Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 31 Ιουλίου 2025

Δελτίο Τύπου ΠΕΠΕ για την συνάντηση με τον κ. Κυρανάκη

Εχθές Τετάρτη 30 Ιουλίου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Σωματείου μας με τον Αναπληρωτή Υπουργό αρμόδιο για τα θέματα Μεταφορών κ. Κυρανάκη. 

Στην συνάντηση, που διεξήχθη σε θετικό κλίμα, συζητήθηκαν οι εξελίξεις στον σιδηρόδρομο, υπήρξε ενημέρωση από την πολιτική ηγεσία  και καταθέσαμε τις απόψεις μας για αυτές, δίνοντας έμφαση
στην αναγκαιότητα επενδύσεων σε νέο τροχαίο υλικό, εγκαταστάσεις και φυσικά στην ολοκλήρωση των έργων υποδομής και  των συστημάτων ασφαλείας στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο. 

Το Σωματείο μας κατέθεσε στον κ. Κυρανάκη επιστολή της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μηχανοδηγών για το θέμα της τοποθέτησης καμερών onboard -που ψηφίστηκε πρόσφατα-  ενώ  συμφωνήθηκε η συνεργασία ενόψει της  έκδοσης  Υπουργικών αποφάσεων που θα εξειδικεύουν τα όσα ψηφίστηκαν πρόσφατα,  καθώς η ΠΕΠΕ συμμετέχει και στην επιτροπή για τον νέο Γενικό Κανονισμό Κίνησης και Κυκλοφορίας. 

Αναλύθηκε από τον Υπουργό ο τρόπος λειτουργίας του νέου συστήματος γεωεντοπισμού (Hepos) με την παράλληλη διαβεβαίωση ότι η πολιτική ηγεσία εργάζεται με έντονο ρυθμό και έχοντας ως προτεραιότητα  την πλήρη εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία του συστήματος ETCS. Το Σωματείο μας άκουσε με ενδιαφέρον την ανάλυση του νέου συστήματος και αναμένει την λειτουργία του το επόμενο διάστημα, τονίζοντας ότι οι Μηχανοδηγοί βλέπουν θετικά όλα τα  μέτρα που ενισχύουν την ασφάλεια της κυκλοφορίας, έχοντας ως πρώτη προτεραιότητα – όπως και η πολική ηγεσία – την άμεση ενεργοποίηση του ETCS. Για το GSMR θα υπάρξει συνεργασία  του Σωματείου μας  με τους αρμόδιους φορείς καθώς θα πρέπει να διαμορφωθεί  ένα περιβάλλον που δεν θα δημιουργεί σύγχυση αν εναλλάσσονται κατά την πορεία  συστήματα επικοινωνίας. 

Το Σωματείο μας πάντα προσηλωμένο στην διαρκή επιμόρφωση του προσωπικού αιχμής, ζήτησε από τον κ. Κυρανάκη να θεσπίσει 2 –τουλάχιστο- ημέρες ετησίως για την  υποχρεωτική επιμόρφωση – επικαιροποίηση των γνώσεων  των μηχανοδηγών σε όλες τις σιδηροδρομικές εταιρείες, ενώ τονίσαμε ότι οι Μηχανοδηγοί δεν είναι αντίθετοι ούτε φοβήθηκαν ποτέ την αύξηση των ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές στον σιδηροδρομικό τομέα. Το αντίθετο, πάντα τόνιζαν την αναγκαιότητα αυτών. Ο Υπουργός μας ενημέρωσε ότι έχει ζητήσει και άμεσα θα ξεκινήσει η επανεκπαίδευση στο ETCS ενώ σε θετική κατεύθυνση βρίσκονται και οι ενέργειες που γίνονται για την τοποθέτηση εξομοιωτών στα Εκπαιδευτικά κέντρα.

Για την ανάγκη επενδύσεων, ζητήσαμε από την πολιτική ηγεσία να υπάρχει σαφής δέσμευση της Hellenic Train και αυστηρός  έλεγχος για αυτές, καθώς  οι εγκαταστάσεις δεν έχουν τύχει καμίας αναβάθμισης και ιδιαίτερα στο Κεντρικό Μηχανοστάσιο της χώρας στην Αθήνα, όπου αυτές δεν έχουν καν δίκτυο ηλεκτροκίνησης,  ενώ τονίσαμε την άμεση ανάγκη για επενδύσεις σε νέο τροχαίο υλικό και ιδιαίτερα για τις Προαστιακές γραμμές. 


Για την κατάσταση στις σιδηροδρομικές διαβάσεις που δεν φυλάσσονται και δεν λειτουργούν, παραδώσαμε στον  Υπουργό υποδείγματα για την πραγματική  κατάσταση, προτείνοντας να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις -μέχρι την ανακαίνιση και επαναλειτουργία αυτών- και για να φυλάσσονται, ενώ τονίσαμε την αναγκαιότητα για προσεκτική-λειτουργική  διαχείριση του στόλου με αφορμή και τα πρόσφατα περιστατικά με  την έλλειψη κλιματισμού σε τρένα, όπου αντί για 6 βαγόνια είχαν τοποθετηθεί 8.

Για την επαναλειτουργία των περιφερειακών γραμμών (Φλώρινα – Στυλίδα κτλπ) ο Υπουργός ενημέρωσε ότι αναμένεται το προσεχές διάστημα,  κάτι το οποίο είναι θετικό καθώς το επιζητούν και οι τοπικές κοινωνίες ,ενώ μας ενημέρωσε ότι το προσεχές διάστημα θα αποκατασταθούν τα προβλήματα με την Τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα στην γραμμή του Αεροδρομίου. 

Τέλος, αναφέραμε στον κ. Κυρανάκη   τις απαράδεκτες και αντεργατικές- αντισυνδικαλιστικές πρακτικές  της Διοίκησης της Hellenic Train, θυγατρικής του Ομίλου  Ferrovie Dello Stato Italliane,  καθώς  συνεχώς αναζητά περισσότερη χρηματοδότηση  από το Ελληνικό Κράτος την ώρα που αρνείται τον διάλογο και  εφαρμόζει πολιτικές απολύσεων και πειθαρχικών  διώξεων στους  εργαζόμενους -και ιδιαίτερα στους μη αρεστούς σε αυτήν- ενώ  έφτασε στο σημείο να  παρακολουθεί μέχρι και την προσωπική τους ζωή, πολιτικές και τακτικές που προκάλεσαν  αγανάκτηση ακόμα και στους Ιταλούς συναδέλφους μας συνδικαλιστές,  που κατήγγειλαν στην Ρώμη τις πρακτικές της Διοίκησης των  κ. Rinaudo – Ζηλιασκόπουλου. 

Η Εταιρεία, που χρηματοδοτείται με 50 –και πλέον- εκ Ευρώ τον χρόνο από το Ελληνικό Κράτος,  οφείλει να σέβεται τα συνδικάτα, να επιζητά τον διάλογο, να κάνει προσλήψεις για να εξαλείψει την υπερεργασία  και όχι να απολύει εργαζόμενους χωρίς λόγο και αιτία, όπως έκανε την Τρίτη 29 Ιουλίου, απολύοντας   μηχανοδηγό με 40 χρόνια σιδηροδρομικής εμπειρίας και μόλις  4 μήνες πριν την συνταξιοδότηση του. 

Αντί να απολύει εργαζόμενους η Διοίκηση της Hellenic Train και κατόπιν να κρίνονται οι απολύσεις παράνομες από την Ελληνική Δικαιοσύνη,  οφείλει να σέβεται τόσο αυτούς όσο και το επιβατικό κοινό και να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις της  τόσο για την πραγματοποίηση των αναγκαίων  επενδύσεων όσο και για την παροχή αξιόπιστων και ποιοτικών υπηρεσιών. 

Το Σωματείο μας, ευχαρίστησε τον κ. Κυρανάκη για την πραγματοποίηση της συνάντησης τονίζοντας την ανάγκη διαλόγου και συνεργασίας εντός του σιδηροδρομικού τομέα.

Ο  αγώνας των Μηχανοδηγών θα συνεχιστεί , πάντα στα πλαίσια ειλικρινούς πνεύματος συνεργασίας με τους αρμόδιους φορείς, σε μια έντιμη σχέση για την ανάπτυξη του Ελληνικού Σιδηροδρόμου προς όφελος της Ελληνικής Κοινωνίας και Οικονομίας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου