Παρά την άνοδο εσόδων και επιβατών, και οι 3 σιδηροδρομικοί – «κολοσσοί» της Ευρώπης, οι Γαλλικοί (SNCF), οι Γερμανικοί (BD) και οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι (FS) αντιμετώπισαν σειρά προκλήσεων το 2024.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Οι επιδόσεις τους αξιολογούνται και στην Ελλάδα, καθώς η FS είναι η μητρική εταιρεία της Hellenic Train, ενώ οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι – έχουν υπογράψει – δια μέσου του γαλλικού κράτους, Μνημόνιο Συνεργασίας με το ελληνικό κράτος σε θέματα σιδηροδρομικής τεχνογνωσίας και οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι Μνημόνιο Συνεργασίας με τον ΟΣΕ σε θέματα σιδηροδρομικής εκπαίδευσης.
Με βάση τον κύκλο εργασιών, ο πιο ισχυρός όμιλος στην Ευρώπη είναι οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι, οι οποίοι κατάφεραν πέρυσι να σημειώσουν κέρδη 1,6 δις ευρώ, σε αντίθεση με τους Γερμανικούς (-1,8 δις ευρώ) και τους Ιταλικούς Σιδηροδρόμους (-208 εκατ. ευρώ).
Η σύγκριση DB, FS και SNCF
Οικονομικός Δείκτης | Deutsche Bahn (DB) | Ferrovie dello Stato (FS) | SNCF Group |
Έσοδα | €26,2 δισ. | €16,5 δισ. | €43,4 δισ. |
EBITDA | €6,3 δισ. | €2,24 δισ. | €6,96 δισ. |
Καθαρό Αποτέλεσμα | -€1,8 δισ. | -€208 εκατ. | €1,6 δισ. |
Επενδύσεις (CAPEX) | €18,2 δισ. | €17,6 δισ. | €10,8 δισ. |
Καθαρό Χρέος | €33 δισ. | €13,5 δισ. | Δεν αναφέρεται |
Η Deutsche Bahn (DB), παρά τα υψηλά έσοδα και EBITDA, κατέγραψε καθαρή ζημία, ύψους €1,8 δισ. το 2024, κυρίως λόγω αυξημένων επενδύσεων και κόστους συντήρησης του δικτύου.
Τα στοιχεία για το 2024 αφορούν στον όμιλο DB, εξαιρουμένης της DB Schenker και της DB Arriva.
Η Ferrovie dello Stato (FS) παρουσίασε αύξηση εσόδων και EBITDA, αλλά κατέγραψε καθαρή ζημία €208 εκατ., αποδίδοντας την, κυρίως, σε αυξημένα χρηματοοικονομικά έξοδα και μη επαναλαμβανόμενα γεγονότα.
Τέλος, η SNCF σημείωσε κέρδη €1,6 δισ., με αύξηση εσόδων και EBITDA, δείχνοντας μια πιο «σταθερή» οικονομική πορεία, σε σχέση με τους δυο ανωτέρω ανταγωνιστές της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου