Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 5 Απριλίου 2015

Ενα ατύχημα με κόστος 10 ώρες, 200 χιλιόμετρα και νέα «κενά»

Εμείς λέμε :  Mέχρι να έχουμε 25 τρένα την ημέρα , ας προσπαθήσουμε να βγάλουμε το ένα (και αυτό με το ζόρι).Γιατί σε λίγο κοιτάζοντας το 2020 , θα ξεχάσουμε το καλοκαίρι του 2015 όπου μηχανοδηγοί δεν θα υπάρχουν και όπου η υποδομή(και όχι μόνο) εξαιτίας του Νόμου 3891 θα καταρρέει κυριολεκτικά.
«Εως το 2020 θα φτάσουμε τα 25 τρένα την ημέρα με βάση τους ρυθμούς ανάπτυξης των υποδομών και της διακίνησης στο λιμάνι του Πειραιά», σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος.
Εδώ και λίγες ημέρες τα εμπορευματοκιβώτια που έρχονται από την Ασία στον Πειραιά με προορισμό την Ευρώπη περνούν από Βουλγαρία για να
ξαναβρούν τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα των ελληνικών εξαγωγών στο ύψος του Δούναβη στη Σερβία. Η παράκαμψη, που προσθέτει περίπου 200 χιλιόμετρα στο σύνηθες δρομολόγιο και δέκα επιπλέον ώρες, είναι η μόνη οδός για τις περισσότερες από πέντε εμπορικές αμαξοστοιχίες την εβδομάδα που ξεκινούν από το λιμάνι του Πειραιά με κατεύθυνση την Ευρώπη. Και αυτό, διότι στο 29ο χιλιόμετρο Θεσσαλονίκης - Ειδομένης η υποδομή της σιδηροτροχιάς διαβρώθηκε από τις συνεχιζόμενες βροχοπτώσεις με αποτέλεσμα να βυθιστεί σε μήκος 800 μέτρων και σε κάποια σημεία να κρέμεται κυριολεκτικά στον αέρα.

Είναι το σημείο που προ εβδομάδος εκτροχιάστηκαν τα 26 από τα 34 βαγόνια εμπορικής αμαξοστοιχίας που μετέφερε κοντέινερ της Sony, τα οποία είχαν πριν από λίγες ώρες εκφορτωθεί στον Πειραιά με προορισμό την Ουγγαρία. Το ευτύχημα ότι δεν υπήρξαν θύματα δεν επισκιάζει το γεγονός πως οι ελληνικές σιδηροδρομικές υποδομές όπως προκύπτει χρειάζονται επειγόντως αναβάθμιση και τα κλιμάκια συντήρησης και ελέγχου αύξηση της στελέχωσής τους.

Ολόκληρο το διαμεταφορικό μοντέλο, που έχει ως επίκεντρό του τον Πειραιά, έχει βασιστεί στη μεγάλη εξοικονόμηση χρόνου που εξασφαλίζει. Ομως τώρα θα χρειαστούν έως και δύο μήνες για να αποκατασταθεί η γραμμή στο σημείο αυτό, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., Θανάση Ζηλιασκόπουλο. Το 29ο χιλιόμετρο Θεσσαλονίκης - Ειδομένης δεν ήταν ένα από τα γνωστά προβληματικά σημεία του δικτύου, αφού το πρόβλημα ανέκυψε από τη ροή υπογείων υδάτων. Αντιθέτως, υπάρχουν δεκάδες αλλά προβλήματα στο δίκτυο, που παραμένει σε πολλά και μεγάλα κομμάτια του χωρίς ηλεκτροδότηση.

Οπως εξηγεί στην «Κ» ο Θ. Ζηλιασκόπουλος, άμεση προτεραιότητα είναι να ολοκληρωθούν και να παραδοθούν τα έργα ηλεκτροδότησης του δικτύου ώστε να βελτιωθούν οι ταχύτητες και το κόστος λειτουργίας των συρμών. Κάτι που παράλληλα θα βελτιώσει κάθετα και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του συνόλου του δικτύου εφόσον θα αποσυρθούν σταδιακά οι ντιζελομηχανές. Η κορυφαία προτεραιότητα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η παράδοση του έργου ηλεκτροδότησης της γραμμής στο τμήμα Αθήνας Τιθορέας και ακολουθεί, βέβαια, η ηλεκτροδότηση όλου του κεντρικού άξονα. Παράλληλα, ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπογραμμίζει πως πρέπει να γίνει τάχιστα η αναβάθμιση του τμήματος Θεσσαλονίκης - Προμαχώνα ενώ, βέβαια, πρέπει να επισπευσθούν οι διαδικασίες και για τον οριζόντιο άξονα από την Αλεξανδρούπολη. 

Αναβάθμιση 

Οι προοπτικές των ελληνικών σιδηροδρομικών μεταφορών έχουν αναβαθμιστεί σημαντικά από την ανάδυση του Πειραιά σε κύριο λιμάνι εισόδου των ασιατικών εισαγωγών. «Σήμερα κάνουμε 25 τρένα τον μήνα και σύντομα θα κάνουμε 40 τρένα την ημέρα. Πρέπει το δίκτυο να μπορεί να ανατρέξει αυτή την αύξηση των δρομολογίων. Εως το 2020 θα φτάσουμε τα 25 τρένα την ημέρα με βάση τους ρυθμούς ανάπτυξης των υποδομών και της διακίνησης στο λιμάνι του Πειραιά», σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος. Ηλεκτροδότηση, τηλεδιοίκηση και άλλες παρεμβάσεις είναι απαραίτητες άμεσα. Και για αυτά τα έργα υπάρχει χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά ταμεία και πόρους.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήδη καρπώνεται τα οφέλη της αυξημένης εμπορευματικής κίνησης από τον Πειραιά. Σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες, ο κύκλος εργασιών της το 2014 διαμορφώθηκε στα επίπεδα των 148 εκατομμυρίων ευρώ ενώ παράλληλα τα κέρδη της αναμένεται να διαμορφωθούν άνωθεν των 2,2 εκατ. ευρώ. 

Υπενθυμίζεται πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ROSCO, η εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, τελούν υπό ιδιωτικοποίηση από το ΤΑΙΠΕΔ και μάλιστα εμπίπτουν σε εκείνες που η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να ολοκληρώσει σύμφωνα με τη συνεννόηση της 20ής Φεβρουαρίου. Στην τελική φάση συμμετέχουν η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων JSC Russian Railways με τη GEK Τέρνα και η ρουμανική Grup Feroviar Roma η οποία συνεργάζεται με την αμερικανική Watco Companies.

Kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου