Όλες οι κρατικές σιδηροδρομικές εταιρίες της Ευρώπης δείχνουν ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τελευταίος κρατικός φορέας που επικοινώνησε με το Υποδομών για να ζητήσει πληροφορίες είναι η Ιταλική κρατική σιδηροδρομική εταιρεία.Βέβαια στην Ελλάδα όλο το χρεοκοπημένο πολιτικό σύστημα προσπαθεί να μας πείσει ότι ο σιδηρόδρομος στην Ευρώπη ανήκει στην ιδιωτική πρωτοβουλία !
Διαβάζουμε σε δημοσίευμα του Φώτη Φωτεινού >
Τελευταίος κρατικός φορέας που επικοινώνησε με το Υποδομών για να ζητήσει πληροφορίες είναι η Ιταλική κρατική σιδηροδρομική εταιρεία.Βέβαια στην Ελλάδα όλο το χρεοκοπημένο πολιτικό σύστημα προσπαθεί να μας πείσει ότι ο σιδηρόδρομος στην Ευρώπη ανήκει στην ιδιωτική πρωτοβουλία !
Διαβάζουμε σε δημοσίευμα του Φώτη Φωτεινού >
Πέρα από την επισκευαστική βάση του ΟΣΕ, πωλητήριο έχει μπει και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η πολύπαθη εταιρεία πουλιέται και αγοράζεται τα τελευταία τρία χρόνια, χωρίς κανένα αποτέλεσμα.
Οι πιθανότητες για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντάθηκαν έπειτα από την επιθεώρηση του σιδηροδρομικού δικτύου από εκπροσώπους των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) και παλαιότερα των γαλλικών (SNCF). Ωστόσο, κανένας από τους ανωτέρω δεν δημοσιοποίησε τις προθέσεις του. Η κυβέρνηση, πάντως, δέχτηκε και ένα τηλεφώνημα – έκπληξη από την trenitalia που ζητούσε πληροφορίες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η ελληνική εταιρεία έχει αναβαθμιστεί στο «σιδηροδρομικό χρηματιστήριο», έπειτα από την εμπορική συμφωνία με την Cosco και την Hewlett Packard, αλλά και την εντυπωσιακή βελτίωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων.
Η βελτίωση αυτή μπορεί να εμφανίζεται, από το υπουργείο Μεταφορών, ως «εξυγίανση», αλλά απέχει παρασάγγας από την πραγματικότητα. Αν βάλεις κάτω τα νούμερα, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θεωρείς ότι επιτεύχθηκε ένα οικονομικό «θαύμα», το οποίο οφείλεται όμως στην… συρρίκνωση της εταιρείας.
Οι ζημιές των 231 εκατ. το 2009, μειώθηκαν στα 187 εκατ. ευρώ το 2010 και έφτασαν τα 33,5 εκατ. το 2011 (το 2012 έκλεισε με αρκετά λιγότερες ζημιές).
Που οφείλεται η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων; Κυρίως, στις περικοπές των δαπανών μισθοδοσίας και άλλων τομέων του λειτουργικού κόστους και όχι στην ανάπτυξη της εταιρείας.
Ενδεικτικό είναι ότι οι δαπάνες μισθοδοσίας και τα έξοδα προσωπικού έφτασαν το 2011 τα 50 εκατ., έναντι 94 εκατ. το 2010 και 116 εκατ. το 2009, δηλαδή, μέσα σε 2 χρόνια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξοικονόμησε μόνο από τις δαπάνες προσωπικού 66 εκατ.! Πόσους εργαζομένους έχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Από 1.708 το 2009, μόλις 900 στα τέλη του 2011, με αποδοχές μειωμένες έως και 40%!
Υπενθυμίζεται ότι ως το Μάρτιο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και τον Ιούνιο θα ξεκινήσει η διαδικασία για την αποκρατικοποίησή της.
Φώτης Φωτεινός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου