Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 5 Μαΐου 2025

Κυριάκος Μητσοτάκης / Ξέχασε ότι χάρισε στην Hellenic Train 600 εκατομμύρια ευρώ - Τα κυριακάτικα ψέματα

 Στην κυριακάτικη ανάρτησή του ο πρωθυπουργός εμφανίζεται, δήθεν, αυστηρός με την εταιρεία και «απαιτεί» να επενδύσει δικά της κεφάλαια

Όπως είναι γνωστό ο Κυριάκος Μητσοτάκης καθιέρωσε κάθε Κυριακή να κάνει μια μακροσκελή
ανάρτηση στα social media μέσω της οποίας αυτοθαυμάζεται για το έργο της κυβέρνησης. Μόνο που στην ανάρτηση της Κυριακής (4/5) ένα οφθαλμοφανέστατο ψέμα κυριαρχεί.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφερόμενος στα όψιμα μέτρα της κυβέρνησης για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου απευθύνεται και στη Hellenic Train με, δήθεν, αυστηρό ύφος. Συγκεκριμένα αναφέρει:

«Απαιτούμε από την Hellenic Train και τον μέτοχο της να επενδύσει δικά της κεφάλαια και να φέρει νέα, σύγχρονα τρένα που θα αναβαθμίσουν και την ποιότητα της υπηρεσίας».

Από την αναφορά αυτή του Κυριάκου Μητσοτάκη επιβεβαιώνεται ότι η Hellenic Train όπως οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο έχει επισημάνει δεν έχει επενδύσει ούτε 1 ευρώ.

Το αξιοσημείωτο είναι, όμως, ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης που και καλά απαιτεί από την ιταλική εταιρεία να επενδύσει δικά της κεφάλαια, έχει ξεχάσει (;)  ότι χάρισε 600 εκατομμύρια ευρώ στη Hellenic Train καθώς το 2022 με νόμο «εξαφάνισε» την υποχρέωση της εταιρείας για επενδύσεις όπως «εξαφάνισε» και τις υποχρεώσεις του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για την ολοκλήρωση συγκεκριμένων έργων που προβλέπονταν στη σύμβαση 717 και τη σύμβαση 10005 για το ETCS.

Κώστας Καραμανλής / Έκανε δώρο 600 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Έγγραφα «φωτιά»

Το Μνημόνιο Συναντίληψης του 2019

Στις 29 Νοεμβρίου 2019 ο Κώστας Καραμανλής, τότε υπουργός Μεταφορών και Υποδομών και ο τότε διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Train), Φίλιππος Τσαλίδης – ο οποίος στη συνέχεια αντικαταστάθηκε  από τον Μαουρίτσιο Καποτόρτο  – υπέγραψαν Μνημόνιο Συναντίληψης.

Σε αυτό προβλέπονταν μεγάλες επενδύσεις της τάξης των 600 έως 750 εκατομμυρίων ευρώ από την πλευρά της Hellenic Train αλλά και συγκεκριμένα τεχνικά έργα από την ελληνική κυβέρνηση που είχαν στο επίκεντρο την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Συγκεκριμένα η ελληνική κυβέρνηση δια του Κώστα Καραμανλή δεσμευόταν τότε για τα εξής έργα προκειμένου οι Ιταλοί να προχωρήσουν στις επενδύσεις ύψους έως 750 εκατομμυρίων ευρώ:

–Ολοκλήρωση της σηματοδότησης στον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021

–Να θέσει σε λειτουργία το ETCS στον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Σύμβαση 10005 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021.

Η τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που μετονομάστηκε σε Hellenic Train, δεσμευόταν για τις εξής επενδύσεις:

1] 400 – 450 εκατομμύρια ευρώ για νέο τροχαίο υλικό και ανακατασκευές παλαιών συρμών

2] 100-150 εκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες (πωλήσεις εισιτηρίων, εξοπλισμός συρμών, πληροφοριακά συστήματα)

3] 100-150 εκατομμύρια ευρώ και επενδύσεις σε ακίνητα της  ΓΑΙΟΣΕ

Η σύμβαση αυτή δεν έφτασε ποτέ στη Βουλή ενώ το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών δεν ολοκλήρωσε ποτέ τα έργα για την τηλεδιοίκηση και τη φωτοσήμανση.

Τι ψήφισε τελικά η κυβέρνηση το 2022

Τρία χρόνια μετά την υπογραφή του Μνημονίου Συναντίληψης, τον Ιούλιο του 2022 εισήχθη στη Βουλή για επικύρωση η σύμβαση στην οποία είχαν καταλήξει η ελληνική κυβέρνηση και η Hellenic Train τον Απρίλιο του 2022.

Έκπληκτοι τότε οι βουλευτές της αντιπολίτευσης διαπίστωσαν ότι είχαν εξαφανιστεί τόσο οι υποχρεώσεις του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων έργων όσο και οι υποχρεώσεις της Hellenic Train για επενδύσεις από 600-750 εκατομμύρια ευρώ.

Και έρχεται τώρα ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έχοντας αφαιρέσει από τη μνήμη του, το Μνημόνιο Συναντίληψης που συνέταξε και ψήφισε η κυβέρνησή του, να κάνει τον αυστηρό με τη Hellenic Train και να «απαιτεί» να επενδύσει ενώ η ίδια η κυβέρνηση «έκοψε» τα 600 εκατομμύρια ευρώ.

www.avgi.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου