Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2015

Το μπλόκο στην Ειδομένη «εκτροχιάζει» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Απώλειες 2 εκατ. ευρώ

Ο δρόμος του μεταξιού έγινε... δύσβατος στο Κιλκίς και το «πείραμα» να καταστεί η Ελλάδα διεθνές κέντρο εμπορίου κινδυνεύει με αποτυχία, σύμφωνα με το «Έθνος».

Το «έμφραγμα» που προκάλεσε στις εμπορευματικές μεταφορές ο επί δύο εβδομάδες αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, από περίπου 1.500 οικονομικούς μετανάστες, εξαιτίας
της άρνησης των Αρχών της ΠΓΔΜ να τους επιτρέψουν τη διέλευση, απειλεί τα «χρυσά» συμβόλαια με πολυεθνικούς κολοσσούς, όπως η Hewlett Packard και η Sony, που επέλεξαν τον Πειραιά και τους ελληνικούς σιδηρόδρομους ως όχημα για τη μεταφορά των προϊόντων τους προς την Κεντρική Ευρώπη.


Το κύρος του Πειραιά, ως η νέα εμπορευματική πύλη δοκιμάζεται, θέτοντας εν αμφιβόλω τα μεγαλόπνοα σχέδια για την ένταξη του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας μας στον νέο δρόμο του μεταξιού, που εξασφαλίζει την πρόσβαση της Ασίας στις αγορές της Δύσης.
Δεκάδες τρένα με εκατοντάδες βαγόνια εγκλωβίστηκαν σε ελληνικό κυρίως έδαφος με κατεύθυνση την Ευρώπη μέσω Σκοπίων, μεταφέροντας μεταξύ άλλων προϊόντα μεγάλων πελατών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως η Cosco, η Hewlett Packard, η Sony, η ΖΤΕ και η Huawei, αλλά και ελληνικών εξαγωγικών εταιρειών.

Η συνεργασία με τις πολυεθνικές εταιρείες κρέμεται από μια κλωστή, ενώ η Cosco, που αποτελεί τον βασικό εταίρο στις συμφωνίες μεταφοράς των ηλεκτρονικών προϊόντων προς τα ευρωπαϊκά εργοστάσια συναρμολόγησής τους, θα διεκδικήσει, από την ελληνική εταιρεία του Δημοσίου, τις ζημίες που υπέστη εκείνη από το επιπρόσθετο κόστος μεταφοράς.

Εγκλωβίστηκαν 27 τρένα

Οι απώλειες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ -που μετά πολλών κόπων κατάφερε να περάσει τα τελευταία δύο χρόνια σε τροχιά κερδοφορίας - προσεγγίζει τα 2 εκατομμύρια ευρώ - ωστόσο η μεγάλη ζημιά έχει να κάνει με την αξιοπιστία της εταιρείας, που αδυνατεί να εκτελέσει τα δρομολόγια, αλλά και του ελληνικού εμπορικού δρόμου που φιλοδοξεί να συνδέσει την Ασία με την Κεντρική Ευρώπη.

Η εναλλακτική δίοδος για τα βαγόνια των ελληνικών σιδηροδρόμων περνούσε μέσα από τη Βουλγαρία, αλλά χάθηκε χρόνος, γιατί οι Βούλγαροι δεν είχαν ικανή χωρητικότητα σε επίπεδο μηχανών και μηχανοδηγών, με αποτέλεσμα -όπως αναφέρει στην «Οικονομία» του «Εθνους της Κυριακής» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, τις δύο πρώτες ημέρες να εγκλωβιστούν 27 τρένα με συνολικά 800 βαγόνια.

Εξάλλου, το δρομολόγιο που ακολουθήσαμε αναγκαστικά για να απεγκλωβιστούν τα τρένα περνούσε από τον Στρυμόνα, τα Κούλατα Βουλγαρίας και τη Σερβία με τελικό προορισμό την Κεντρική Ευρώπη. Μια διαδρομή μεγαλύτερη χρονικά κατά 24 ώρες και ακριβότερη κατά τουλάχιστον 10.000 ευρώ για κάθε τρένο.

Το πρόβλημα, ωστόσο, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, δεν είναι τόσο η οικονομική αποζημίωση των εταιρειών, αλλά η έντονη δυσαρέσκεια και η απώλεια εμπιστοσύνης των πολυεθνικών πελατών.

Είναι διάχυτη πλέον η εκτίμηση ότι οι συμφωνίες που «ξεκλειδώνουν» τις προοπτικές της χώρας να αναβαθμιστεί σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο κρέμονται από μια κλωστή.

Εφόσον συνεχιστεί η κατάληψη των σιδηροδρομικών γραμμών στα σύνορα της χώρας, είναι πλέον πιθανόν οι μεγάλοι πελάτες της Cosco και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι συμφωνίες με τους οποίους παραβιάζονται και τα συμβόλαια είναι στον αέρα, να διακόψουν τη συνεργασία τους με την Ελλάδα και να κλείσει με άδοξο τρόπο ο ελληνικός δρόμος του μεταξιού.

Εμφραγμα στο λιμάνι

Πολλά φορτία με προορισμό την Ευρώπη, που μεταφέρονται σιδηροδρομικώς μέσω Σκοπίων, παραμένουν εγκλωβισμένα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης καθώς είναι χαμηλής αξίας προϊόντα και δεν συμφέρει τους πελάτες να επωμισθούν το επιπλέον κόστος μεταφοράς μέσω άλλης οδού.

Επίσης, πολλές εξαγωγικές εταιρείες βλέποντας να χάνουν τις ημερομηνίες παράδοσης, δεν είχαν άλλη επιλογή από την επιστροφή των προϊόντων τους στη Θεσσαλονίκη και την επαναδρομολόγηση μέσω Βουλγαρίας, μια διαδρομή που είναι κατά τουλάχιστον 20% ακριβότερη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου