Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012

Θανάσης Λεβέντης: «Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί πλέον σε οριακό σημείο»

Συνένετευξη του Προέδρου της ΠΟΣ στο metaforespress.gr
Στα πρώτα «θύματα» των μνημονιακών πολιτικών είναι ο σιδηρόδρομος. Αυτό υποστηρίζει, σε συνέντευξή του στο metaforespress.gr, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Αθανάσιος Λεβέντης.Ο πρόεδρος της ΠΟΣ, αφού επισημαίνει ότι ο σιδηρόδρομος λειτουργεί πλέον σε οριακό σημείο, καλεί την Πολιτεία να δώσει το έναυσμα για μια «επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου μ’ εμπιστοσύνη στο εξειδικευμένο προσωπικό που έχει απομείνει».


Παράλληλα, εκφράζει την αντίθεσή του στις αποκρατικοποιήσεις της TΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco (τεχνική βάση του ΟΣΕ), τονίζοντας ότι λύση αποτελεί η επίτευξη στρατηγικών συμφωνιών και όχι το «ξεπούλημα» των εταιρειών.
Ο κ. Λεβέντης, αφού υπενθυμίζει ότι η τρόικα έριξε παλαιότερα στο τραπέζι ως και το «λουκέτο» του σιδηροδρόμου, επικρίνει το γεγονός ότι ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας παραμένει ακόμα ένα απέραντο εργοτάξιο, αλλά και το γεγονός ότι ο ΟΣΕ δεν έχει διοικητικό συμβούλιο εδώ και… τρεις μήνες.
Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό
-Ποια η επίδραση του Μνημονίου στον ελληνικό σιδηρόδρομο; Σε τι κατάσταση βρίσκεται ο ΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σήμερα;
-Στα πρώτα «θύματα» των μνημονιακών πολιτικών είναι ο σιδηρόδρομος. Καταργήθηκε σχεδόν το 40% του δικτύου, μειώθηκε το προσωπικό με μετατάξεις κατά 50%, καταργήθηκαν οι Σ.Σ.Ε. και μειώθηκαν οι αποδοχές μας πέραν του 40%.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο που έχει απομείνει λειτουργεί πλέον σε οριακό σημείο. Οι χρόνοι διαδρομής των δρομολογίων έχουν αυξηθεί και η ποιότητα δεν είναι αυτή που θα θέλαμε, ως εργαζόμενοι, να προσφέρουμε στους επιβάτες.
Αυτό που απαιτείται άμεσα από την Κυβέρνηση είναι η επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου μ’ εμπιστοσύνη στο εξειδικευμένο προσωπικό που έχει απομείνει.
Σε κάθε περίπτωση, από την πλευρά μας, δίνουμε καθημερινά τη μάχη ο σιδηρόδρομος να μείνει ανοικτός, να παρέχει ασφάλεια και την ποιότητα που αξίζει ο χρήστης του τρένου. Είναι υποχρέωσή μας, ως εργαζόμενοι, στο σιδηρόδρομο.
-Πότε αναμένεται η ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα;
-Όπως γνωρίζετε, τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης των έργων εκσυγχρονισμού έχουν παραβιαστεί. Με τα νέα χρονοδιαγράμματα προβλέπεται η ολοκλήρωση των έργων το 2016.  Με τους σημερινούς ρυθμούς που προχωρούν όμως, προσωπικά δεν είμαι αισιόδοξος για την παραπάνω ημερομηνία.
Χρειάζεται από την πλευρά της Κυβέρνησης να υπάρξουν πρωτοβουλίες δράσης και προτεραιότητες για να πετύχουμε το χρονικό στόχο. Και όχι τη σημερινή συνεχιζόμενη απαξίωση. Σκεφτείτε ότιτρεις μήνες δεν υπάρχει Διοικητικό Συμβούλιο στον ΟΣΕ και τι σοβαρές συνέπειες έχει αυτό.
Πρέπει άμεσα να ανασυγκροτηθεί και να γίνει επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου σε όλα τα επίπεδα (λειτουργίας, υποδομής, έργων).
-Πολλά ακούγονται για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ποια είναι η θέση της Π.Ο.Σ.;
-Σε όλες τις χώρες της Ευρωζώνης, υπάρχει κρατικός φορέας λειτουργίας του σιδηροδρόμου και υπάρχει δυνατότητα λειτουργίας και ιδιωτικών επιχειρήσεων.
Η Κυβέρνηση υιοθετώντας τις μνημονιακές πολιτικές της Τρόικας για εκποίηση και ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου και των υποδομών της χώρας, έχει βγάλει στο «σφυρί» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Για την αποκατάσταση της αλήθειας, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν παράγει ελλείμματα και δεν επιβαρύνει τον Έλληνα φορολογούμενο. Αυτό το παραδέχθηκε και ο σημερινός Πρωθυπουργός στις Προγραμματικές Δηλώσεις. Όσοι συνεχίζουν να συκοφαντούν το μέσο και τους εργαζόμενους, ή έχουν άγνοια της πραγματικότητας ή εξυπηρετούν άλλες σκοπιμότητες.
Αυτό που χρειάζεται σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένοντας Δημόσια Επιχείρηση,  είναι η σύναψη στρατηγικών συμφωνιών – συμμαχιών, με μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων. Ιδιαίτερα σήμερα που ολοκληρώνεται η σιδηροδρομική σύνδεση με το Λιμάνι του Ικονίου. Η πρότασή μας είναι ρεαλιστική, δημιουργεί θέσεις εργασίας και συμβάλλει θετικά στην εθνική μας οικονομία.
-Εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «πωλητήριο» έχει μπει και στη Rosco
-Με οικονομικά στοιχεία που έχουμε η επισκευή και συντήρηση του τροχαίου υλικού στις εγκαταστάσεις μας στοιχίζει, στον Έλληνα φορολογούμενο, πολλά εκατομμύρια ευρώ λιγότερα, σε σχέση με τον ιδιωτικό τομέα.
Αποδεικνύεται αυτό με αριθμούς και δεν έχει σχέση με «συνδικαλιστικές», «εργασιακές»,  ή «πολιτικές» σκοπιμότητες.
Η Κυβέρνηση μας λέει ότι η ιδιωτικοποίηση είναι απαίτηση της Τρόικας, γιατί θεωρείται εμπορική δραστηριότητα, που δεν μπορεί να κάνει ο ΟΣΕ για λόγους επιχορηγήσεων.
Τους απαντάμε ότι υπάρχουν οργανωτικοί και λογιστικοί τρόποι, χωρίς καμία επιχορήγηση, με την τεχνογνωσία που διαθέτουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί στους βασικούς τομείς.
Σε κάθε περίπτωση για την ιδιωτικοποίηση – ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της επισκευαστικής μας βάσης θα αντιδράσουμε, υπερασπιζόμενοι αυτό που θεωρούμε δίκαιο.
-Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να εξυγίανε τα οικονομικά της, αλλά αυτό έγινε κατόπιν κατάργησης δεκάδων δρομολογίων και μειώσεων στους μισθούς. Είναι σωστή η συνταγή που ακολούθησε, κατόπιν εντολής της τρόικας;
-Τα μνημόνια οδηγούν σε πρωτοφανή ύφεση. Η συνταγή αυτή δεν ακολουθήθηκε μόνο στο σιδηρόδρομο, αλλά και σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία. Αυτές οι πολιτικές αυξάνουν την ανεργία, κλείνουν επιχειρήσεις και δεν οδηγούν σε ανάπτυξη. Στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η διατήρηση του μεριδίου  εμπορευματικων και επιβατικών μεταφορών που πάντα ζητούσαμε να εφαρμοστεί, αντί της κατάργησης δεκάδων δρομολογίων που έγινε, θα είχε θετικότερα οικονομικά αποτελέσματα. Πρόσφατη απόδειξη η επαναλειτουργία του τρένου στη Φλωρινα που μπορεί να αποτελέσει την αρχή για την επαναλειτουργία και άλλων γραμμών.
-Πώς είναι δυνατόν ο σιδηρόδρομος να έχει λάβει 11,5 δις τα τελευταία χρόνια και να παραμένει ένα απέραντο εργοτάξιο;
-Αυτό το θέμα το συνδικαλιστικό κίνημα το αναδεικνύει εδώ και πολλά χρόνια. Όλα τα χρονοδιαγράμματα έχουν μετακυλισει χρονικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η σήραγγα Καλλιδρόμου που προκηρύχθηκε το 1997 και το τρένο προβλέπεται να περάσει μετά το 2016. Εμείς είμαστε στη διάθεση οιουδήποτε, προκειμένου να αναδείξουμε το πρόβλημα και να αποδοθούν ευθύνες εκεί που πρέπει.
-Οι εργαζόμενοι έχουν ευθύνη;
-Οι βασικές ευθύνες ανήκουν στις πολιτικές ηγεσίες διαχρονικά που παίρνουν τις αποφάσεις και στις Διοικήσεις που τις υλοποιούν. Ευθύνες έχουν και οσοι εργαζόμενοι δεν ανταποκρίνονται στα καθήκοντα τους.
Σε κάθε περίπτωση το σ.κ. των σιδηροδρομικών δεν υπερασπίζεται και δεν εκπροσωπεί τους εργαζόμενους που ζημιώνουν το σιδηρόδρομο και εμποδίζουν την ανάπτυξη του.
-«Έπαιξε» ποτέ το σενάριο να μπει λουκέτο στον ΟΣΕ, κατόπιν επιταγών της Τρόικας;
-Ναι. Υπήρξε απαίτηση από την Τρόικα να κλείσει ο σιδηρόδρομος. Κάποιοι επιθυμούσαν – με αυτόν τον τρόπο – την απαξίωση και στη συνέχεια την ιδιωτικοποίηση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Και ακόμη χειρότερα την αποελληνοποιηση  του σιδηροδρόμου. Με ψεύδη και συκοφαντίες, ενάντια όχι μόνο των εργαζομένων, αλλά και του τρένου.
Τονίζω και πάλι ότι εδώ και τρεις μήνες ο ΟΣΕ παραμένει «ακέφαλος», μετά τις παραιτήσεις μελών του Διοικητικού Συμβουλίου που ακόμα δεν έχουν αντικατασταθεί, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να συγκληθεί το Διοικητικό Συμβούλιο και να μην λαμβάνονται  αποφάσεις.
Αυτή η ολιγωρία, αν δεν κρύβει σκοπιμότητα, κρύβει ανικανότητα. Πόσο μάλλον αυτή την περίοδο που σε στιγμές κρίσης, πρέπει όλοι να συμβάλλουμε στη βελτίωση της λειτουργίας των οργανισμών του Δημοσίου.
-Επισκέφθηκε τη χώρα μας η κ.Μέρκελ. Προωθούνται νέα επώδυνα μέτρα. Τι πιστεύετε για τη συνέχεια;
-Ολοκληρώνουν την ανατροπή της ζωής μας. Είναι υφεσιακά αδιέξοδα και αναποτελεσματικά. Η κοινωνία, ο κόσμος της εργασίας, άνεργοι, συνταξιούχοι, νεολαίοι θα αντιδράσουν δυναμικά.
Η ανατροπή αυτών των πολιτικών είναι μονόδρομος για τη μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας. Οι κοινωνικές διεργασίες που γίνονται θα ξεπεράσουν παλιές αντιλήψεις και θα δημιουργήσουν συνθήκες ανατροπών, με στόχο ένα καλύτερο μέλλον.
Οι πολιτικές των τοκογλύφων τραπεζιτών και των εκφραστών τους (Μέρκελ, Τρόικα, Κυβέρνηση) που υπερασπίζονται τη συσσώρευση πλούτου σε λίγους εις βάρος των πολλών, είναι έξω από το Ευρωπαϊκό κεκτημένο και αποδομουν τις κατακτήσεις της ελληνικής κοινωνίας που κατεταξαν την πατρίδα  μας στις ανεπτυγμένες χώρες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου