Διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης: «Έχουμε δεσμευτεί δημόσια ότι μέχρι τέλη Ιουνίου το έργο θα έχει ολοκληρωθεί»
Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο ξεκινούν οι εργασίες στη σιδηροδρομική γραμμή.
Από τις 25 Σεπτεμβρίου 2016 έχει να διέλθει επιβατηγό τρένο από τους
σταθμούς μεταξύ Δράμας και Αλεξανδρούπολης, καθώς αυτό το κομμάτι του σιδηρόδρομου έχει κλείσει, με επίσημη ανακοίνωση της ΟΣΕ. Ο λόγος είναι η αναβάθμιση του σιδηρόδρομου, ώστε να πληρούνται οι προϋποθέσεις ασφαλείας και να αποφεύγονται εκτός από τους κινδύνους και ...οι βραδυπορίες.
Παρόλα αυτά, το γεγονός ότι δεν έχουμε δει καμία κινητικότητα εργατών στον χώρο, μας δημιούργησε εύλογες απορίες αναφορικά με το αν το έργο προχωράει ή ...κάπου «κόλλησε» στη γραφειοκρατία.
Σε τηλεφωνική μας επικοινωνία με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΕ Κωνσταντίνο Πετράκη, είχαμε τη δέσμευση ότι οι διαδικασίες κινούνται βάσει προγράμματος και το έργο θα έχει υλοποιηθεί εντός του 9μηνου που είχε καθοριστεί ως χρονοδιάγραμμα. «Έχουμε δεσμευτεί δημόσια, όταν έγινε η αναγγελία του κλεισίματος της γραμμής, στη Δράμα, ότι μέχρι τέλη Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί όλο το έργο. Βεβαίως, προοδευτικά είναι πιθανό να αρχίσουν και νωρίτερα να κυκλοφορούν κάποιες επιβατικές αμαξοστοιχίες. Αυτό δεν σημαίνει πως η γραμμή δεν θα είναι κυκλοφορίσιμη και νωρίτερα, απλώς η κυκλοφορία θα γίνεται πιο αργά», μας εξηγεί για την προοδευτικότητα του έργου, ενώ για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται αυτό τον καιρό, μας πληροφορεί ότι οι εργασίες αναμένονται να ξεκινήσουν το συντομότερο. «Έχουμε βρει τον εργολάβο, και η ανάθεση έγινε στις 6 Φεβρουαρίου.
Όμως, οι διαδικασίες που επιβάλλει ο νόμος σε οποιαδήποτε δημόσια σύμβαση δεν είναι μόνο χρονοβόρες, αλλά και πολύπλοκες. Αυτό το διάστημα περιμένουμε την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την ανάθεση και τη νομιμότητα της σύμβασης. Μόλις έρθει, που υποθέτω ότι θα γίνει -με μια μικρή επιφύλαξη- την άλλη εβδομάδα, τότε μπορούν να ξεκινήσουν οι εργασίες», λέει ο κ. Πετράκης. Δυστυχώς στην Ελλάδα τα δημόσια έργα περνούν από «χίλια κύματα» γραφειοκρατίας, που τα καθυστερούν χαρακτηριστικά, χωρίς φυσικά να ευθύνονται οι εταιρίες.
Οι επιβατικές αμαξοστοιχίες μπορεί να μην κυκλοφορούν, δεν ισχύει όμως το ίδιο για τις εμπορικές, η κίνηση των οποίων γίνεται κανονικά, απλώς με ειδικούς όρους και αρκετά αργή κίνηση, προκειμένου να αποφευχθεί τυχόν ανατροπή.
Τελικός στόχος του έργου, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Πετράκη, είναι «η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, ώστε να κυκλοφορούν οι αμαξοστοιχίες με ασφάλεια και χωρίς βραδυπορίες λόγω κακοτεχνιών ή ρίσκων πάνω στη γραμμή. Όταν η ταχύτητα μελέτης αναφέρει ότι το τρένο θα διέρχεται με 80χλμ, αυτό σημαίνει πως θα διέρχεται με 70 για λόγους ασφάλειας κι όχι με 40 που θα δημιουργούσαν βραδυπορία».
ΜΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ Η ΣΥΝΔΕΣΗ
Η σύνδεση από Έβρο μέχρι Δράμα συνεχίζει να γίνεται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά με ...λεωφορεία, τα οποία μισθώνει γι’ αυτό το σκοπό η εταιρία. Τα λεωφορεία έχουν αφετηρία από τους σιδηροδρομικούς σταθμούς, ενώ, αν προγραμματίζετε ταξίδι μακρύτερο από το νομό Δράμας, αυτό συνεχίζεται κανονικά με το τρένο.
«Τα λεωφορεία λειτουργούν κανονικά και μέχρι στιγμής δεν έχουμε δεχτεί κάποιο παράπονο από ενδιάμεσο σταθμό ή κάποιον επιβάτη ότι δεν εξυπηρετήθηκε. Δεν έχουμε ....θαύματα, ούτε δισεκατομμύρια, αλλά προσπαθούμε με τα μέσα που έχουμε», καταλήγει ο διευθύνων σύμβουλος.
Η ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
Μπορεί η δέσμευση για το 9μηνο να είναι και πάλι ρητή, από την άλλη, σε τηλεφωνική μας επικοινωνία με εργαζομένους, οι τελευταίοι ανέδειξαν τη δυσπιστία τους, αναφορικά με την τήρηση του χρονοδιαγράμματος.
Διονύσιος Βοριάς - xronos.Gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου