Δείγμα του εξαιρετικού της σημασίας της συνέλευσης και του βάθους του προβλήματος της συγκοινωνιακής αποκοπής που ταλανίζει όλη την παραπαρνάσσια περιοχή, από τα Καστέλλια μέχρι την Τιθορέα, αλλά και της διαπίστωσης ότι τα νέα δρομολόγια που ανακοίνωσε στα μέσα Μαίου η ΤΡΕΝΟΣΕ απέχουν πολύ αφενός από το να καλύψουν τις ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτόμενων την περιοχή κι αφετέρου από το να ευθυγραμμίζονται με τα υπεσχημένα από πλευράς Πολιτείας, ήταν η ευρεία παρουσία κατοίκων, αιρετών και εκπροσώπων συλλογικοτήτων, η οποία αθροιστικά έφτασε -ίσως και υπερέβη- τους 100 παραβρεθέντες.
Πιο συγκεκριμένα, παρόντες ήταν, πλην κατοίκων της περιοχής, η Δήμαρχος και αντιδήμαρχοι του Δήμου Αμφίκλειας-Ελάτειας, ο Αντιδήμαρχος Δ.Ε. Παρνασσού, Θανάσης Αδαμάκος, πρόεδροι πολλών κοινοτήτων και συλλόγων, καθώς και ο τ. Βουλευτής Φθιώτιδας Αποστόλης Καραναστάσης.
Τη συζήτηση άνοιξε για λογιαριασμό της Επιτροπής Αγώνα ο Σωτήρης Μερκούρης, ο οποίος ανέλυσε το νέο τοπίο των δρομολογίων που έχουν θεσπιστεί από τις 15 του περασμένου μήνα, παρουσιάζοντας το πρόβλημα στην πλήρη του έκταση και σε όλες του τις διαστάσεις.
Η Αθανασία Στιβακτή υπογράμμισε ότι εκείνο που ζητούσε η τοπική κοινωνία είναι τα καθημερινά και λειτουργικά δρομολόγια, τονίζοντας ότι τα υπεσχημένα δεν πραγματοποιήθηκαν και πως η λύση του λεωφορείου δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. “Όταν μιλάγαμε για τρένα, μιλάγαμε για τρένα και όχι για λεωφορεία”, ανέφερε χαρακτητιστικά.
Η Δήμαρχος Αμφίκλειας-Ελάτειας τόνισε μεταξύ άλλων ότι από τα πολιτικά πρόσωπα εκείνοι που ανταποκριθηκαν στην επιστολη της ήταν μόνο ο Γιάννης Σαρακιώτης και ο Γιάννης Οικονόμου, που, όπως μετέφερε η επικεφαλής της δημοτικής Αρχής, δεσμέυθηκε να διερευνήσει αν τηρήθηκαν οι όροι της συμφωνίας με την ΤΡΕΝΟΣΕ.
Επιπρόσθεσε ότι απαιτείται μεγάλη κινητοποίηση με δυναμική συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας, προκειμένου να σταλεί ηχηρό και κατηγορηματικό μήνυμα, ενώ σημείωσε πως τα έξοδα που θα απαιτηθούν για την κινητοποίηση θα καλυφθούν από τους δήμους Αμφίκλειας-Ελάτειας και Δελφών.
Τέλος, πρότεινε την σύνταξη και έκδοση ψηφίσματος, το οποίο να παραδοθεί από εκπροσώπους της Επιτροπής Αγώνα στην ΤΡΕΝΟΣΕ και στα κέντρα των αποφάσεων.
Ο Θανάσης Αδαμάκος συνηγόρησε στην τοποθέτηση και τις προτάσεις της Αθ. Στιβακτή εκφράζοντας την απόφαση του Δήμου Δελφών να συμπαραταχθεί πλήρως και με όλα τα μέσα στις κινητοποιήσεις και τις διεκδικήσεις της τοπικής κοινωνίας.
Ο Αποστόλης Καραναστάσης, που είχε ενεργό ρόλο στο ζήτημα των δρομολογίων σε προγενέστερες φάσεις του ζητήματος τα προηγούμενα χρόνια και που δήλωσε ότι παρίσταται όχι με την ιδιότητα του τέως Βουλευτή του νομού αλλά ως μηχανικού, ανέφερε ότι η ΤΡΕΝΟΣΕ λαμβάνει ετήσια κρατική επιδότηση 50 εκ. € προκειμένου να διατηρεί καθημερινά δρομολόγια στην περιοχή, ωστόσο κόβει σταθμούς και στάσεις για να επιτύχει σε επικοινωνιακή λογική χρόνους από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη διάρκειας κάτω των 4 ωρών. Τέλος, ζήτησε από τον Υπουργό Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, να απαντήσει ποιος σχεδίασε τα συγκεκριμένα δρομολόγια.
Ζητούσαμε σε καθημερινή βάση δρομολόγια κι όχι τα 4 ζεύγη που ανακοίνωσαν”, επισήμανε ο Κώστας Τσιάμης. “Τι νόημα έχει ένα λωφορείο να ξεκινάει πρωί από Λιανοκλάδι, να περνάει από όλους τους σταθμούς και να φτάνει στην Αθήνα μετά από 4,5 ώρες, κι αυτό όταν δεν υπάρχουν καθυστερήσεις”, ανέφερε επίσης ο τέως Πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Αμφίκλειας-Ελάτειας.
Ο πρώην Πρόεδρος του Συλλόγου Δαδιωτών Αθήνας, Δ. Στρατής, ζήτησε επιπλέον την ενεργοποίηση και τη στήριξη της κινητοποίησης και από τους εκτός περιοχής τοπικούς συλλόγους, καθώς η λειτουργικότητα των δρομολογίων είναι κάτι που αφορά κι εκείνους άμεσα, ενώ το λόγο πήραν και πρόεδροι των κοινοτήτων και απλοί κάτοικοι, κινούμενοι στις τοποθετήσεις τους στο ίδιο ύφος και σε παρόμοιο περιεχόμενο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου