Του Φώτη Φωτεινού
Στη χθεσινή πολύωρη ακρόαση στα κεντρικά γραφεία της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) φαίνεται ότι βρέθηκε η «χρυσή τομή», σύμφωνα με πληροφορίες του metaforespress.gr.
Είχε προηγηθεί καταγγελία στη ΡΑΣ από την RCLG, υποστηρίζοντας ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταχράται τη δεσπόζουσα θέση της στην αγορά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του metaforespress.gr, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατέθεσε προφορικά χθες οριστικές δεσμεύσεις, οι οποίες – σύμφωνα με σιδηροδρομικούς αναλυτές – επιλύουν, σε σημαντικό βαθμό, τα ζητήματα που προέκυψαν από την καταγγελία της RCLG.
Σχετικά με το κόστος συντήρησης του τροχαίου υλικού, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φαίνεται ότι δεσμεύτηκε για την υιοθέτηση ενός νέου κοστολογικού μοντέλου. Το μοντέλο αυτό θα τύχει έγκρισης από τη ΡΑΣ και θα εφαρμοστεί, απαρέγκλιτα, προς όλες τις εταιρείες.
Αντίστοιχα, για το τροχαίο υλικό, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φαίνεται ότι δεσμεύτηκε να μεταφέρει μεμονωμένα βαγόνια άλλων εταιρειών, εφόσον έχει χωρητικότητα, σε ειδικά δρομολόγια, π.χ. από τη Θεσσαλονίκη έως το Θριάσιο.
Το επόμενο διάστημα, η ΡΑΣ θα εκδώσει απόφαση, εάν θα γίνουν αποδεκτές οι ανωτέρω δεσμεύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάτι το οποίο συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες.
Όπως επισημαίνουν σιδηροδρομικοί αναλυτές, «οι δυο πλευρές επέδειξαν πνεύμα συνεργασίας, οπότε φαίνεται ότι θα αποφευχθεί μια σύγκρουση στον ελληνικό σιδηρόδρομο».
Μάλιστα, ανέφεραν ότι η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται ότι αναγνώρισε το ειδικό βάρος που έχει για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, όντας η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου, σε συνδυασμό με την “ανάγκη” απελευθέρωσης της αγοράς, ενώ και η RCLG επέδειξε συγκρατημένη στάση».
Πριν από τη χθεσινή ακρόαση, η ΡΑΣ μελετούσε επί 6 μήνες την συγκεκριμένη καταγγελία, με πληθώρα στελεχών, τα οποία είχαν ολοκληρώσει τη σχετική εισήγησή τους.
Η ΡΑΣ δίνει τεράστιο βάρος στην υπόθεση, καθώς υποχρεούται να παράσχει ίση πρόσβαση και να εφαρμόσει ενιαίους κανόνες προς όλες τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, με γνώμονα την υγιή απελευθέρωση της αγοράς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου