Αντιμέτωπη με σοβαρά προβλήματα, που απειλούν ακόμη και τη βιωσιμότητά της, βρίσκεται η ΣΤΑΣΥ, η εταιρεία διαχείρισης του δικτύου του Μετρό, του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και του Τραμ.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, τα δείγματα γραφής της νέας διοίκησης της Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε., φέρεται να μην ικανοποιούν τα συνδικαλιστικά
σωματεία τα οποία την περασμένη Πέμπτη προχώρησαν σε (μία ακόμη) προειδοποιητική στάση εργασίας. Την ίδια στιγμή, τα κακώς κείμενα στην πρώην Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας (ΑΜΕΛ) την οποία έχει απορροφήσει η ΣΤΑΣΥ αυξάνονται και πληθύνονται.
Αλώβητο το βαθύ κράτος
Δεν είναι τυχαίο ότι σε κοινή ανακοίνωσή τους η Ένωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ και το Σωματείο Ηλεκτροδηγών & Λοιπών Εργαζομένων Κίνησης στη ΣΤΑΣΥ κάνουν λόγο για ένα "διοικητικό κομματικό μηχανισμό, που συγκροτήθηκε, αναπτύχθηκε και συντηρείται μέσω της ευνοιοκρατίας, της αδιαφάνειας, της απραξίας και της εκδικητικότητας" τον οποίο ούτε οι νέοι επικεφαλής της εταιρείας φαίνονται διατεθειμένοι να αντιμετωπίσουν.
"Το σύστημα, που έχει δημιουργηθεί και "βουλιάζει" την εταιρεία, παραμένει "ζωντανό" και διατηρεί τον ολοκληρωτικό έλεγχο των ανώτερων, μεσαίων και κατώτερων κλιμακίων" σημειώνουν τα σωματεία.
Αφορμή για τα πυρά των σωματείων κατά της νέας διοίκησης της ΣΤΑΣΥ, που συμπληρώνει μόλις τρεις μήνες, αποτελεί η φερόμενη πρόθεση του διευθύνοντα συμβούλου -χημικού μηχανικού και επιλογή του υπουργού Υποδομών Χρ.Σπίρτζη- Γιάννη Σκουμπούρη να καταργήσει άρθρα της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, κίνηση που θα μπορούσε να οδηγήσει σε περικοπές μισθολογικών αποδοχών.
Ελλείμματα
Ωστόσο, η συλλογική σύμβαση εργασίας φαίνεται να αποτελεί μόνο την κορυφή του παγόβουνου. Η ΣΤΑΣΥ, που απασχολεί περίπου 2.700 άτομα, εμφάνισε έλλειμμα ύψους 24,5 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ, σύμφωνα με πληροφορημένες πηγές, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς μεγάλη ΔΕΚΟ αγγίζουν τα 20 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, η πρώην Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας (ΑΜΕΛ) έχει πάψει να πληροί τις προδιαγραφές διαχείρισης ποιότητας (ISO 9000:2008), ενώ ρουτίνα αποτελούν οι διορισμοί στο Μετρό ατόμων με προσόντα άσχετα με το αντικείμενο της προβλεπόμενης θέσης όπως και η διεξαγωγή "φωτογραφικών" διαγωνισμών για την εκμίσθωση χώρων σε σταθμούς (του Μετρό) για εμπορική χρήση.
Ακόμη, όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές, έξι χρόνια μετά από την κλοπή, με την απειλή καλάσνικοφ, ποσού της τάξης των 250.000 ευρώ από το σταθμό Εθνικής Άμυνας και με μέθοδο που φανερώνει ενδείξεις εσωτερικής πληροφόρησης, παραμένει άγνωστη η κατάληξη των ερευνών.
Όλα αυτά όταν βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα των Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης για τον εντοπισμό κυκλώματος στους κόλπους της ΣΤΑΣΥ που πωλούσε εισιτήρια τα οποία προορίζονταν για καταστροφή.
Δημήτρη Δελεβέγκος - capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου