Μέσα στο 2013 προσδιορίστηκε η ολοκλήρωση των έργων του σιδηροδρόμου στα τμήματα από την Τιθορέα μέχρι τον Δομοκό, ενώ η νέα γραμμή υψηλών ταχυτήτων Αθήνας - Θεσσαλονίκης αναμένεται να παραδοθεί στο σύνολό της στην κυκλοφορία, με τη σηματοδότηση και την ηλεκτροκίνηση, τον Δεκέμβριο του 2015. O υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης επισκέφθηκε τα εργοτάξια που είναι εγκατεστημένα στη Φθιώτιδα για να ενημερωθεί για τις εξελίξεις στα έργα, για τις δυσκολίες που υπάρχουν για την πορεία τους, αλλά και για να προσδιοριστεί ένα χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του.
Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης από τους υπεύθυνους μηχανικούς της ΕΡΓΟΣΕ, ιδιαίτερα όσον αφορά τη σήραγγα Καλλιδρόμου έγινε αναφορά στις τεχνικές δυσκολίες του έργου, στις ιδιαιτερότητες που υπήρξαν στην πορεία κατασκευής του, στις πολλαπλές καταπτώσεις που σημειώθηκαν ενόσω κατασκευάζονταν τμήματα της σήραγγας και στις τεχνικές δυνατότητες των εταιριών που το κατασκευάζουν.
Σημειώθηκε ότι ακόμη και η διεθνής κοινότητα έχει ενδιαφερθεί για την αντιμετώπιση των φαινομένων που υπήρξαν κατά τη διάνοιξη της σήραγγας από την οποία πλέον απομένουν 400 μέτρα σε κάθε κλάδο κυκλοφορίας, ενώ τα υπόλοιπα 9 χιλιόμετρα έχουν ήδη ανοίξει.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των τεχνικών, μέχρι τα μέσα καλοκαιριού θα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη του τούνελ και από εκεί και
μετά μένει να κατασκευαστούν τα υπόλοιπα τμήματα που προβλέπονται για να παραδοθεί το έργο στην κυκλοφορία στο τέλος του 2015.
Όπως τονίστηκε, η διαδρομή από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα μειωθεί κατά μία ώρα με την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων έργων.
Όσον αφορά το τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός το τούνελ έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 78% δηλαδή από τα περίπου 13 χιλιόμετρα που είναι συνολικά έχουν ολοκληρωθεί τα 10 χλμ.
Και, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία δόθηκαν στον υπουργό, συνολικά η σήραγγα έχει κατασκευαστεί σε ένα ποσοστό 70%. Το συγκεκριμένο τμήμα από την Τιθορέα μέχρι το Δομοκό έχει συνολικό μήκος 122 χιλιόμετρα όσο δηλαδή είναι και το μήκος της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, ενώ τα 106 χλμ.
Αφορούν μια εντελώς νέα χάραξη αφού έτσι εγκαταλείπεται ο ορεινός όγκος από όπου διέρχεται σήμερα η σιδηροδρομική γραμμή. Όσον αφορά το κόστος, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, συνολικά το έργο θα στοιχίσει 1,6 δισ. ευρώ
από τα οποία 0,7 δισ. είναι ενταγμένα στο ΕΣΠΑ.
Ιδιαίτερη αναφορά στις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν στην εξέλιξη των συγκεκριμένων έργων έκανε ο κ. Βορίδης καθώς σημείωσε πως «είναι ένα εντυπωσιακό έργο, ένα έργο με μεγάλες δυσκολίες» συμπληρώνοντας πως «είναι εξίσου σημαντικό ότι αυτό το έργο εκτελείται χάρις στην εξαιρετική τεχνογνωσία τόσο των εργοληπτικών εταιρειών όσο και της ΕΡΓΟΣΕ αλλά και χάρη στην επιμέλεια και την προσπάθεια των εργαζομένων».
Μάλιστα ο κ. Βορίδης χαρακτήρισε «σημαντική παρακαταθήκη για την Ελλάδα» την τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκτέλεση τόσο δύσκολων να έργων.
Αναφερόμενος στα δύο τμήματα του ΠΑΘΕ που απομένουν για την ολοκλήρωσή του πριν και μετά τη Λαμία, υπογράμμισε ότι το μεν ένα βρίσκεται για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το δε δεύτερο βρίσκεται στις διαβουλεύσεις για την υποκατάσταση του αναδόχου.
Ο υπουργός απέφυγε οποιαδήποτε χρονική δέσμευση σχετικά με τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα όπως ο Ε65. Για την έναρξη των εργασιών έκανε λόγο για διαβουλεύσεις με τις εταιρείες, ενώ εξέφρασε συγχρόνως την εκτίμηση ότι «η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα βοηθήσει στις διαπραγματεύσεις που εξελίσσονται για να ξεκινήσουν τα έργα».
Στην επίσκεψή του στις δύο σήραγγες τον κ. Βορίδη συνόδεψε η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Κατερίνα Μπατζελή και ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Χρήστος Σταϊκούρας, όπως επίσης ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κλέαρχος Περγαντάς και δήμαρχοι της περιοχής.
Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης από τους υπεύθυνους μηχανικούς της ΕΡΓΟΣΕ, ιδιαίτερα όσον αφορά τη σήραγγα Καλλιδρόμου έγινε αναφορά στις τεχνικές δυσκολίες του έργου, στις ιδιαιτερότητες που υπήρξαν στην πορεία κατασκευής του, στις πολλαπλές καταπτώσεις που σημειώθηκαν ενόσω κατασκευάζονταν τμήματα της σήραγγας και στις τεχνικές δυνατότητες των εταιριών που το κατασκευάζουν.
Σημειώθηκε ότι ακόμη και η διεθνής κοινότητα έχει ενδιαφερθεί για την αντιμετώπιση των φαινομένων που υπήρξαν κατά τη διάνοιξη της σήραγγας από την οποία πλέον απομένουν 400 μέτρα σε κάθε κλάδο κυκλοφορίας, ενώ τα υπόλοιπα 9 χιλιόμετρα έχουν ήδη ανοίξει.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των τεχνικών, μέχρι τα μέσα καλοκαιριού θα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη του τούνελ και από εκεί και
μετά μένει να κατασκευαστούν τα υπόλοιπα τμήματα που προβλέπονται για να παραδοθεί το έργο στην κυκλοφορία στο τέλος του 2015.
Όπως τονίστηκε, η διαδρομή από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα μειωθεί κατά μία ώρα με την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων έργων.
Όσον αφορά το τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός το τούνελ έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 78% δηλαδή από τα περίπου 13 χιλιόμετρα που είναι συνολικά έχουν ολοκληρωθεί τα 10 χλμ.
Και, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία δόθηκαν στον υπουργό, συνολικά η σήραγγα έχει κατασκευαστεί σε ένα ποσοστό 70%. Το συγκεκριμένο τμήμα από την Τιθορέα μέχρι το Δομοκό έχει συνολικό μήκος 122 χιλιόμετρα όσο δηλαδή είναι και το μήκος της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, ενώ τα 106 χλμ.
Αφορούν μια εντελώς νέα χάραξη αφού έτσι εγκαταλείπεται ο ορεινός όγκος από όπου διέρχεται σήμερα η σιδηροδρομική γραμμή. Όσον αφορά το κόστος, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, συνολικά το έργο θα στοιχίσει 1,6 δισ. ευρώ
από τα οποία 0,7 δισ. είναι ενταγμένα στο ΕΣΠΑ.
Ιδιαίτερη αναφορά στις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν στην εξέλιξη των συγκεκριμένων έργων έκανε ο κ. Βορίδης καθώς σημείωσε πως «είναι ένα εντυπωσιακό έργο, ένα έργο με μεγάλες δυσκολίες» συμπληρώνοντας πως «είναι εξίσου σημαντικό ότι αυτό το έργο εκτελείται χάρις στην εξαιρετική τεχνογνωσία τόσο των εργοληπτικών εταιρειών όσο και της ΕΡΓΟΣΕ αλλά και χάρη στην επιμέλεια και την προσπάθεια των εργαζομένων».
Μάλιστα ο κ. Βορίδης χαρακτήρισε «σημαντική παρακαταθήκη για την Ελλάδα» την τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκτέλεση τόσο δύσκολων να έργων.
Αναφερόμενος στα δύο τμήματα του ΠΑΘΕ που απομένουν για την ολοκλήρωσή του πριν και μετά τη Λαμία, υπογράμμισε ότι το μεν ένα βρίσκεται για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το δε δεύτερο βρίσκεται στις διαβουλεύσεις για την υποκατάσταση του αναδόχου.
Ο υπουργός απέφυγε οποιαδήποτε χρονική δέσμευση σχετικά με τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα όπως ο Ε65. Για την έναρξη των εργασιών έκανε λόγο για διαβουλεύσεις με τις εταιρείες, ενώ εξέφρασε συγχρόνως την εκτίμηση ότι «η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα βοηθήσει στις διαπραγματεύσεις που εξελίσσονται για να ξεκινήσουν τα έργα».
Στην επίσκεψή του στις δύο σήραγγες τον κ. Βορίδη συνόδεψε η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Κατερίνα Μπατζελή και ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Χρήστος Σταϊκούρας, όπως επίσης ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κλέαρχος Περγαντάς και δήμαρχοι της περιοχής.
Εδώ θα πρέπει να το δούμε λίγο στα σοβαρά και να προσπαθήσουμε ν' αποφύγουμε τις δηλώσεις κ. Βορίδη. Είναι φυσικό και επόμενο ότι θα εκτεθούμε πάλι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Έλληνες κατά καιρούς δείχνουν την Σοφία τους, με πολλές παροιμίες, εδώ στέκει η εξής: "ήμουν νιός και γέρασα"!!!!.
Κάποτε η ολοκλήρωση ήταν ενταγμένη στο πενταετές αναπτυξιακό, μετά το δεκαπενταετές, μετά για την Ολυμπιάδα, μετά οι Μεγαλοεργολάβοι γίνανε ζάμπλουτοι, μετά ακουγόταν σχόλια για κομπίνες στα έργα, μετά είπανε ότι κάποιοι εισαγγελείς ψάχνουν να .....βρούνε τους αίτιους που ο ΟΣΕ είναι καταχρεωμένος, μετά οι Υπουργοί και "Βολευτές" είπανε και αυτοί τα δικά τους: ότι δηλαδή η χώρα μπήκε στη διαδικασία των μνημονίων, επειδή οι μισθοί των Μηχανοδηγών ήσαν υπερβολικά υψηλοί!!!! αφού οι 500 τότε και 400 τώρα, για να πληρωθούν υποχρέωσαν τη χώρα να προβεί σε νέο δάνειο! κάπως έτσι τα είπε άν κατάλαβα καλά ο Γλυκούλης κ. Χατζηδάκης και πολύ κακώς τον έβρεξε με την ομπρέλα εκείνος ο κακός κύριος.
Δηλαδή μέχρι τέλος του 2015 θα είναι ηλεκτροδοτούμενο όλο το δίκτυο; θα λειτουργεί μου λέτε και η Τηλεδιοίκηση; θα ξαναδημοπρατηθεί; άρα μου λέτε κ. Βορίδη ότι θα είναι έτοιμη και η διπλή γραμμή; μπορεί να παραδοθεί και ο σταθμός της Κατερίνης;
Έ τότε την πατήσαμε λεβέντες!!! Το μεροκάματο θα είναι μου λέτε για τον Μηχανοδηγό! Αθήνα-Θεσ/νίκη-Αθήνα και θα χρωστάει και χρόνο!!!
Χμ! Χμ! Χμ!.