Εργαζόμενοι της Hellenic Train που γνωρίζουν καλά τη γραμμή εξηγούν την κατάσταση μιλώντας στο Documento:
«Τώρα έχουμε δύο δρομολόγια. Μέχρι και πέρυσι είχε τρία την ημέρα, τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες είχε πέντε. Το βασικό πρόβλημα της γραμμής είναι η έλλειψη της συντήρησης του τροχαίου υλικού, παρόλο που είναι ό,τι πιο καινούργιο υπάρχει διότι το παραλάβαμε το 2009. Αυτό σημαίνει πως τα τρένα δεν συντηρούνται όπως κάποτε. Το ήδη υπάρχον υλικό δεν αντέχει σε καθημερινή χρήση, γι’ αυτό και η εταιρεία μειώνει τα δρομολόγια». Μάλιστα, όπως επισημαίνεται από το kalavrytanews.com: «Η απόφαση αυτή έχει περιορίσει δραματικά τη δυνατότητα μεταφοράς επιβατών από 300-500 ημερησίως σε περίπου 200».
Από την πλευρά του ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), τονίζει σχετικά με τον οδοντωτό: «Το σωματείο μας παλεύει για να τηρεί η Hellenic Train τα όσα υποχρεούται να διενεργεί καθημερινά. Συγκεκριμένα, ενώ στη συμφωνία που έγινε με το κράτος το 2022 για τη γραμμή Διακοπτό – Καλάβρυτα ορίζονται τρία ζεύγη Δευτέρα έως Παρασκευή και Σαββατοκύριακο πέντε ζεύγη, σήμερα η γραμμή έχει μείνει με μόλις δύο ζεύγη».
Την ίδια στιγμή κλαυσίγελο προκαλεί το γεγονός ότι ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις 22/11/2022 είχε υποσχεθεί σε θριαμβευτικό τόνο την επέκταση της ιστορικής γραμμής κατά 5 χλμ. προς τη Μονή της Αγίας Λαύρας. Η επέκταση αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2027. Είναι βέβαια ένα σοβαρό ερώτημα αν και με ποιους θα λειτουργεί η γραμμή, όταν δύο έμπειροι σιδηροδρομικοί σύντομα θα συνταξιοδοτηθούν. Οταν αποσυρθούν, θα μείνουν άλλοι δύο τρεις μηχανοδηγοί να απασχολούνται στον οδοντωτό με μπλοκάκι.
Γραμμή 22 χλμ. με μόλις τέσσερις τεχνικούς
Για την εντυπωσιακή γραμμή που περνάει μέσα από το φαράγγι του Βουραϊκού και την καρδιά της ορεινής Αχαΐας θα περίμενε κανείς πως η εταιρεία θα είχε προβλέψει να έχει ειδική ομάδα τεχνιτών που θα φρόντιζαν τον συνεχή καθαρισμό της. Ουκ ολίγες φορές η γραμμή έχει διακόψει τη λειτουργία της από την πτώση βράχων. Σύμφωνα με τους εργαζόμενους: «Οι εργάτες γραμμής είναι το πολύ τέσσερις και δεν μπορούν και οι ίδιοι σε μια τέτοια γραμμή να κάνουν και πολλά. Η τελευταία ολική συντήρηση της επιδομής έγινε το 2007. Αν συμβεί μια πτώση βράχων, δεν γίνεται με τα φτυάρια και τις αξίνες να καθαρίσουν τη γραμμή. Θα πρέπει να μπει ένα μηχάνημα για να λυθεί το πρόβλημα. Αυτό θα προτιμήσει η εταιρεία να γίνει μέσω εργολάβου».
Ερώτηση στη Βουλή μετά τις κινητοποιήσεις
Οι κινητοποιήσεις σε Καλάβρυτα και Διακοπτό δεν πέρασαν απαρατήρητες, αφού οδήγησαν την ανεξάρτητη βουλεύτρια Γιώτα Πούλου να καταθέσει ερώτηση για το ζήτημα του οδοντωτού. Η ίδια υπογραμμίζει μιλώντας στο Documento: «Ο οδοντωτός μάς δείχνει ότι δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός από την κυβέρνηση Μητσοτάκη για τον σιδηρόδρομο. Τα μόλις δύο δρομολόγια έχουν προκαλέσει πτώση της επισκεψιμότητας στα Καλάβρυτα κατά τουλάχιστον 60%, οικονομική ασφυξία σε ξενοδοχεία, εστίαση και τοπικές επιχειρήσεις, αλλά και πρακτική αδυναμία μετακίνησης των κατοίκων των ορεινών οικισμών για δουλειά, σχολείο ή ιατρική περίθαλψη».
Βαγγέλης Βαλαβάνης - www.documento.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου