώδη ρύθμιση χορήγησης σύνταξης στους Προέδρους των ΚΤΕΛ από τα χρήματα των επιβατών μέσω της προσαύξησης του εισιτηρίου (5%), η οποία έχει θεσπιστεί για άλλο λόγο.
Δεν μπορεί να αδιαφορεί και να «κλείνει» το μάτι σε όσους θέλουν να ασυδοτούν και να παραβιάζουν τα χρονικά όρια εργασίας - οδήγησης, επιτρέποντάς τους να δηλώσουν την υπερωρία κατόπιν του ελέγχου και αν αυτός πραγματοποιηθεί.
Δεν μπορεί να αφήσει στα χέρια ιδιωτών τη θέσπιση των κανόνων που αφορούν τους όρους παροχής του δημόσιου συγκοινωνιακού έργου προς το επιβατικό κοινό.
Δεν μπορεί να αφήσει στα χέρια ιδιωτών τη θέσπιση των κανόνων που αφορούν την οδική ασφάλεια.
Η διαφαινόμενη αδιαφορία της Πολιτείας για τα σοβαρά αυτά ζητήματα, η άνιση και με διαφορετική αντιμετώπιση κοινωνικών ομάδων, η προώθηση μικρών και μεγάλων συμφερόντων με όλους τους τρόπους, η κατάργηση της νομοθεσίας στις μεταφορές και στη συγκοινωνία και η διαμόρφωση εχθρικού εργασιακού περιβάλλοντος θα σκοντάψει στις αναμενόμενες, αυτονόητες αντιδράσεις των εργαζομένων.
Δηλώνουμε κατηγορηματικά και προς κάθε κατεύθυνση, Δεν θα μείνουμε αμέτοχοι Δεν θα μείνουμε απαθείς
Με κάθε νόμιμο τρόπο θα αντιδράσουμε προκειμένου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προασπίσουμε τα δικαιώματα και τα συμφέροντα των εργαζόμενων τους οποίους εκπροσωπούμε.
Θα αντιδράσουμε και θα αγωνιστούμε ώστε το άθλιο αυτό νομοθέτημα να μείνει στα χαρτιά.
Καλούμε τους εργαζόμενους όλων των κλάδων της μεταφοράς σε συσπείρωση, συστράτευση και αγωνιστική ετοιμότητα ενόψει των απεργιακών κινητοποιήσεων, οι οποίες θα εξαγγελθούν και θα πραγματοποιηθούν το επόμενο διάστημα και έως ότου αποσυρθούν οι διατάξεις του κατάπτυστου αυτού αντεργατικού νομοσχεδίου.
Το πλιάτσικο στη μεταφορά δεν θα γίνει
Το πλιάτσικο στη συγκοινωνία θα αποτραπεί
Ο αγώνας συνεχίζεται
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου