Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

Στον αέρα η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η ρωσική RZD έχει «παγώσει» τον διαγωνισμό αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ανάγκη να προχωρήσουν οι διαδικασίες γρήγορα. Σε θετική πορεία ο κλάδος των εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα.
Θα πρέπει να γίνουν προσλήψεις.
Σε οριακό σημείο βρίσκεται πλέον ο διαγωνισμός για
την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη για πάνω από ένα χρόνο, όμως το τελευταίο διάστημα έχει «κολλήσει» για τα καλά, με αποτέλεσμα να είναι αμφίβολη η ολοκλήρωσή του.

Αιτία είναι η συμμετοχή στον διαγωνισμό, και μάλιστα με αξιώσεις, των ρωσικών σιδηροδρόμων RZD. Η εμπλοκή στις σχέσεις μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ρωσίας, εξαιτίας της κρίσης στην Ουκρανία, έχει παγώσει οποιαδήποτε εξέλιξη, καθώς θεωρείται απίθανο η ΕΕ να δώσει την έγκρισή της για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από μια ρωσική εταιρεία, η οποία μάλιστα έχει και πολύ στενή σχέση με την κυβέρνηση της χώρας.

Η ρωσική συμμετοχή στον συγκεκριμένο διαγωνισμό θεωρούταν μάλλον η ισχυρότερη έναντι των άλλων δύο συμμετοχών, από τους γαλλικούς σιδηρόδρομους και την ρουμανική Grupo Feroviar Roman. Από τη μία, η γαλλική εταιρεία δεν φαίνεται να έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον έλεγχο των δεδομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οπότε θεωρείται εξαιρετικά αμφίβολη η συμμετοχή της στην φάση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Από την άλλη, η ρουμανική εταιρεία βρέθηκε αντιμέτωπη με σοβαρά προβλήματα διαφθοράς στη χώρα της το προηγούμενο διάστημα, γεγονός που δεν την καθιστά και τον πλέον αξιόπιστο συνομιλητή για το ΤΑΙΠΕΔ και την ελληνική πλευρά συνολικά.

Δεύτερες σκέψεις

Τα δεδομένα αυτά, που δεν φαίνεται να αλλάζουν, προκαλούν δεύτερες σκέψεις και μεταξύ των λύσεων που εξετάζονται είναι η κήρυξη του διαγωνισμού ως άγονου και στην συνέχεια η επαναπροκήρυξή του με συνοπτικές διαδικασίες.
Σύμφωνα με τα όσα σημειώνουν πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν καλά την υπόθεση, η προκήρυξη του διαγωνισμού εκ νέου μπορεί να γίνει ταχύτατα, χωρίς πρόβλημα και να κληθούν οι ενδιαφερόμενοι για την κατάθεση των προσφορών τους σε μικρό χρονικό διάστημα. Οι διαδικασίες θα μπορούν να τρέξουν ταχύτερα σε σχέση με τον υφιστάμενο διαγωνισμό, καθώς δεν θα υπάρχουν σημαντικές εκκρεμότητες, αφού μέσα στον Οκτώβριο αναμένεται και η ολοκλήρωση των διεταιρικών συμβάσεων, για τις οποίες χρειάστηκε σημαντική προεργασία.
Μάλιστα εκτιμάται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει πλέον ακόμη καλύτερες δυνατότητες να προσελκύσει μεγάλες εταιρείες, αφού κατά τον έναν χρόνο που «τρέχει» ο νυν διαγωνισμός η εταιρεία έχει ενισχύσει σημαντικά τη θέση της, ιδίως στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών.

Τριπλασιασμός των εμπορικών τρένων αναμένεται το 2015

Εκείνο που επισημαίνεται με έμφαση είναι ότι οι όποιες αποφάσεις θα πρέπει να ληφθούν γρήγορα. Η διατήρηση της υφιστάμενης κατάστασης, με έναν διαγωνισμό που δεν μπορεί να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί, μόνο ζημιά μπορεί να κάνει στην εταιρεία, αφού συντελεί στην σταδιακή απαξίωσή της. Αυτό συμβαίνει γιατί δεν μπορούν να ληφθούν αποφάσεις, οι οποίες να μεταβάλουν τα βασικά στοιχεία της εταιρείας.
Την ίδια στιγμή, όμως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται σε ένα καίριο σημείο καθώς η προσπάθεια για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών πιάνει τόπο.
Στην παρούσα φάση κάθε εβδομάδα περίπου τρία τρένα της εταιρείας αναχωρούν από τις εγκαταστάσεις της Cosco στον Πειραιά για την κεντρική Ευρώπη. Η ζήτηση που υπάρχει είναι, όμως, μεγαλύτερη και η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι την επόμενη χρονιά ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί στα δέκα τρένα την εβδομάδα.
Η ανάπτυξη αυτή μπορεί να εξυπηρετηθεί, έστω και οριακά, με τις υφιστάμενες δυνάμεις προσωπικού και τροχαίου υλικού. Ωστόσο για την συνέχεια, θα πρέπει να γίνουν προσλήψεις, ενώ θα χρειαστούν παρεμβάσεις και σε ότι αφορά το τροχαίο υλικό. Αυτά όμως δεν μπορούν να γίνουν για όσο διάστημα η εταιρεία βρίσκεται «εγκλωβισμένη» σε έναν διαγωνισμό που δεν προχωρά. Πάντως, για να αυξήσει τα μεγέθη της δραστηριότητάς της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλαγές θα πρέπει να γίνουν τόσο στον ΟΣΕ, που έχει στον έλεγχό του το σιδηροδρομικό δίκτυο, όσο και στην ΕΕΣΣΤΥ, η οποία είναι επιφορτισμένη με το έργο της συντήρησης.
Να σημειωθεί τέλος ότι αυτό το διάστημα υπό επανεξέταση βρίσκεται το πλέγμα των δρομολογίων και δεν αποκλείεται να παγιωθούν αλλαγές που έγιναν την θερινή περίοδο, με λιγότερα δρομολόγια, σε γραμμές που είναι ζημιογόνες.

Μάρω Τσαντήλα
euro2dey

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου