Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2023

Θεσσαλονίκη – Αθήνα: Αύξηση επιβατών 30% με τα ΚΤΕΛ – Θαμμένες στη… λάσπη οι γραμμές του τρένου

«Δια πυρός και σιδήρου»… διέρχεται το τελευταίο χρονικό διάστημα η δια ξηράς διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αθήνα και αντίστροφα λόγω και της καταστροφικής κακοκαιρίας Daniel. Η σιδηροδρομική γραμμή αποκόπηκε, η δε μετακίνηση με τα ΚΤΕΛ, εξαιτίας
της πρόσφατης απαγόρευσης κυκλοφορίας στην Εθνική οδό, πρόσθετε δυο ώρες στη διάρκεια του δρομολογίου. Με την αποκατάσταση της κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο, η επιβατική κίνηση με τα ΚΤΕΛ σημειώνει αύξηση 20% – 30%.

Οι φυσικές καταστροφές, αλλά και οι τεράστιες αυξήσεις στην ενέργεια και στα λειτουργικά κόστη οδηγούν σε μια δύσκολη «εξίσωση» σ’ ότι αφορά τη μετάβαση από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και αντίστροφα. Οι μετακινήσεις με το τρένο μετά την τραγωδία στα Τέμπη ήταν ήδη μειωμένες. Σε αντίθεση με τα ΚΤΕΛ που είδαν την επιβατική τους κίνηση να αυξάνεται σε ένα ποσοστό που έφτανε και το 30%.

Η μετακίνηση με ΙΧ είναι συμφέρουσα επιλογή ή όχι ανάλογα με τον αριθμό των επιβαινόντων στο όχημα, καθώς μόνο για τα διόδια ο οδηγός καλείται να πληρώσει το ποσό των 31,35 ευρώ ανά διαδρομή (σ.σ. λειτουργούν 11 σταθμοί μετωπικών διοδίων) στο οποίο προστίθεται το κόστος για τη βενζίνη ή το πετρέλαιο που απαιτείται για τα 500 χλμ. διαδρομής.

Όσο για το αεροπλάνο; Το κόστος των εισιτηρίων έχει εκτοξευτεί και μόνο εάν φροντίσει κάποιος να κλείσει θέση πολύ νωρίτερα από το διάστημα που θα ταξιδέψει, θα μπορέσει να πετύχει μια λογική τιμή.

«Το μέλλον είναι στα ΚΤΕΛ» δηλώνει στο GRTimes.gr ο διευθυντής των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. Σάκης Γεωργιάδης εξηγώντας πως παρά τα πολύ υψηλά κόστη, οι τιμές στα εισιτήρια παραμένουν οι ίδιες. «Περισσότερος κόσμος, αύξηση κόστους μετακίνησης, ίδιες τιμές, χαμηλότερη κερδοφορία» επισημαίνει ο κ. Γεωργιάδης.

1.500 – 2.000 επιβάτες ημερησίως

Η αύξηση της επιβατικής κίνησης με τα ΚΤΕΛ παρατηρείται τουλάχιστον την τελευταία πενταετία και τροφοδοτήθηκε περαιτέρω μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. «Υπέρ» των ΚΤΕΛ λειτουργεί και το γεγονός ότι άνοιξε πολύ η «ψαλίδα» ανάμεσα στα ποσά που καλείται να πληρώσει κάποιος για ένα εισιτήριο με αεροπλάνο σε σχέση με το υπεραστικό λεωφορείο.

Όπως ενημερώνει το GRTimes.gr ο κ. Γεωργιάδης, μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, η κίνηση στα ΚΤΕΛ είχε κάποια σκαμπανεβάσματα. Υπήρχαν διαστήματα και μέρες που εκτελούνταν από 11 έως και 17 δρομολόγια την ημέρα ανά διαδρομή. «Το καλοκαίρι υπήρξε μια εποχική μείωση. Τώρα επανήλθαμε σε αυξητικούς ρυθμούς» δηλώνει προσθέτοντας πως κατά μέσο όρο εκτελούνται 36 ζευγάρια δρομολογίων ημερησίως στο Θεσσαλονίκη – Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ήτοι 1.500 – 2.000 επιβάτες ημερησίως.

Ίδιες οι τιμές, 50% για τους φοιτητές

Το ταξίδι Θεσσαλονίκη – Αθήνα ή Αθήνα – Θεσσαλονίκη με τα ΚΤΕΛ διαρκεί περίπου πέντε ώρες, ενώ κατά το χρονικό διάστημα που είχε αποκοπεί η Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης – Αθηνών λόγω του Daniel, η διαδρομή γινόταν μέσω της Εγνατίας Οδού και της Ιόνιας Οδού, προσθέτοντας δυο ώρες στη διάρκεια του ταξιδιού. Εκείνο το διάστημα υπήρξε μια μείωση στην επιβατική κίνηση με τα ΚΤΕΛ της τάξεως του 10%. Με την αποκατάσταση της κυκλοφορίας, η κίνηση επανήλθε στα κανονικά της επίπεδα.

Πόσο, όμως, κοστίζει ένα εισιτήριο με τα ΚΤΕΛ για Αθήνα ή Θεσσαλονίκη; «Για τους φοιτητές υπάρχει έκπτωση 50%, και με δωρεάν βαλίτσα» δηλώνει ο κ. Γεωργιάδης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το εισιτήριο μετ’ επιστροφής για τους φοιτητές κοστίζει 37,80 ευρώ, εάν το κλείσουν ηλεκτρονικά, ή 42 ευρώ εάν το εκδώσουν από τα γκισέ.

Το κανονικό εισιτήριο κοστίζει 37,80€ για απλή μετάβαση (μέσω e-ticket) και 58,50€ μετ’ επιστροφής σε αντίθεση με την έκδοσή του σε γκισέ που κοστίζει 42€ και 65€ αντίστοιχα.

Ωστόσο, εκπτώσεις της τάξης του 25% δικαιούνται και φοιτητές εξωτερικού, σπουδαστές ΙΕΚ ιδιωτικών και δημοσίων, καθώς και της Σχολής Εμποροπλοιάρχων, στρατιωτικοί και στρατιώτες, όλοι οι ένστολοι, άνεργοι, άτομα άνω των 60 ετών, παιδιά 13-18 ετών.

Όπως επισημαίνεται στο GRTimes.gr οι ανώτατες τιμές για τα ΚΤΕΛ καθορίζονται με υπουργική απόφαση, το δε ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, «που σηκώνει το βάρος, πουλάει χαμηλότερα και από τη διατίμηση – τη νόμιμη τιμή εισιτηρίου-, η οποία είναι 48,30€ και το ΚΤΕΛ πουλάει 37,80€ μέσω e-ticket.»

Έως και δυο χρόνια για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου

Οι τελευταίες πλημμύρες από το πέρασμα του Daniel στη Θεσσαλία προκάλεσαν τεράστιες ζημιές και στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Έχουν καταστραφεί 180 χλμ. δικτύου, εκ των οποίων τα 50 χλμ. είναι διπλής γραμμής στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, 80 χλμ. στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και 50 χλμ. στο Λάρισα – Βόλος. Η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου μπορεί να χρειαστεί έως και δυο χρόνια! Οι δε ζημιές εκτιμώνται σε άνω των 180 εκατ. ευρώ.


Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι για δυο χρόνια δεν θα υπάρχει τρένο στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα και το τμήμα Λιανοκλάδι – Λάρισα – Θεσσαλονίκη – Λάρισα – Λιανοκλάδι θα εξυπηρετείται με λεωφορεία. Ειδικότερα, όπως έχει ήδη ανακοινώσει η Hellenic Train, από τις 22/09/2023 έχουν επανέλθει τα σιδηροδρομικά δρομολόγια στο τμήμα Αθήνα-Λιανοκλάδι-Αθήνα και λεωφορειακή σύνδεση στο τμήμα Λιανοκλάδι-Λάρισα-Θεσσαλονίκη και αντίστροφα.

Τα δρομολόγια 50,52,60,54 και 56 θα πραγματοποιούνται με τρένο στη διαδρομή Αθήνα- Λιανοκλάδι. Ακολούθως, οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται με λεωφορεία από το Λιανοκλάδι έως τη Θεσσαλονίκη και ενδιάμεση στάση στη Λάρισα.

Αντίστοιχα, τα δρομολόγια 51,53,61,55 και 57 θα πραγματοποιούνται με λεωφορεία από την Θεσσαλονίκη μέχρι τον Σ.Σ Λιανοκλαδίου, με ενδιάμεση στάση στην Λάρισα, και στη συνέχεια μετεπιβίβαση σε αμαξοστοιχία με προορισμό την Αθήνα.

«Είμαστε συναγωνιστές και όχι ανταγωνιστές»

Από την αποκοπή του σιδηροδρομικού δικτύου, τα ΚΤΕΛ έχουν κερδίσει μια μερίδα επιβατών που ταξίδευε με το τρένο. «Σίγουρα έχουμε κερδίσει καινούργιους επιβάτες, ωστόσο η χώρα χρειάζεται να είναι όλα τα ΜΜΜ σε λειτουργία» αναφέρει στο GRTimes.gr ο διευθυντής της ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. Σάκης Γεωργιάδης προσθέτοντας πως «είμαστε συναγωνιστές και όχι ανταγωνιστές. Ευχόμαστε την ταχύτερη επάνοδο του τρένου. Κάθε μέσο έχει τη χάρη του».

Ντέπυ Χιωτοπούλου - GRTIMES.GR 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου