Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα, 21 Ιουλίου 2014

Bλαντιμίρ Γιακούνιν (RZD): «Θα εντάξουμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους διεθνείς μεταφορείς»

Να εντάξει στο δίκτυο της πολυεθνικής εφοδιαστικής εταιρείας GEFCO SA, αποκλειστικού μεταφορέα και logistics σε όλο τον κόσμο της PSA Peugeot-Citroen, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπόσχεται ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) Βλαντιμίρ Γιακούνιν, εάν αποκτήσει την ελληνική εταιρεία σιδηροδρόμων.
Αυτό αναφέρει, μεταξά άλλων, σε συνέντευξη που παραχώρησε στη
«Ναυτεμπορική», ο ισχυρός άνδρας των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, ο οποίος στέλνει σαφές μήνυμα σχετικά με το ενδιαφέρον της Μόσχας για τις ελληνικές αποκρατικοποιήσεις.

Η Ρωσία, όπως προκύπτει από τη συνέντευξη, συνεχίζει να δίνει δυναμικό «παρών» στο παιχνίδι της διεκδίκησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, ενώ διατηρεί ακέραιο το ενδιαφέρον της για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, έχοντας επιλέξει να κάνει τη χώρα μας βάση και πύλη εμπορικής και οικονομικής διείσδυσης στην Ευρώπη από Βορρά και από Νότο.

Οπως έχει ξεκαθαρίσει σε όλους τους τόνους, και κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Αθήνα ο κ. Γιακούνιν, δεν ενδιαφέρεται μεμονωμένα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς μόνο αν αποκτηθεί ο έλεγχος του σιδηροδρομικού δικτύου, μαζί με τη συντήρηση και βασικές υποδομές υποστήριξης, σε συνδυασμό με την πρόσβαση στη θάλασσα, μέσω του ΟΛΘ, μπορεί να υλοποιηθεί το στρατηγικό σχέδιο που προβλέπει τη δημιουργία δικτύου συνδυασμένων χερσαίων και θαλάσσιων μεταφορών.

-Πώς θα χαρακτηρίζατε τις σχέσεις Ελλάδας - Ρωσίας σήμερα;

-Αυτή την περίοδο οι ελληνορωσικές σχέσεις έχουν θερμό και εγκάρδιο χαρακτήρα, με δυναμικά αναπτυσσόμενες πολιτικές, οικονομικές και πολιτιστικές επαφές, οι οποίες είναι σε σημαντικό βαθμό βασισμένες στις κοινές ορθόδοξες ρίζες και την ιστορική συγγένεια των χωρών μας.

Πιστεύω ότι η συνεργασία της Ελλάδας και της Ρωσίας έχει θετικές προοπτικές και μεγάλες δυνατότητες, οι οποίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν προς αμοιβαίο όφελος των χωρών

-Η έλευση σας στην Ελλάδα αναζωπυρώνει το θέμα του ενδιαφέροντος από τη ρωσική κυβέρνηση για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, την ΕΕΣΣΊΎ (R0SCΟ) και τον ΟΛΘ (λιμάνι της Θεσσαλονίκης). Θα καταθέσετε δεσμευτικές προσφορές;

-Συμμετέχοντας στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης στην Ελλάδα, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι επιδιώκουν να εξασφαλίσουν την αποτελεσματικότητα διαφορετικών περιουσιακών στοιχείων στις μεταφορές, υπό τη μορφή ενός επαρκούς και ολοκληρωμένου συμπλέγματος, καθώς η προσέγγισή μας προσβλέπει στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του ελληνικού τομέα μεταφορών. Ενδιαφερόμαστε για τις εμφανείς συνέργειες που μπορούν να εξασφαλισθούν από το επαγγελματικό management του Λιμένος Θεσσαλονίκης και των σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων, ως ενιαίου συστήματος logistics.



Υπό αυτό το πρίσμα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ROSCO και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης μας ενδιαφέρουν σε μεγάλο βαθμό και θα συμμετάσχουμε στις τελικές φάσεις των αντίστοιχων διαγωνισμών, εφόσον πληρούνται για μας όλες οι προϋποθέσεις εξαγοράς.

Βλέπω τους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους, έναν αποδεδειγμένα στρατηγικό επενδυτή, ως τον καλύτερο και με τα περισσότερα οφέλη εταίρο για την Ελληνική Δημοκρατία στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης ελληνικών περιουσιακών στοιχείων του τομέα μεταφορών.

-Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση; Σε πρόσφατη συνέντευξη σας από το Σότσι είχατε αναφερθεί σε διαφορά τιμής που αγγίζει τα 200 εκατ. ευρώ. Θα μπορούσατε να γίνεται πιο συγκεκριμένος;

-Συνεργαζόμαστε ενεργά με τους συμβούλους που έχουν προσληφθεί από το ΤΑΙΠΕΔ, έτσι ώστε να προχωρήσει η διαδικασία του διαγωνισμού σύμφωνα με τις απαιτούμενες προϋποθέσεις.

Αυτή την περίοδο εξετάζουμε προσεκτικά τα στοιχεία των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO και μελετάμε όλα τα διαθέσιμα δεδομένα, ώστε να προετοιμάσουμε την αξιολόγηση αυτών των επιχειρήσεων με βάση τα επόμενα βήματα που θα γίνουν.

Οσον αφορά την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, στις αρχές Ιουνίου του 2014 υποβάλαμε εκδήλωση ενδιαφέροντος, μαζί με τη γνωστή ελληνική επιχείρηση ΓΕΚ - Τέρνα, για να συμμετάσχουμε στην πρώτη φάση του αντίστοιχου διαγωνισμού.

Αυτή τη στιγμή το αίτημά μας εξετάζεται από τους συμβούλους της ελληνικής πλευράς. Αναμένουμε ότι θα μπορούσαμε να αρχίσουμε πολύ σύντομα να εξετάζουμε τα αρχεία και έγγραφα του ΟΛΘ.

-Η δήλωση του αρμόδιου Έλληνα υπουργού Μεταφορών ότι οι εταιρείες θα πωληθούν «καθαρές» σας ικανοποιεί;

-Είμαστε πλήρως ικανοποιημένοι με αυτή τη δήλωση και υποστηρίζουμε αυτή την προσέγγιση στη συμφωνία ιδιωτικοποίησης περιουσιακών στοιχείων. Ως πιθανοί επενδυτές, θεωρούμε πολύ σημαντικό να απαλλάξουμε τους ισολογισμούς των ιδιωτικοποιημένων επιχειρήσεων από χρέη και παθητικό που δεν συνδέονται με τις καθημερινές τους δραστηριότητες.

-Στην περίπτωση που οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι καταφέρουν να αποκτήσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχετε αναφέρει ότι στα πλάνα σας είναι η δημιουργία μιας νέας σιδηροδρομικής διόδου εμπορευμάτων μέσω γειτονικών χωρών προς την Ευρώπη, σε συνεργασία με Ευρωπαίους εταίρους. Μπορείτε να μας πείτε με ποιες εταιρείες σκέφτεστε να συνεργαστείτε;

-Λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα δομή των ευρασιατικών εμπορικών και οικονομικών σχέσεων, των μεταφορικών συνδέσεων μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών και την πιθανότητα για ενοποίηση των ελληνικών μεταφορικών δραστηριοτήτων στις ευρωπαϊκές και ευρασιατικές εμπορικές ροές, μπορούμε να επιτύχουμε την πιο ενεργό ενσωμάτωση του δικτύου σιδηροδρόμων της Ελλάδας με τους διεθνείς διαδρόμους μεταφορών.

Μια τέτοια ενσωμάτωση θα μπορούσε να εφαρμοστεί, χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες που παρέχονται από τους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους, καθώς επίσης και την αύξηση του όγκου μεταφορών μέσω του διαδρόμου Χ, που μπορεί να διευκολυνθεί. τόσο από τις δραστηριότητες της εταιρείας στον εκσυγχρονισμό των σερβικών σιδηροδρόμων. όσο και από την πιθανή είσοδο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη σιδηροδρομική αγορά των γειτονικών χωρών.

Επιδιώκουμε επίσης να προσφέρουμε, όχι μόνο «καθαρές» υπηρεσίες μεταφορών, αλλά ολοκληρωμένες λύσεις logistics, οι οποίες θα προσέφεραν κίνητρο σε περισσότερους πελάτες για να χρησιμοποιήσουν τις σιδηροδρομικές μεταφορές, οδηγώντας κατά συνέπεια σε αύξηση των αποδόσεων από επενδύσεις σε υποδομές.

Αυτό ήταν ένα από τα κίνητρα πίσω από την εξαγορά της GEFCO S.A., που πραγματοποιήθηκε ώστε να δημιουργηθεί μια τεχνολογική και οργανωτική βάση για την ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics στη Ρωσία.

Οι δυνατότητες και προοπτικές της GEFCO μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη της μεταφοράς εμπορευμάτων, μέσω των διαδρόμων διεθνούς μεταφοράς, με τη συμμετοχή των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Επιπλέον, η εταιρεία μας έχει μοναδική εμπειρία στην ανάπτυξη σιδηροδρομικών γραμμών που συνδέουν θαλάσσιους λιμένες, καθώς και στη δημιουργία δεσμών με ναυτιλιακές και φορτοεκφορτωτικές εταιρείες, διαδραματίζοντας θεμελιώδη ρόλο στο ολοκληρωμένο σύστημα μεταφορών «θάλασσα - λιμένας - επίγειες μεταφορές».

Υπό αυτό το πρίσμα, εξετάζουμε τη δυνατότητα να συνεργαστούμε με τους μεγαλύτερους διαμεταφορείς της Ευρώπης και κατασκευαστές από την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και την Ασία, καθώς επίσης και εταιρείες μεταφορών και logistics, για να προσφέρουμε τις υψηλότερης ποιότητας μεταφορικές υπηρεσίες στους δυνητικούς πελάτες

-Φοβάστε το ενδεχόμενο οι Βρυξέλλες να παίξουν αρνητικό ρόλο στην εξέλιξη των διαγωνισμών;

-Αντί να φοβάμαι, θέλω περισσότερο να πιστεύω ότι θα επικρατήσει η εποικοδομητική και ρεαλιστική προσέγγιση, αν και δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τέτοια πιθανότητα. Εν πάση περιπτώσει, πιστεύω ότι τα οφέλη για την ελληνική οικονομία και τον ελληνικό λαό πρέπει να έχουν προτεραιότητα.

-Σε ποιους τομείς (ενέργεια, τουρισμός κ.λπ.) πιστεύετε ότι υπάρχουν ευρείες προοπτικές συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών;

-Παρ' όλο που με την ιδιότητά μου ως προέδρου των Ρωσικών Σιδηροδρόμων κοιτάζω πρωταρχικά τις προοπτικές συνεργασίας των χωρών μας στον τομέα των μεταφορών, πιστεύω πως η συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Ρωσίας θα μπορούσε να αναπτυχθεί περαιτέρω και σε άλλους τομείς και να οδηγήσει σε θετικά αποτελέσματα, τόσο για την οικονομία όσο και για τον πολιτισμό.

-Πιστεύετε ότι οι εξελίξεις στην Ουκρανία θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τις σχέσεις Ευρωπαϊκής Ενωσης - Ρωσίας;

-Η εφαρμογή πιθανών επενδυτικών προγραμμάτων, καθώς επίσης και η οικονομική ενσωμάτωση με τις ευρωπαϊκές χώρες θα μπορούσαν να περιορισθούν σε μεγάλο μέρος από το αυξανόμενο πολιτικό ρίσκο που σχετίζεται με ενέργειες τρίτων χωρών σε σχέση με τη Ρωσία.

Αλλά πρέπει να σημειωθεί ότι η πολιτική των κυρώσεων ενάντια στη χώρα μας, που επιβάλλεται στους Ευρωπαίους, από την κυβέρνηση των ΗΠΑ, θα οδηγήσει στο τέλος σε οικονομικές απώλειες στην ίδια την Ευρώπη, αφήνοντας τους άμεσους εμπνευστές σε μεγάλο βαθμό ανεπηρέαστους.

Κατά συνέπεια, εμείς -τόσο Ευρώπη όσο και Ρωσία- θα δεχθούμε πιέσεις στις κοινές μας προσπάθειες και κατ' αυτόν τον τρόπο θα διαγράψουμε ουσιαστικά όλα τα σημαντικά οικονομικά επιτεύγματα και θριάμβους των προηγουμένων ετών.

Παρ' όλα αυτά, φαίνεται ότι οι ίδιες οι Ηνωμένες Πολιτείες αρχίζουν ολοένα και περισσότερο να έχουν επίγνωση των παραπάνω. Στα τέλη Ιουνίου, κορυφαίοι επιχειρηματικοί φορείς της Αμερικής -το Εμπορικό Επιμελητήριο των ΗΠΑ και η Εθνική Ενωση Κατασκευαστών- πραγματοποίησαν μια διαφημιστική καμπάνια στον αμερικανικό Τύπο, στην οποία ζητούσαν από την κυβέρνηση να εγκαταλείψει την επιβολή των μονομερών κυρώσεων εναντίον της Ρωσίας.

Η επιχειρηματική ελίτ θεωρεί ότι οι «ρωσικές» κυρώσεις δεν αποτελούν μόνο απειλή για τις αμερικανικές επιχειρήσεις, αλλά είναι παράλληλα και αντιπαραγωγικές, όσον αφορά την επίτευξη των πολιτικών στόχων των ΗΠΑ.

Είμαι σε μεγάλο βαθμό πεπεισμένος ότι, όταν λάβουμε υπόψη το παράδειγμα συνεργασίας στην ευρασιατική ήπειρο, πρέπει να αναζητήσουμε μονοπάτια αμοιβαίας ανάπτυξης, αντί αντιπαράθεσης. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου