Δεσμευτικές προσφορές για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε ή Rosco) θα ζητήσει εντός Δεκεμβρίου το ΤΑΙΠΕΔ. Κύκλοι του Ταμείου αποκρατικοποιήσεων με τους οποίους επικοινώνησε το capital.gr αναφερουν πως «οι διαγωνισμοί εισέρχονται στην τελική φάση που αναμένεται να οδηγήσει στην υποβολή δεσμευτικών προσφορών περί τα τέλη του 2014 και δεν τίθεται θέμα αναβολής, ακύρωσης ή κήρυξης του υφιστάμενου διαγωνισμού ως άγονου προ της ημερομηνίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών».
Θυμίζουν δε, πως μόνο στην περίπτωση μη υποβολής προσφορών μπορεί να κηρυχθεί άγονος ένας διαγωνισμός ενώ επιβεβαιώνουν τις πληροφορίες πως υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρων και των τριών υποψηφίων που εχουν προκριθεί για την ΕΕΣΣΤΥ και ενός εκ των τριών για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Υπενθυμίζεται πως την ΤΡΑΙΝΟΣΕ διεκδικεί ουσιαστικά μόνον η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ενώ η γαλλική και η ρουμανική που εχουν επίσης προκριθεί, πρακτικά απέχουν από τη διαδικασία. Την ίδια ώρα πολύ μεγαλύτερος είναι ο ανταγωνισμός για την ΕΕΣΣΤΥ αφού έντονα ενεργοί είναι στη διαδικασία, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, τόσο η κοινοπραξία των Ρώσων με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όσο και οι άλλοι δυο προκριθέντες, δηλαδή η κοινοπραξία της γαλλικής Alstom με την ελληνική DAMCO Energy SA και, τέλος, η γερμανική Siemens.
Σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες η ρωσική υποψηφιότητα προχωρά κανονικά και δεν συνδέθηκε με τον διαγωνισμό του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (όπως είχαν αρχικά πιέσει να γίνει οι Ρώσοι) όπου επίσης κατεβαίνει η RZD με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Σχετικά με τις πληροφορίες που θέλουν κυκλοφόρησαν στις αρχές του μήνα και ήθελαν τον διαγωνισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να βαίνει προς επανα-προκήρυξη, άλλες πηγές αναφέρουν πως «γεννήθηκαν» από την «αδιαφορία» Ρουμάνων και Γάλλων και άλλες τις συνδέουν με συμφέροντα που δεν επιθυμούν να προχωρήσει η αποκρατικοποίηση.
Για το θέμα των χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπενθυμίζεται, πως η αποκρατικοποίηση είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον ανοιχτό φακέλου της ΕΕ περί παράνομων κρατικών ενισχύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (προσδιορισμένου ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ ) και η επιτυχής εξέλιξή της αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη διαγραφή του χρέους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, τη μη επιβολή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντολής ανάκτησης της παράνομης κρατικής ενίσχυσης και το κλείσιμο του φακέλου υπό τους συνήθεις όρους και προϋποθέσεις που θέτει η ΕΕ για ανάλογες υποθέσεις.
Νομικά η εφαρμογή αυτού του πλάνου αναδιάρθρωσης και αναδιοργάνωσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (αλλά και του ΟΣΕ) προβλέπεται από το νόμο 3891/2010, την Ευρωπαϊκή νομοθεσία και τα μέτρα που κοινοποιήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αναδιάρθρωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ με σκοπό να λάβουν την έγκριση για τη χορήγηση κρατικών ενισχύσεων βάσει των Κατευθυντήριων Γραμμών της ΕΕ για τη διάσωση και αναδιάρθρωση προβληματικών επιχειρήσεων.
Από το ΤΑΙΠΕΔ σημειώνεται πως το τελευταίο τετράμηνο προχώρησε και ολοκληρώθηκε η καταγραφή και αξιολόγηση του ενεργού τροχαίου υλικού που παρήγαγε 1900 κωδικούς (τροχαίο υλικό, όπως άμαξες, μηχανές κλπ).
Παράλληλα προχωρά η αναμόρφωση του συμβατικού πλαισίου για τη λειτουργία των ελληνικών εταιρειών που εμπλέκονται στους σιδηροδρόμους με το οποίο θα ρυθμίζονται σε όρους και με πρακτικές αγοράς οι εμπορικές και επιχειρηματικές σχέσεις μεταξύ τους. Σε αυτή εντάσσονται και η νέα 5ετής σύμβαση ΥΓΟΣ (Δημόσιο – ΤΡΑΙΝΟΣΕ), η νέα 10 ετής Σύμβαση Συντήρησης Τροχαίου Υλικού (ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ), η νέα Σύμβαση Μίσθωσης ΤΥ (ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Δημόσιο) και οι συμβάσεις μίσθωσης ακινήτων από ΕΕΣΣΤΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΓΑΙΑΟΣΕ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου