Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2022

Λιμενεργάτες Λίβερπουλ: Γιορτάζουν για τις αυξήσεις 14,3%-18,5% | Η στρατηγική του Συνδικάτου

Το Συνδικάτο Λιμενεργατών «Unite» και οι λιμενεργάτες του Λίβερπουλ που απασχολούνται στο Peel Ports, μετά τις νέες απεργιακές και δυναμικές κινητοποιήσεις που πραγματοποίησαν (24 Οκτώβρη-7 Νοέμβρη), ανακοίνωσαν ότι πέτυχαν αυτό για το οποίο αγωνίζονταν:
αυξήσεις 14%-18% στους μισθούς, αυξήσεις πάνω από το ποσοστό που τρέχει ο βρετανικός πληθωρισμός | Επιμέλεια: Γιώργης Χρήστου 

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο των Δικαιωμάτων των Εργαζομένων – IER, σε μαζική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στις αποβάθρες, περίπου 600 εργαζόμενοι ψήφισαν συντριπτικά υπέρ της συμφωνίας, η οποία αποτέλεσε αντικείμενο διαπραγμάτευσης νωρίτερα αυτή την εβδομάδα. Οι λιμενεργάτες θα συνεχίσουν τώρα να εργάζονται κανονικά, τερματίζοντας ένα κύμα κλιμακούμενων απεργιακών κινητοποιήσεων που ξεκίνησε από τις 19 του περασμένου Σεπτέμβρη.

Πρόκειται για μια πολύ σημαντική νίκη για τα μέλη της «Unite» στις προβλήτες του λιμανιού στο Λίβερπουλ. Η αποφασιστική στάση των λιμενεργατών στην απεργία και στην περιφρούρησή της αλλά και η στρατηγική του Συνδικάτου ανάγκασαν την εταιρεία να κάνει το σωστό, να συμφωνήσει στις αυξήσεις, σημείωσε ανάμεσα στα άλλα η γενική γραμματέας του «Unite, Σάρον Γκράχαμ. Παράλληλα, τόνισε ότι Συνδικάτο, θα συνεχίσει να αγωνίζεται για θέσεις εργασίας, αμοιβές και συνθήκες και να υπερασπίζεται τους εργαζόμενους αμείλικτα.

Υπενθυμίζεται πως η ιδιοκτήτρια του λιμανιού Peel Holdings έδινε αυξήσεις στους μισθούς, περίπου 10,2%. Ωστόσο, το Συνδικάτο τόνιζε ότι η αύξηση ήταν μόνο περίπου 8,2% και στην πραγματικότητα ισοδυναμούσε με μείωση των αμοιβών σε πραγματικούς όρους σε σύγκριση με το ποσοστό πληθωρισμού (12,3%). Μάλιστα, είχε κατηγορήσει την εργοδοσία για «αναξιόπιστη συμπεριφορά» και για «προσπάθειές της να απειλήσει το εργατικό δυναμικό», οι οποίες το μόνο που καταφέρνουν είναι «να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων».

Η σκληρή δουλειά και η αλληλεγγύη των μελών και των αντιπροσώπων μας στο Peel Ports, σε συνδυασμό με τη στρατηγική τακτική της Ένωσης, απέδωσε καρπούς, σημείωσε από την πλευρά του ο εθνικός υπεύθυνος μεταφορών του Unite, Μπόμπι Μόρτον, συμπληρώνοντας ότι: αυτή η νίκη είναι άλλη μια υπενθύμιση του γιατί όσοι θέλουν να βελτιώσουν την αμοιβή και την επαγγελματική τους ζωή πρέπει να ενταχθούν στο Unite και να γίνουν μέρος του αγώνα για μια καλύτερη συμφωνία.

Ποια ήταν η στρατηγική του Συνδικάτου και της Σάρον Γκράχαμ; Όπως αναφέρει το Ινστιτούτο των Δικαιωμάτων των Εργαζομένων – IER, η έρευνα «φύλλο και χαρτί» που έκανε για τα οικονομικά τις εταιρείας, στο σύνολό τους. Προσέλαβε ορκωτούς λογιστές και οικονομολόγους προκειμένου να βρει μαύρα ταμεία, παράνομες αποφάσεις, κάθε μελανό σημείο της εταιρείας, ώστε να την καταστήσει υπόλογη στη βρετανική κοινωνία και όχι μόνον. Η επιχείρηση οργανώθηκε παρά πολύ καλά, και αυτό φαίνεται από το αποτέλεσμά της: κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους πάνω από το 81% των περισσότερων από 450 διαφορών να κερδηθούν και 200 εκατομμύρια λίρες να «περάσουν» στις τσέπες των εργαζομένων.

Αξίζει να σημειωθεί πως το λιμάνι του Λίβερπουλ, ένα από τα κομβικά της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο Ηνωμένο Βασίλειο, αντιμετώπισε μια σειρά από απεργιακές ενέργειες τους τελευταίους μήνες με τους μεταφορείς να αναγκάζονται να εκτελούν εκ νέου δρομολογήσεις προς άλλα λιμάνια γύρω από τα βρετανικά νησιά. Ενώ εξαιτίας των μισθολογικών διαφορών πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι απεργία και στο στο κορυφαίο boxport της χώρας, το Felixstowe.


Πηγή

1 σχόλιο:

  1. Τα συνδικάτα ΜΠΟΡΟΥΝ. Νίκες χρειαζόμαστε και σωστή στρατηγική. Όταν άλλοι ασχολούνται με μάχες οπισθοφυλακής και τοποθετήσεις που δεν τους "άρεσαν" (που στην ουσία επιβεβαίωσαν την θέση του Σωματείου μας και ασφαλώς ΔΕΝ αποτελούν Διευθυντικό Δικαίωμα, αλλά αποκατάσταση της εταιρικής δικαιοσύνης απέναντι σε συνάδελφο μας), εμείς κοιτάζουμε τι συμβαίνει στον κόσμο και με το βλέμμα στραμμένο στους νέους μηχανοδηγούς και συναδέλφους στην Ηellenic Train. Η νέα επιχειρησιακή ΣΣΕ στην Hellenic Train πρέπει να λαμβάνει υπόψην τα θέλω και τις ελπίδες της νέας γενιάς εργαζομένων της. Το όνειρο των νέων για δυνατότητα απόκτησης στέγης, δημιουργία οικογένειας, οικονομικής ανεξαρτησίας, αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας με καλές αποδοχές πρέπει να αποτελεί οδηγό για τα συνδικάτα στην Ελλάδα. Για να αποκατασταθεί στην χώρα η σχέση εμπιστοσύνης συνδικάτων - εργαζομένων και να ενταχθούν ενεργά σε αυτά οι νέοι. Ως Σωματείο και σχέδιο έχουμε και όραμα για την νέα γενιά και θα δώσουμε σύντομα την μάχη για την υλοποίηση του!
    Κώστας Γενιδούνιας

    ΑπάντησηΔιαγραφή