Τη μακρινή δεκαετία του 1970 έγιναν οι πρώτες απαλλοτριώσεις. Τη δεκαετία του 1980 συντάχθηκε η πρώτη μελέτη γενικής διάταξης. Το 1994 το έργο εντάχθηκε στα συγχρηματοδοτούμενα της ΕΕ, ενώ το 1999 επικαιροποιήθηκε και ολοκληρώθηκε η μελέτη γενικής διάταξης.
Της Βάσως Βεγιάζη - metaforespress.gr
Το 2001 η ΕΕ έθεσε, ως προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση του Θριασίου, τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου και από τότε ξεκινά η… περιπέτεια! Από το 2001 ως και το 2012 εκδηλώθηκαν διαδοχικές, αλλά αποτυχημένες προσπάθειες για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου ιδιωτών στο Θριάσιο.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ και το υπουργείο Μεταφορών αποφάσισαν ότι «το να ζητήσεις από ιδιώτες 150 εκατ. για επενδύσεις, σε ένα ακίνητο περίπου 600 στρεμμάτων, είναι ανεδαφικό», οπότε αποφάσισαν να «χαμηλώσουν» τις προσδοκίες τους. Έτσι, προχωρούν σε τεμαχισμό της έκτασης, ανάλογα με το ιδιωτικό ενδιαφέρον και μάλιστα με διαδικασίες fast track.
«Σχετικά με το Θριάσιο, όντως είναι μια υπόθεση, η οποία χρονίζει και έπρεπε να είχε αξιοποιηθεί πιο μπροστά. Αυτό που μπαίνει ως στρατηγικός στόχος και συγκεκριμένη δράση ταυτόχρονα το αντιμετωπίζουμε και ήδη στο νομοσχέδιο, είναι η άμεση πολεοδόμηση του Θριασίου και η παραχώρηση των τμημάτων αυτών, των τεμαχίων, όπου μπορούν να χτιστούν αποθήκες, στις επιχειρήσεις οι οποίες θέλουν να τις αξιοποιήσουν.
Δηλαδή το παλαιότερο μοντέλο ήταν η αξιοποίηση του Θριασίου ως σύνολο. Όπως ξέρετε, σήμερα, η αγορά είναι πολύ δύσκολο να έρθει κάποιος και ν’ αξιοποιήσει όλον αυτό το χώρο, επιχειρήθηκε και στο παρελθόν σε καλύτερες μέρες και δεν πέτυχε.
Κοιτάζουμε το κομμάτι, όπου θα τεμαχίσουμε αυτό το τμήμα, τουλάχιστον το οποίο προορίζεται για τους ιδιώτες και θ’ αξιοποιηθεί μ’ αυτό τον τρόπο», ανέφερε ο πρόεδρος της Επιτροπής για τα Logistics και διευθύνων σύμβουλος της TΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, στην συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση του νομοσχεδίου για την εφοδιαστική αλυσίδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου