Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2023

ΟΣΕ : «Αναβιώνουν σκάνδαλο του σκραπ και μαύρα βαγόνια»;

 
Ξεκινά σήμερα στην Βουλή η συζήτηση για τους μάρτυρες στην Εξεταστική Επιτροπή για το έγκλημα των Τεμπών και την κατάσταση στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο από το 1997 μέχρι σήμερα. Η αποδοχή της πρότασης  για έρευνα σε βάθος χρόνου ενδέχεται να μας ξαναθυμίσει υποθέσεις -ΣΚΑΝΔΑΛΑ που είχαν συγκλονίσει τους σιδηροδρομικούς κατά

την διακυβέρνηση της καταστροφικής περιόδου  2004/2009 και σε αυτές είχαν κατηγορηθεί ομάδες εργαζομένων και έχει  καταδικαστεί -αμετάκλητα- και γαλάζιος κορυφαίος συνδικαλιστής. 

Οι πλέον χαρακτηριστικές της περιόδου εκείνης του σκράπ το 2008 και τα "μαύρα βαγόνια" μετά την σύγκρουση επιβατικής και μέρους εμπορευματικής αμαξοστοιχίας στον Ασωπό το 2008 επίσης. 

ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ τι έγραφε η Καθημερινή το 2008 για το σκάνδαλο του σκράπ (ΕΔΩ)

Προσφορές που κατατίθενται χωρίς να έχουν προκηρυχθεί οι σχετικοί διαγωνισμοί, ποσότητες αποκομιδής σκραπ, που στην πορεία αυξομειώνονται και καταλήγουν ακόμα και σε παρατηρήσεις, όπως «για όσο επιπλέον (υλικό) ήθελε βρεθεί», και έγγραφα κατακύρωσης διαγωνισμών, που αποτελούν αντικείμενο συρραφής, συνθέτουν ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα των ελληνικών σιδηροδρόμων, ξεχειλώνοντας ακόμη περισσότερο τις ζημιές του Οργανισμού. Η διαχείριση του σκραπ (παλαιό τροχαίο υλικό) φαίνεται ότι «εξασφάλισε» οικονομικά ιδιώτες και στελέχη του ΟΣΕ για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ο τρόπος της παραποίησης των στοιχείων είναι σχεδόν πανομοιότυπος στην πλειονότητα των περιπτώσεων, όπως καταδεικνύει το πόρισμα των επιθεωρητών του υπουργείου Μεταφορών και Οικονομικών, που παρουσιάζει σήμερα η «Κ».

Παραδείγματα

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση διαγωνισμού που προκηρύχθηκε τον Δεκέμβριο του 2006, ενώ οι προσφορές κατατέθηκαν ένα μήνα νωρίτερα, τον.. . Νοέμβριο του ίδιου χρόνου. Συγκεκριμένα, η πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή στον πρόχειρο πλειοδοτικό διαγωνισμό απεστάλη στις 19 Δεκεμβρίου 2006 και οι προσφορές, που σύμφωνα με το σχετικό πόρισμα παρουσιάζουν «αξιοσημείωτη γραφολογική ομοιότητα», κατατέθηκαν στις.. .20 Νοεμβρίου 2006. Παράλληλα, το κείμενο της πρόσκλησης συμμετοχής δεν περιέχει εκποιούμενη ποσότητα σκραπ, δηλαδή δεν αναφέρεται η ποσότητα υλικού (παλαιό τροχαίο υλικό και σίδερα), που θα αναλάμβανε να συλλέξει η εταιρεία. Ωστόσο, στο έγγραφο κατακύρωσης του διαγωνισμού (2630266/19-01-2007) αναφέρεται εκποιούμενη ποσότητα 105 τόνων. Στη συνέχεια, εκδίδεται ενημερωτικό – εισηγητικό σημείωμα επέκτασης της σύμβασης για επιπλέον ποσότητα 200 τόνων, ενώ την επόμενη ημέρα, στις 25 Απριλίου 2007, αποστέλλεται το ίδιο έγγραφο (4289821/25-04-2007) στο οποίο έχει διαγραφεί με στιλό η ποσότητα (200 επιπλέον τόνων) και αντικαθίσταται με τη φράση «… για όσο επιπλέον σκραπ ήθελε βρεθεί». Οσον αφορά την υπογραφή του γενικού διευθυντή Διοίκησης, αυτή υπάρχει στη σύμβαση, ωστόσο προέρχεται από άλλο έγγραφο, το οποίο εξουσιοδοτεί τον γενικό διευθυντή Διοίκησης να υπογράψει τη σύμβαση προμήθειας 8 ντιζελοκίνητων FAUR από τη Ρουμανία, που ουδεμία σχέση έχει με τη σύμβαση για το σκραπ.

Παράλληλα, διαπιστώθηκε ότι τα έντυπα του κειμένου κατακύρωσης διαγωνισμού άλλης σύμβασης (4289341/17-03-2008) δεν έχουν σχέση μεταξύ τους. Η δεύτερη σελίδα του εγγράφου, που περιλαμβάνει τις πρωτότυπες υπογραφές έχει συρραφεί δύο φορές, όπως σημειώνεται στο πόρισμα, ενώ η πρώτη που αναφέρει τις ποσότητες (30 τόνοι) προς εκποίηση έχει συρραφεί μόνο μία φορά. Στο σχέδιο της συγκεκριμένης σύμβασης ο χρόνος αποκομιδής ορίζεται στις 60 ημέρες, ενώ σε αυτήν που έχει υπογράψει ο πλειοδότης ο χρόνος έχει εκτιναχθεί στις 380 εργάσιμες ημέρες.

Αμαρτωλή είναι και η σύμβαση 4289355/30-03-2007, η οποία ξεκίνησε από 180 τόνους σκραπ, αλλά στην πορεία η ποσότητα συγκομιδής διογκώθηκε και έφτασε τους.. .30.000 τόνους. 

Η περίεργη μεθοδολογία

Ποια ήταν η μεθοδολογία που ακολουθούνταν: Οι εμπλεκόμενοι προχωρούσαν στην παραποίηση των συμβάσεων, χρησιμοποιώντας υπογεγραμμένες σελίδες (άλλων συμβάσεων) από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΔΙΣΥ Βασίλη Μακαντάση. Κατόπιν, προχωρούσαν στη συρραφή τους με τις τροποποιημένες σελίδες και προέκυπτε «το προϊόν του εγκλήματος». Αποτέλεσμα ήταν οι ιδιωτικές εταιρείες που αναλάμβαναν το έργο της αποκομιδής του σκραπ να κερδίζουν υπέρογκα ποσά σε βάρος των ταμείων του Οργανισμού, με την άμεση εμπλοκή ομάδας εργαζομένων στον ΟΣΕ.

ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ ΒΑΓΟΝΙΑ  (Απο το Βήμα 25.11.2008) 

Τα μαύρα βαγόνια της «μαφίας του ΟΣΕ»

Τα μέλη του κυκλώματος φόρτωναν νύχτα αδήλωτα ή λαθραία εμπορεύματα, προσέθεταν βαγόνια σε αμαξοστοιχίες και εισέπρατταν χρήματα ή μίζες  

Ερευνάται ο ρόλος αρκετών εργαζομένων στον ΟΣΕ και ενός συνδικαλιστή της ΔΑΚΕ με περιουσία που δεν δικαιολογείται από τα εισοδήματά του 

Τα μέλη του κυκλώματος φόρτωναν νύχτα αδήλωτα ή λαθραία εμπορεύματα, προσέθεταν βαγόνια σε αμαξοστοιχίες και εισέπρατταν χρήματα ή μίζες

Μεγάλο «αλισβερίσι» και «μίζες» εις βάρος του ΟΣΕ, με υπέρβαρες αμαξοστοιχίες και αδήλωτα εμπορεύματα, από κυκλώματα που παράγοντες του Οργανισμού περιγράφουν τη λειτουργία και τις μεθόδους τους κατά τα πρότυπα της «μαφίας», διερευνά το κλιμάκιο της ΥΠΕΕ (πρώην ΣΔΟΕ), το οποίο έχει εγκατασταθεί για τα καλά στις υπηρεσίες του ΟΣΕ.

Οι ίδιοι παράγοντες του ΟΣΕ κάνουν λόγο για «παράγκα» και για «μαφία» που δρούσε στον Οργανισμό για πολλά χρόνια και δεν δίσταζε να απειλεί ορισμένους που επιχείρησαν στο παρελθόν να διερευνήσουν τις ρεμούλες, χωρίς καμία διοίκηση να μπορέσει να την αγγίξει. Υπό έρευνα βρίσκονται τώρα αρκετοί εργαζόμενοι στον ΟΣΕ και ένας συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ που φέρεται ότι έπαιξε κεντρικό ρόλο. Πρόκειται για πρόσωπο του οποίου ερευνάται το «πόθεν έσχες», καθώς εμφανίζει περιουσία που δεν δικαιολογείται από τα εισοδήματά του. Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις η «μαφία» του ΟΣΕ είχε στήσει μια ιστορία με τα λεγόμενα «μαύρα βαγόνια» και τη διακίνηση αδήλωτων ή λαθραίων εμπορευμάτων. Πήγαιναν λοιπόν νύχτα, φόρτωναν, προσέθεταν βαγόνια σε αμαξοστοιχίες και εισέπρατταν χρήματα ή μίζες για να γλιτώνουν οι διακινητές το κόστος μεταφοράς που θα έδιναν στον ΟΣΕ.

Είναι χαρακτηριστική η χθεσινή δήλωση του υπουργού Μεταφορών κ. Κ. Χατζηδάκη ότι «κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο του ΟΣΕ και αυτά όλα θα έρθουν στην επιφάνεια και οι κλέφτες θα φύγουν από τα παράθυρα». Ο κ. Χατζηδάκης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FΜ τόνισε ότι θέλει να «περάσει το μήνυμα προς όλες τις πλευρές,όποιος και να είναι αυτός ο οποίος ενδεχομένως σκέφτεται να βάλει το δάχτυλό του στο βάζο με το μέλι,ότι δεν πρόκειται να το ανεχθεί η κυβέρνηση» και δεν πρόκειται και ο ίδιος προσωπικά να συμβιβαστεί με τέτοιου είδους πρακτικές.

Έχουν το δικό τους ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι 2 αυτές υποθέσεις. 

Και είναι ένα ερώτημα αν θα ξαναανοίξουν στην Βουλή, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχει να δούμε τι θα ειπωθεί για τα 4 τελευταία χρόνια. 

Κοινώς, ανοίγει ο ασκός του αιόλου και θα ζήσουμε ενδιαφέροντες ημέρες..


Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου