Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2020

Οι υποσχέσεις που φύγαν…*

*Αναδημοσίευση απο την Καθημερινή για ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ
Κάποτε ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) ήταν μέγας και τρανός· με τα γνωστά σε όλους αποτελέσματα: είχαμε σιδηροδρομικούς, αλλά όχι σιδηρόδρομο. Και επειδή ήταν μέγας και τρανός είχε και πολλές θυγατρικές·
ΤΡΑΙΝΟΣΕ (τρένα), ΕΡΓΟΣΕ (έργα), ΓΑΙΑΟΣΕ (ακίνητη περιουσία) κ.ά. Ολες αυτές οι εταιρείες είχαν διοικητικά συμβούλια της αρεσκείας και από τους ψηφοφόρους των υπουργών. Εκαναν έξοδα όπως αρμόζει στις μεγάλες επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, δηλαδή πολλά, και είχαν έσοδα όπως αρμόζει στις μεγάλες επιχειρήσεις του δημόσιου τομέα, δηλαδή μηδαμινά. Είχαν προέδρους, γραφεία προέδρων, διευθύνοντες συμβούλους, γραφεία διευθυνόντων συμβούλων, γραμματείς και παρατρεχάμενους φαρισαίους, πολλές δαπάνες παραστάσεων και περισσότερες μερσεντές.

Με τον καιρό και τις αποκρατικοποιήσεις ο ΟΣΕ έγινε κάτι σαν Οργανισμός του στενού κρατικού τομέα. Οπως σε πολλές δημόσιες υπηρεσίες ο πληθωρισμός των προαγωγών έκανε τμήματα με έναν εργαζόμενο συν έναν προϊστάμενο, έτσι και ο ΟΣΕ είναι η μητρική εταιρεία μιας και μόνο θυγατρικής, της ΕΡΓΟΣΕ. Το πρόβλημα βεβαίως δεν είναι μόνο το χωλό οργανόγραμμα του «ομίλου» ΟΣΕ, για το οποίο θα γελά κάθε πικραμένος φορολογούμενος. Είναι και το γεγονός ότι η μόνη δουλειά πλέον του ΟΣΕ είναι η συντήρηση, βελτίωση και επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου (και πολύ ορθώς διότι αυτό αποτελεί φυσικό μονοπώλιο) αλλά αυτή είναι και η μόνη δουλειά που είχε κάποτε η ΕΡΓΟΣΕ.

Διαβάζουμε για παράδειγμα σε δελτίο Τύπου του μητρικού Οργανισμού ότι: «Ο ΟΣΕ σχεδιάζει να προκηρύξει άμεσα διαγωνισμό προϋπολογισμού 9.700.000 ευρώ, ο οποίος θα αφορά την ανάταξη της υποδομής της γραμμής Λευκοθέα- Φωτολίβος και συντήρηση του υπόλοιπου δικτύου από Στρυμόνα έως Δράμα (…) Παράλληλα συνεργάζεται με την ΕΡΓΟΣΕ για την ολοκλήρωση της μελέτης για τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Προμαχώνα – Στρυμόνα, η οποία περιλαμβάνει την ανάταξη του Δικτύου, ηλεκτροκίνηση και βελτίωση της χάραξης» (13.9.2020).

«Συνεργάζεται» η μητρική με τη θυγατρική εταιρεία και μάλιστα το ανακοινώνει επίσημα; Και τι στην ευχή; Πόσο μεγάλο είναι αυτό το σιδηροδρομικό δίκτυο στις Σέρρες που χρειάζονται δύο εταιρείες (που συνεργάζονται, βεβαίως, βεβαίως…) για να μελετηθούν τα έργα; Τέλος υπάρχει ένα μεγάλο ερώτημα για τον υπουργό Υποδομών κ. Κώστα Καραμανλή, προς τιμήν του οποίου εκδόθηκε το προαναφερθέν δελτίο Τύπου. Εχει διαβάσει το πρόγραμμα της Ν.Δ. με το οποίο πήρε 40% και έκανε τον ίδιο υπουργό; Προέβλεπε τη συγχώνευση των δύο εταιρειών. Θυμάται τι έλεγε ο ίδιος πριν από ένα χρόνο; «Οσοι παρακολουθούν τα έργα από κοντά, διαπιστώνουν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έναν απόλυτο παραλογισμό. Εχουμε μια ΕΡΓΟΣΕ που υλοποιεί έργα για λογαριασμό του ΟΣΕ, κι ο ΟΣΕ, δηλαδή η μητρική εταιρεία να μην παραλαμβάνει τα έργα αυτά. Και σε όλη αυτή την ασυνεννοησία ετών, μεταξύ των δύο διοικήσεων των δύο εταιρειών, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να κάνει τον Πόντιο Πιλάτο» (23.9.2019).

Πόσο χρόνο χρειάζεται αυτό το επιτελικό κράτος για να συγχωνεύσει δύο (…συνεργαζόμενους) Οργανισμούς; Μη μιλήσουμε για άλλους πιο σύνθετους μετασχηματισμούς, διότι θα αρχίσουμε να τραγουδάμε «οι υποσχέσεις που φύγαν, μεταρρυθμίσεις μας πήρανε…».


Απο την Καθημερινή. Π. Μανδραβέλης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου