Προς Πρωθυπουργό κ τους Υπουργούς Οικονομικών - Ανάπτυξης , Υποδομών.
Στην επερώτηση διατυπώνονται σοβαρές ελλείψεις στο έργο του Ικονίου (λείπουν 25 τόνοι σκύρα !) ενώ αναφορά γίνεται κ στην κατάσταση της Υποδομής στην ΠΑΘΕ.....
ΘΕΜΑ: Υπογραφή Συμφωνίας μεταξύ
της Hewlett-Packard, COSCO και ΤΡΑΙΝΟΣΕ και εγκαίνια της γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο
Την 1η Μαρτίου
υπογράφτηκε τελικά η πολυδιαφημισμένη Συμφωνία μεταξύ των Hewlett-Packard,
COSCO και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ
μια μέρα πριν έγιναν τα «εγκαίνια» της γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο, η οποία είχε προαναγγελθεί
ότι θα τέλειωνε περί το τέλος του περασμένου έτους. Όπως είχα τονίσει και στην ΑΡ. ΠΡΩΤ. 4242/22-11-2012
Ερώτησή μου Αχίλλειος πτέρνα για την
υλοποίηση της σημαντικής πράγματι για τη χώρα μας αυτής συμφωνίας, αποτελεί η
αδυναμία του ΟΣΕ και των υποδομών του εν γένει, να στηρίξουν το μεταφορικό έργο
που μπορεί να παράγει το λιμάνι του Πειραιά, μέσω αυτής της συμφωνίας.
Συγκεκριμένα, ανέφερα ότι «η μη
ολοκλήρωση των έργων στο
εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου
Πεδίου, αλλά και της σύνδεσης αυτού με το λιμάνι του Πειραιά στο Νέο
Ικόνιο, και αφετέρου οι τεράστιες καθυστερήσεις στα έργα του ορεινού τμήματος
Τιθορέα – Δομοκός, δεν επιτρέπουν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να διαθέτει, πριν παρέλθει
τουλάχιστο μια πενταετία, τακτικά, ασφαλή και επαρκή δρομολόγια και συρμούς, ώστε να μπορέσει να
ανταπεξέλθει στο αυξημένο διαμετακομιστικό έργο των εμπορευματοκιβωτίων, που
συνεπάγεται η παραπάνω συμφωνία».
Ο Υπουργός Ανάπτυξης
Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, που απάντησε αντί του
Πρωθυπουργού, στον οποίο είχα απευθύνει την Ερώτησή μου, δεν τόλμησε ν’
αμφισβητήσει την παραπάνω εκτίμησή μου, ότι, δηλαδή, λόγω των καθυστερήσεων στα έργα του ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
δεν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στο αυξημένο διαμετακομιστικό έργο των
εμπορευματοκιβωτίων, που συνεπάγεται η παραπάνω συμφωνία, πριν παρέλθει τουλάχιστο μια πενταετία. Απλώς, αρκέστηκε σε
μια αναφορά των εν εξελίξει έργων του ΟΣΕ, χωρίς να δεσμευθεί, πλην της σύνδεσης
του Θριασίου με το Ικόνιο, για την ημερομηνία αποπεράτωσης των υπόλοιπων έργων.
Όμως, πως θα μπορούσε να δεσμευθεί σε
ημερομηνίες ο κ. Χατζηδάκης, όταν βλέπει, ότι και για έργα, όπως η γραμμή
Θριάσιο-Ικόνιο, για το οποίο τον διαβεβαίωναν οι υπεύθυνοι της ΕΡΓΟΣΕ ότι θα
τέλειωνε μέχρι το τέλος του 2012, δεν κατάφεραν να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους
και προχώρησαν σε εσπευσμένα «εγκαίνια»
της γραμμής, προκειμένου να μην τιναχθεί στον αέρα η πολυδιαφημισμένη Συμφωνία
μεταξύ των Hewlett-Packard, COSCO και ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Έχει την εντύπωση ο κύριος υπουργός, ότι οι
«παρηκούντες την Ιερουσαλήμ» δεν γνωρίζουν, ότι το έργο της γραμμής
Θριάσιο-Ικόνιο δεν έχει τελειώσει ακόμη κι ότι με «εγκαίνια» μαϊμού θα μπορούσε να κρύψει την πραγματικότητα; Έχει
την εντύπωση ο κ. Χατζηδάκης ότι δεν είναι γνωστό, ότι δεν έχουν τελειώσει
βασικές υποδομές, όπως οι εγκαταστάσεις
σηματοδότησης–τηλεδιοίκησης, με το σύνολο του απαιτούμενου εξοπλισμού
μετάδοσης, η κατασκευή της επιδομής του Επιλιμένιου Σταθμού (σκυρογραμμή και
εγκιβωτισμένη γραμμή), τα δυο κτίρια
(62.00 τ.μ. και 183 τ.μ.) των σταθμαρχείων, συμπεριλαμβανομένου και του κτιρίου
υποβοήθησης σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης εντός του επιλιμένιου Σταθμού; Έχει την εντύπωση ο κ. Χατζηδάκης ότι δεν
είναι γνωστό ότι λείπουν από τη γραμμή περίπου 25 τόνοι σκύρα, λόγος για τον οποίο τα «εγκαίνια»
μιας αμιγώς εμπορευματικής γραμμής έγιναν, όχι με εμπορευματικό
τραίνο, αλλά με συρμό του… Προαστιακού; Είναι ποτέ δυνατό ο κ. Χατζηδάκης να
μην έχει αντιληφθεί τίποτε από όλα αυτά και να συμμετέχει σε μια τέτοια
κακόγουστη φιέστα;
ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΟΙ
ΥΠΟΥΡΓΟΙ:
1) Έχουν αντιληφθεί, ότι Αχίλλειος πτέρνα για την υλοποίηση της
σημαντικής πράγματι για τη χώρα μας παραπάνω συμφωνίας, αποτελεί η αδυναμία του
ΟΣΕ και των υποδομών του εν γένει, να στηρίξουν το μεταφορικό έργο που μπορεί
να παράγει το λιμάνι του Πειραιά, μέσω αυτής της συμφωνίας; Πότε επιτέλους θα
τελειώσουν τα έργα στο εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου, τα έργα του ορεινού τμήματος Τιθορέα
– Δομοκός, το έργο της Ηλεκτροκίνησης και το πολύπαθο έργο Τρεις
Γέφυρες-Πειραιά; Μέχρι πότε τα έργα αυτά θα κινούνται στις ράγιες των
συμφερόντων των «εθνικών εργολάβων», παράγοντας μεγάλες καθυστερήσεις και
ατέλειωτα σκάνδαλα, για τα οποία έχει επιληφθεί η Δικαιοσύνη και έχουν ασκηθεί
διώξεις σε βαθμό κακουργήματος;
2) Έχουν αντιληφθεί, ότι το έργο της γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί; Ποιες εργασίες απομένουν ακόμη και πόσος
χρόνος απαιτείται για την ολοκλήρωσή τους; Απαιτούνται πρόσθετες πιστώσεις και
πόσο στοίχισε τελικά αυτό το έργο;
3) Έχει εκδοθεί Βεβαίωση Περαίωσης Εργασιών του έργου της
γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο; Εάν ναι, να
κατατεθεί η εν λόγω Βεβαίωση Περαίωσης Εργασιών. Εάν όχι, τότε γιατί
έκαναν εγκαίνια της γραμμής;
4) Έχει γίνει προσωρινή παραλαβή του έργου; Αν ναι, να κατατεθεί το
Πρωτόκολλο Προσωρινής Παραλαβής. Αν όχι, πότε υπολογίζεται να γίνει αυτή, αφού
χωρίς αυτή δεν μπορεί να τεθεί σε εκμετάλλευση η γραμμή;
Νίκος
Νικολόπουλος
Ε όχι και 25 τόννοι σκύρα. Αυτά είναι ένα φορτηγό όλο κι΄όλο. 25.000 τόννοι μπορεί...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΓΡΑΜΜΗ ΑΥΤΗ ΔΙΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΝΕΥΜΟΝΑ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΠΕΡΙΑΣΤΙΚΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΣΕ ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΛΕΚΑΝΟΠΕΔΙΟΥ ΑΡΚΕΤΑ ΕΠΙΒΑΡΥΜΕΝΟ ΑΠΟ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ!ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΠΟΔΟΜΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΣΥΡΜΩΝ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΜΕ ΝΤΗΖΕΛ ΜΗΧΑΝΕΣ ΤΡΕΝΟΥ, ΑΡΑ ΘΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΘΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ!ΓΙΑΤΙ ΛΟΙΠΟΝ ΔΕΝ ΠΕΡΙΕΛΗΦΘΕΙ ΣΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ Η ΥΠΟΔΟΜΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ;ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ ΛΟΙΠΟΝ ΗΜΙΤΕΛΗ ΠΑΡΑΔΙΔΟΝΤΑΙ ΤΑ ΈΡΓΑ ΑΠΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΒΟΝΤΑΙ ΚΟΡΔΕΛΕΣ ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ ΧΑΡΙΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΛΟΓΩΝ ΤΩΝ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ!
ΑπάντησηΔιαγραφή