Ένα απο τα ερωτήματα που προκύπτουν φυσικά είναι και αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενημερώνει τα πληροφοριακά συστήματα του ΣΕΠΕ (Εργάνη)για τις υπερωρίες που θα κληθεί να πραγματοποιήσει το προσωπικό,γιατί σε διαφορετική περίπτωση ενδέχεται να βγούν όλες παράνομες!
Πολλοί συνάδελφοι έχουν επικοινωνήσει μαζί μας αναρωτόμενοι για
τον νέο τρόπο υπολογισμού των υπερωριών με το πέρασμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ιδιωτικό δίκαιο.
Οι υπερωρίες χωρίζονται σε 2 κατηγορίες
Στην υπερεργασία και στην υπερωρία (νόμιμη - παράνομη).
Τρόπος υπολογισμού
Για να βρούμε τις νέες τιμές πρέπει να υπολογίσουμε το ωρομίσθιο μας.
Για να βρούμε λοιπόν το ωρομίσθιο απο όπου προκύπτει η υπερεργασία ή η υπερωρία διαιρούμε το μισθό μας (τακτικές αποδοχές) /25 και στην συνέχεια πολλαπλασιάζουμε *6.
Στην συνέχεια διαιρούμε το αποτέλεσμα με τις ώρες εβδομαδιαίας απασχόλησης (στην περίπτωση μας 40,αφού στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ισχύει το πενθήμερο).
Παράδειγμα
Εργαζόμενος με τακτικές αποδοχές 1600 Ευρώ (1350 Βασικός μισθός, 150 επικίνδυνο, 50 οικογενειακό, 50 προσωπική διαφορά).
Διαιρούμε 1500/25 = 60 κατόπιν πολλαπλασιάζουμε *6 , και διαιρούμε το αποτέλεσμα με τις ώρες εργασίας 360/40 =9
Άρα το ωρομίσθιο του με το οποίο θα υπολογίζουμε τις τιμές των υπερωριών είναι 9 Ευρώ
Στην περίπτωση της υπερεργασίας, δηλαδή όταν ο εργαζόμενος απασχολείται ΜΟΝΟ για 5 ώρες υπερωριακά την εβδομάδα, η τιμή της υπερωρίας είναι 9 Ευρώ * 20% προσαύξηση = 10. 8 Ευρώ
Σε περίπτωση που ο εργαζόμενος απασχοληθεί πέραν των 5 ωρών εβδομαδιαίως υπερωριακά, οι επιπλέον υπερωρίες υπολογίζονται πλέον με προσαύξηση 40 % Δηλαδή 9 Ευρώ *40% = 12.6 Ευρώ
Ωστόσο αν ετησίως υπερβεί τις 120 ώρες υπερωρίας η προσαύξηση ανέρχεται στο 60% .
Δηλαδή 9 Ευρώ *60% = 14.4 Ευρώ η ώρα
Τέλος
Σύμφωνα με το άρθρο 74, Ν.3863/2010 για κάθε ώρα που πραγματοποιείται και δεν θα τηρηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες του Ν.4225/2014 θεωρείται κατ' εξαίρεση υπερωρία (μη νόμιμη) και καταβάλλεται στο μισθωτό αποζημίωση ίση με το καταβαλλόμενο ωρομίσθιο προσαυξημένο κατά 80%.
Θα έχει ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι προετοιμασμένη για να τηρήσει τις προβλεπόμενες διατάξεις.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου